PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2017 m. Liepos 29 d. 10:52

O. Koršunovo „Hamletas“ bus vaidinamas Trakų pilyje

Vilnius

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


10599

Režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklis „Hamletas“ po daugybės gastrolių sugrįžta į Lietuvos širdį - Trakų pilį. Čia jis bus vaidinamas šeštadienį.

Tapkite mūsų draugu „Facebook“ ir sekite svarbiausias naujienas!

Viljamo Šekspyro (William Shakespeare) įkurdinto Elsinoro pilyje, O. Koršunovo perkelto prie šiuolaikinių grimo staliukų, „Hamleto“ laukia dar vienas išbandymas - XIV amžių menančios Trakų pilies kiemas.

Pasak režisieriaus, „Hamletas“ - tai žingsnis, kuriam reikėjo pribręsti. Jo vardo teatrui tam reikėjo dešimtmečio.

„Iki „Hamleto“ mums reikėjo ilgai bręsti, tai mūsų dešimtmečio spektaklis, dešimt metų ėjome iki jo. Visų ligtolinių spektaklių patirtis, darbo su aktoriais sukaupta patirtis, daugybė užsienio kelionių, klaidų ir atradimų patirtis yra sudėta į „Hamletą“, - teigia O. Koršunovas.

„Hamleto“ premjera - tai ne tik dešimties metų patirčių susumavimas, bet ir trejų metų intensyvaus darbo prieš premjerą rezultatas.

„Sulaukęs tam tikro amžiaus supratau, kad turiu užduoti sau esminių klausimų, ir tam itin tiko „Hamletas“, kurį visada norėjau statyti. Aktoriams taip pat pasakiau, kad būsime uždari, spręsime savo asmeninius klausimus ir temas - kas mes esame kaip žmonės, kas mes kaip savo profesijos atstovai. „Hamletas“ - aukščiausias išbandymas tiek profesine, tiek žmogiškąja prasme“, - sakė režisierius.

Per dešimtmetį „Hamletas“ tapo vienu lankomiausių Lietuvoje ir intensyviausiai užsienyje gastroliuojančiu spektakliu. Būtent „Hamleto“ pristatymu buvo pažymėtas režisieriaus O. Koršunovo ir jo teatro sugrįžimas į prestižinę Venecijos bienalę po 16 metų pertraukos. Venecijos publika buvo vieninga - vilniečių spektaklis tapo vienu ryškiausių pasirodymų tų metų bienalėje.

Spektaklio „sąskaitoje“ - esminiai Europos festivaliai ir teatrai, pradedant pasauline premjera Stavangeryje (Norvegija), tęsiant pasirodymais BOZAR menų centre Briuselyje (Belgija), „Teatro di Roma“ Romoje (Italija), „Euro-Scene“ Leipcige (Vokietija), NET Maskvoje (Rusija), Belfasto festivalyje (Jungtinė Karalystė), „Temporada Alta“ Žironoje (Ispanija), Atėnų ir Epidauro festivalyje (Graikija), festivalyje „Nuo rudens iki pavasario“ Madride (Ispanija). Taip pat aplankyti tarptautiniai festivaliai Kroatijoje, Lenkijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje, Rumunijoje, Gruzijoje, Baltarusijoje.

„Hamleto“ trupė atlaikė du intensyvius turus - po teatro antraisiais namais tapusią Prancūziją ir tolimąją Kiniją. Pastaroji - ne vienintelė kitame kontinente aplankyta šalis. Spektaklio gastrolių istorijoje - įrašai apie pasirodymus Brazilijoje ir Taivane.

Prisiminus „Hamleto“ užuomazgas, derėtų paminėti vieną svarbų faktą - režisierius O. Koršunovas turėjo idėją vaidinti Hamletą pats. Atsisakė vien dėl to, kad tai reikalauja itin didelio fizinio pasiruošimo. Tad aktoriaus Dariaus Meškausko kuriamas Hamleto vaidmuo režisieriui - itin artimas ir svarbus.

„D. Meškauskas šiame spektaklyje yra mano alter ego“, - teigia O. Koršunovas.

„Hamletas“ pradėjo naują OKT teatro etapą ir spektaklių trilogiją, kuria buvo vystomos esminių egzistencinių aktoriaus ir režisieriaus profesijų klausimų paieškos. Antroji trilogijos dalis - „Dugne“, trečioji - „Žuvėdra“.

„Trilogijoje akcentavome tikrovės paieškas, savo profesijos pagalba bandėme atsakyti į esminį klausimą, kas mes tokie, kas yra aktorius ir režisierius, kas yra dabartinis žiūrovas. Rėmėmės hamletišku principu, kuomet spektaklis turi būti suvaidintas tam vienam svarbiausiam žiūrovui, kuris, ko gero, esi pats. Tik tada tai gali būti paveiku visiems“, - keliamus klausimus vardija režisierius.

Anot jo, tai - labai geros pjesės eksperimentuoti.

„Jos tarsi pasmerktos paieškoms. „Hamlete“, „Dugne“, „Žuvėdroje“ tęsiamos tos pačios temos: šiuolaikinis teatras, šiuolaikinis aktorius, šiuolaikinis žiūrovas. Visas šias dalis jungia ypatingas dėmesys aktoriams.

„Hamlete“ apskritai atsisakome tradicinės teatrinės erdvės - čia nebelieka takoskyros tarp scenos ir užkulisių, o aktoriai žiūrovų akivaizdoje sėda prie grimo staliukų, grimuojasi ir čia pat kuria vaidmenis.

„Dugne“ aktoriai ir žiūrovai sėdasi už vieno stalo, taip visiškai panaikinant ribą tarp žiūrovų ir aktorių. „Žuvėdroje“ šis procesas vystomas dar radikaliau, tarsi siekiant įspūdžio, kad istorija vyksta kartu su žiūrovu“, - pasakoja O. Koršunovas.

Spektaklyje vaidins aktoriai D. Meškauskas, Giedrius Savickas, Tomas Žaibus, Nelė Savičenko, Julius Žalakevičius, Dainius Gavenonis, Darius Gumauskas, Jonas Verseckas, Rasa Samuolytė ir Vaidotas Martinaitis.