Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Respublikinės Šiaulių ligoninės Diagnostikos centro vadovo pareigas laikinai einanti gydytoja echoskopuotoja Jolanta Gedvilienė ragina medikus ir pacientus pasitikėti vieni kitais ir taikyti nuotolinių konsultacijų paslaugas. Zitos KATKIENĖS nuotr.
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Respublikinės Šiaulių ligoninės, kaip ir visos šalies, gydytojai konsultantai karantino metu pradėjo teikti naują paslaugą – nuotolines konsultacijas. Jų praktika nauja ir medikams, ir pacientams, todėl kyla įvairių klausimų, neaiškumų, nerimo. Tačiau pati tokio pobūdžio konsultacijų teikimo idėja yra puiki, tik reikia daugiau laiko, kad visi įvertintų privalumus ir pradėtų naudotis. Į klausimus apie nuotolinių konsultacijų praktiką atsako Respublikinės Šiaulių ligoninės Diagnostikos centro vadovės pareigas laikinai einanti gydytoja echoskopuotoja Jolanta GEDVILIENĖ:
- Kam naudingesnės nuotolinės konsultacijos: medikams ar pacientams?
- Per pastarąjį laikotarpį, teikiant nuotolines konsultacijas, įgijome šiek tiek patirties, galime apibendrinti kai kurias mūsų patirtis ir pasidžiaugti sukaupta patirtimi. Ji rodo, kad nuotolinės konsultacijos yra naudingos tiek medikams, tiek ir pacientams. Galime pasakoti daug sėkmingų nuotolinių konsultacijų pavyzdžių, kai pacientams, ypač gyvenantiems atokiau nuo Šiaulių, jų dėka nereikėjo keletą kartų vykti į gydymo įstaigą tam, kad būtų paskirti vieni ar kiti tyrimai. Puiki ir pamokanti istorija septyniasdešimtmetės Akmenės rajono gyventojos, kuriai gydantis Mažeikių ligoninėje buvo atlikta pilvo kompiuterinė tomografija ir nustatytas neaiškios kilmės darinys kepenyse. Darinio etiologijos patikslinimui pacientei buvo rekomenduota gydytojo gastroenterologo nuotolinė konsultacija. Šeimos gydytoja į Respublikinės Šiaulių ligoninės gydytoją gastroenterologę Gitaną Acutę kreipėsi, suformuluodama nuotolinę konsultaciją. Gydytoja gastroenterologė įvertino kompiuterinės tomografijos duomenis, kurie buvo pateikti E.sveikatos sistemoje, telefonu susisiekė su šeimos gydytoja, aptarė reikalingų pacientei biocheminių tyrimų poreikį ir pacientę registravo kepenų magnetinio rezonanso tyrimui per „Žaliųjų koridorių “ programą. Atlikus šį tyrimą, paaiškėjo, jog darinys kepenyse gerybinis ir pacientei gydymas nereikalingas. Taigi, per dvi savaites, nuo birželio 1 dienos, kai išrašytas siuntimas nuotolinei konsultacijai, iki birželio 15 dienos, kai gautas tyrimo atsakymas, suteikta reikiama mediko pagalba. Ir visa tai pateikta elektroniniu būdu, išvengiant popierinių siuntimų ir atsakymų. Tik kartą pacientei apsilankius gydymo įstaigoje magnetinio rezonanso tyrimui, buvo nustatyta diagnozė, pateiktos rekomendacijos dėl tolesnio stebėjimo taktikos.
- Kas lemia nuotolinių konsultacijų sėkmę?
- Lietuvoje veikia dvi pagrindinės paslaugų gavimo grandinės dalys – šeimos gydytojo įstaigos ir specializuotos įstaigos (konsultantai ir stacionarinės paslaugos). Iš esmės, nuo šių įstaigų darbuotojų kokybiško darbo bei sklandaus tarpusavio bendradarbiavimo labai priklauso pacientų racionalus nukreipimas pas gydytojus bei diagnostikos ir gydymo koordinavimas pačiu optimaliausiu būdu. Šeimos gydytojas yra esminė sistemos dalis ir tik jis, įvertindamas paciento būklę, turėtų nuspręsti, kokio specialisto konsultacijos jam reikia. Teikiant nuotolines gydytojo specialisto konsultacijas labai svarbu šeimos gydytojo ir gydytojo specialisto sklandus bendradarbiavimas ir pasiruošimas tokio pobūdžio konsultacijai. Siuntimo kokybė nuotolinei konsultacijai yra esminis efektyvios konsultacijos momentas. Jei konsultacijai siunčiantis gydytojas siuntime išsamiai pateiks atliktų tyrimų rezultatus, nurodys skirtą pacientui gydymą, įvardins problemas, dėl ko reikalinga gydytojo specialisto konsultacija, neabejotinai gaus kvalifikuotą atsakymą į iškeltą klausimą.
- Ne visada ligą galima diagnozuoti be paciento apžiūros, tad kokiu atveju bus skiriama tiesioginė kontaktinė konsultacija?
- Gydytojas specialistas, teikiantis nuotolines konsultacijas, visais atvejais, kai reikalingi papildomi duomenys, ryšio priemonėmis susisiekia su pacientu ir/arba šeimos gydytoju. Jei gydytojas specialistas, įvertinęs visus duomenis, nustato, kad reikia pacientą apžiūrėti ir įvertinti tiesiogiai, tikrai nuogąstauti nereikia – tiesioginio pobūdžio kontaktinė konsultacija bus paskirta. Be abejo, gydytojų specialistų teikiamų nuotolinių paslaugų spektras yra aiškus, konkretus, nes yra daug specialybių, kur nuotolinės konsultacijos niekada negalės būti teikiamos dėl konsultacijų specifikos. Respublikinė Šiaulių ligoninė yra pateikusi šeimos gydytojams pacientų nukreipimo tvarkas specialistams, tad kviečiame visus pasitikėti vieni kitais ir turėsime naują kokybę bei sutaupysime visų brangų laiką.