PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Gegužės 11 d. 12:58

Nuotolinis mokymas(is) – iššūkiai ir galimybės

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


129759

Šis pavasaris kitoks. Ir ne tik dėl to, kad gamtos atbudimą tenka stebėti pro langą – Lieporių gimnazijos bendruomenė, kaip ir visos šalies pedagogai, moksleiviai ir jų tėvai, susidūrė su nauja mokymosi tvarka- nuotoliniu mokymu(si). Kol gimnazistai dvi savaites neplanuotai atostogavo, pedagogai kruopščiai, neskaičiuodami darbo valandų, ruošėsi naujovei – dalyvavo internetu transliuojamuose seminaruose (beje, jų gausybėje atsirinkti – irgi dar vienas iššūkis), konsultavosi vienas su kitu, ieškojo informacijos, bandė praktiškai vienas kitam pateikti užduotis ir pasijusti mokiniais. Būta visko – ir sėkmių, ir nesėkmingų bandymų, ir nusivylimo minučių, ir nuovargio.

Šiandien, kai jau eina antras nuotolinio mokymo(si) mėnuo, galima drąsiai teigti – bendruomenei pavyko įvaldyti technologijas, susitarti dėl mokymosi.
Lieporių gimnazijoje kaip oficiali mokymosi platforma pasirinktas Microsoft produktas ,,Office 365“, turintis įvairių programų. Vaizdo skambučiai vyksta naudojantis programa Teams. Joje talpinamos ir užduotys, kurias gimnazistai gali atlikti iš karto pačioje sistemoje, o mokytojai redaguoti darbus, rašyti komentarus. Be pagrindinės, mokymuisi ir žinių patikrinimui naudojamos ir kitos elektroninės erdvės – Eduka, Egzaminatorius, Kahoot ir kitos.

Siekiant išsiaiškinti, kaip nuotolinio mokymosi metu jaučiasi mokiniai, mokytojai, tėvai, buvo atliktas tyrimas. Jei mokymosi pradžioje daugelis moksleivių išgyveno baimę ir nežinomybę, tai dabar paklausti atsako, kad jaučiasi gerai, taip mokytis patinka, pamokos tapo įdomesnės, galima pasinaudoti daugiau informacijos šaltinių, kai kuriems ir lengviau susikaupti. Žinoma, iškyla ir sunkumų, tačiau moksleiviai teigia, kad sulaukia daug pagalbos ir iš klasių auklėtojų, ir iš mokytojų, ir iš kitų specialistų.

Beveik visi vieningai sako, kad ,,gyvas“ mokymasis vis dėlto patrauklesnis, be to, pasiilgo mokyklos, o nemaža dalis suprato, kad ir IKT naudojimosi įgūdžiai buvę prasti – vienokių reikia žaidimams ir visai kitokių mokymuisi. Taigi, nuotolinis mokymas(is) išėjo į naudą – tiek mokytojai, tiek mokiniai patobulino IKT naudojimo įgūdžius, išlaisvino kūrybinius gebėjimus, be to, sėkmingai ir gerokai plačiau pradėta naudotis skaitmeniniais vadovėliais ir kitomis mokymosi platformomis.

Rita Norkutė, Aida Šliažienė, Lieporių gimnazijos mokytojos