Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Pixabay.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Raseinių rajono savivaldybė
Naudotojo mokestį (vinjetę) turės mokėti ir tie krovininio bei komercinio transporto valdytojai, kurie naudojasi krašto keliu Nr. 146 Raseiniai–Šilinė. Tai svarbus pokytis Raseinių rajono vežėjams ir tranzitu per mūsų savivaldybę judančiam sunkiajam transportui.
Kaip pažymi Bendrovė, sprendimas plėsti mokamų kelių tinklą priimtas po išsamios analizės, kuri parodė, kad sunkusis transportas neretai renkasi vietinės reikšmės ar krašto kelius tam, kad išvengtų kelių naudotojo mokesčio. Tokia praktika ne tik didina infrastruktūros nusidėvėjimą, bet ir sukelia nepatogumų vietos gyventojams.
Iki šiol mokestis buvo taikomas tik magistraliniams keliams (19 kelių, apie 1 700 km), tačiau papildomai įtraukus 21 krašto kelią – tarp jų ir Raseinių kelią – bendras apmokestintų kelių ilgis išaugs iki 2 851 km.
Kelių naudotojo mokestį (vinjetę) taiko valstybė, o šio sprendimo įgyvendinimą koordinuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Surinktos lėšos skiriamos kelių priežiūrai, kokybės gerinimui bei eismo saugumo didinimui.
Mokestį privaloma mokėti važiuojant:
M2, M3 (keleivinis transportas, turintis daugiau nei 8 sėdimas vietas, išskyrus vairuotoją),
N1, N2, N3 (komercinis, krovininis transportas),
valdomomis transporto priemonėmis.
Lengvųjų automobilių (M1 kategorija) vairuotojams niekas nesikeičia – jiems kelių naudotojo mokestis netaikomas.
Sprendimas priimtas siekiant:
mažinti sunkiasvorio transporto eismo srautus per rajoninius ir krašto kelius, nepritaikytus didelėms apkrovoms,
skatinti krovininį transportą naudotis magistraliniais keliais, kurie geriau pritaikyti intensyviam eismui,
pagerinti kelių būklę, didinti eismo saugumą, o surinktus mokesčius skirti kelio priežiūrai ir plėtrai.
Iki šiol fiksuota, kad siekdami išvengti vinječių, krovininiai automobiliai rinkosi važiuoti nemokamais keliais, tarp jų ir krašto keliu Nr. 146 Raseiniai–Šilinė. Tai kėlė nepatogumų vietos gyventojams, didino triukšmą, taršą ir greitino kelio dangos nusidėvėjimą.
Naujų išimčių nėra. Mokesčio mokėti nereikia, jei transporto priemonė priklauso:
specialiosioms tarnyboms (gaisrinėms, greitajai medicinos pagalbai),
mokykliniams autobusams,
elektromobiliams (iki 2025-12-31),
žemės ūkio veiklos subjektams, jei važiuojama tik į ir iš dirbamo žemės lauko, ir tik tuo atveju, jei:
pagrindinė veikla – žemdirbystė;
metinės pajamos iš žemės ūkio sudaro daugiau kaip 50 % visų pajamų;
yra pateikta nustatyta pažyma apie pajamas.
Papildomai informuojama, kad kelių naudotojo mokesčio sumokėjimo kontrolė yra dviejų tipų:
automatinė, užtikrinama nusižengimus fiksuojančiomis kameromis,
mobili, kurią keliuose paskirtos vykdyti Lietuvos Respublikos muitinė, policijos įstaigos ir Lietuvos transporto saugos administracija.
Svarbu: žemės ūkio veiklos subjektams lengvatos iki 16 tonų transportui nuo 2024-01-01 nebetaikomos. Taip pat kelių naudotojo mokestis netaikomas traktoriams, savaeigėms žemės ūkio mašinoms, jei jos registruotos Traktorių ir žemės ūkio mašinų registre ir jų variklio galia viršija 8 kW.
Daugiau informacijos, visą apmokestintų kelių sąrašą, mokesčio tarifus ir atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus rasite: www.keliumokestis.lt skyrelyje DUK.