Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi Dainiaus Labučio nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo liepos 1-osios įsigalioja atrankos į švietimo įstaigų vadovus pakeitimai, užtikrinsiantys didesnį objektyvumą. Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) atliekamas bendrų kandidato, o savivaldybėje – orientuotų į konkrečios mokyklos valdymą kompetencijų vertinimas bus lygiavertis. Taip pat bus taikomi griežtesni reikalavimai vadovų kompetencijų vertintojams.
Naujos nuostatos įteisintos švietimo, mokslo ir sporto ministro Algirdo Monkevičiaus patvirtintuose Kvalifikacinių reikalavimų ir Konkursų tvarkos aprašuose. Numatyta, kad kaip ir anksčiau, pretendentų kompetencijos būtų vertinamos dviem etapais: Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) ir savivaldybėje, kurios teritorijoje yra mokykla. Skirtumas tas, kad kandidatas galės bendrai per abu etapus surinkti 50 balų. Pirmojo etapo rezultatai sumuotųsi su antrojo, vadovu galėtų tapti surinkęs ne mažiau kaip 31 balą.
Pagal ankstesnę tvarką, abiejų vertinimo etapų rezultatai buvo nesumuojami. Taikytas reikalavimas, kad visos kompetencijos NŠA būtų įvertintos ne žemesniu kaip pakankamu lygiu. Jei kandidatas gaudavo žemesnį įvertinimą, antrajame etape savivaldybėje negalėjo dalyvauti. Dabar vertinimas NŠA ir savivaldybėje taps lygiavertis. Abu vertinimo etapai – nacionalinis ir savivaldybės – turės vienodą reikšmę, tai užtikrins didesnį objektyvumą.
„Vienas iš vertinimo tikslų yra nustatyti, kokios pagalbos naujam mokyklos vadovui reikėtų ateityje, ir ji bus organizuojama. Pavyzdžiui, savivaldybėje skiriamas mentorius, pagal galimybes teikiamos konsultacijos administravimo, finansiniais, teisiniais, viešųjų pirkimų klausimais“, - teigia ministras A. Monkevičius.
Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintuose dokumentuose taip pat keliami aukštesni ir pagal vertinamas kompetencijas konkretizuoti reikalavimai NŠA vertintojams. Pavyzdžiui, vertinantieji vadovavimo ugdymui ir mokymuisi kompetenciją, patys privalėtų turėti pedagogo kvalifikaciją ir ne mažesnę kaip 5 metų vadovavimo švietimo įstaigai patirtį.
Tai tik pirmieji pokyčiai. Ministerija numato pakeisti visą vadovų atrankos, rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą. Atnaujinamų kompetencijų pagrindu numatyta kurti nacionalinę vadovų rengimo programą, kurią sudarys studijų ar mokymų moduliai. Juos vykdytų aukštosios mokyklos arba kitos reikalavimus atitinkančios įstaigos.
Taip pat kuriamas internetinis kompetencijų įsivertinimo instrumentas, kiekvienam potencialiam vadovui leisiantis išbandyti savo galimybes tapti vadovu. Įsivertinimo instrumentas padės žmonėms, kurie svarsto galimybę imtis vadovauti, pasirinkti studijų ar mokymų modulius, padėsiančius užpildyti trūkstamų kompetencijų spragas.
Birželio 30 d. Seime bus svarstomi Švietimo ir Vietos savivaldos įstatymų pakeitimai, kuriais siekiama optimizuoti konkursų švietimo įstaigų vadovų pareigoms tvarką ir terminus, patikslinti pasirengimo švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti reglamentavimą, mažinti švietimo įstaigos veiklos dokumentavimo apimtis. Įteisinama, kad švietimo įstaigos vadovą į pareigas skiria, vadovaudamasis viešo konkurso rezultatais, ir iš jų atleidžia meras, o ne savivaldybės taryba, kaip buvo iki šiol.