Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Alfa.lt Edvard Blaževič nuotr.
Reporteris OrintaŠaltinis: Etaplius.lt
Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Kauno valdybos korupcijos prevencijos pareigūnai atliko korupcijos rizikos analizę Kauno rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė). Analizės metu įvertintos korupcijos atsiradimo rizikos Savivaldybei vykdant viešuosius pirkimus.
STT prevencijos pareigūnams įvertinus praėjusių metų Savivaldybės veiklą viešųjų pirkimų srityje, nustatyta, kad Savivaldybėje nėra tinkamai reglamentuotos viešųjų pirkimų procedūros nuo pirkimo poreikio formavimo iki pirkimo sutarties rezultato įvertinimo. Pastebėta, kad nėra apibrėžtos kai kurios Savivaldybės seniūnijų ir Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vykdomų pirkimų procedūros.
Savivaldybėje turėtų būti išsamiau reglamentuota vidaus kontrolė ir jos valdymas bei prevencinės kontrolės srityje vykdoma veikla, o taip pat turėtų būti atskirtos viešųjų pirkimų inicijavimo bei organizavimo funkcijos
Anot STT pareigūnų, daugiausia rizikos veiksnių nustatyta Savivaldybei vykdant viešuosius pirkimus vietinės reikšmės kelių (gatvių) priežiūros ir taisymo (remonto), valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių priežiūros ir remonto, aplinkosaugos bei Savivaldybės veiklos informavimo ir viešinimo srityse.
Atliekant analizę pastebėta galimai neracionaliai naudojamų lėšų atvejų, kai Savivaldybės seniūnijose atliekamų analogiškų darbų kainos skiriasi nuo kelių iki keliasdešimt kartų. Pavyzdžiui, atskirose seniūnijose šaligatvių dangos išardymo kaina, numatyta sutartyse už 100 m2, skiriasi beveik 10 kartų.
Taip pat nustatytas atvejis, kai Savivaldybė remontuojamiems melioracijos grioviams, jų įrenginiams, organizavo remonto darbų projektų ir jų ekspertizių pirkimus, tačiau vėliau jais nesivadovavo. Savivaldybei rekomenduota patikslinti viešųjų pirkimų vidinį reglamentavimą, numatyti papildomų vidaus kontrolę užtikrinančių priemonių.
Taip pat, atkreiptas dėmesys į tai, kad centralizavus savivaldybės viešųjų pirkimų procedūras galima pasiekti ne tik skaidrumo, bet ir racionalumo taupant lėšas. Savivaldybė per 3 mėnesius nuo korupcijos rizikos analizės išvados gavimo Specialiųjų tyrimų tarnybai turės pateikti informaciją apie pareiktų rekomendacijų įgyvendinimą.