Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Skaitytojo nuotr.
Kas vyksta KauneŠaltinis: Etaplius.lt
Oro temperatūrai pirmadienį Kaune viršijus 30 laipsnių, gatvių dangą sudarančios medžiagos virsta tešla. Apie tai itin gerai žino „Aklųjų“ požeminės perėjos praeiviai – nuo lubų jau karo smalos stalaktitai, o ant grindų telkšo juodos balos.
Kaip pasakojo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas, šiuos pragariškus vaizdus jis užfiksavo Savanorių ir Taikos prospektų sankryžos požeminėje perėjoje, einant link „Maxima“ parduotuvės. Anot vyro, toje pačioje perėjoje smala varva ir dar vienoje vietoje.
Primename, kad ši perėja balandžio pabaigoje buvo uždaryta remontui, kurio metu tvarkomos nusidėvėjusios laiptų pakopos, dažomos lubos, smėliuojamos sienos bei šalinami betono defektai, nuo laiptų krašto atitraukiamas dviračių nuvedimas.
Uždarius požeminį praėjimą, ne vienas kaunietis ryžosi intensyvią miesto sankryžą kirsti važiuojamąja dalimi tiesiog nardydamas tarp automobilių. Skaitytojai taip pat skundėsi dideliu dulkėtumu, galimai likusiu po perėjos valymo smėliasrove.
Tuo metu šalies valstybinius kelius prižiūrinti bendrovė „Kelių priežiūra“ pirmadienį įspėja, kad tvyrant aukštai temperatūrai danga įkaista, bitumas ima minkštėti ir galimos dangos deformacijos. Tam, kad vairuotojai išvengtų nepatogumų, kelininkai barsto skaldelę.
„Karščiai dangą įkaitina iki 50 laipsnių, ima minkštėti asfalto dangoje esantis bitumas. Tokį reiškinį vadiname asfalto prakaitavimu. Danga tampa blizgi, minkšta, automobilių padangos formuoja provėžas. Vasarą, kaip ir žiemą, nuolat stebime oro ir dangos sąlygas bei vykstame į kelius barstyti. Tik barstome ne druską, o itin smulkią 2/5 arba 2/4 frakcijos skaldelę, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina rato sukibimą su keliu“, – pranešime aiškina „Kelių priežiūros“ atstovas Karolis Sakalauskas.
Daugiausia bitumo išsiskiria saulės kaitinamoje kelio pusėje, didžiausią ratų apkrovą patiriančiose kelio vėžėse. K. Sakalauskas teigia, kad vietose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas eismas ar greitis. Tai svarbu siekiant užtikrinti stabdymo kelią, nes dėl ištirpusio bitumo jis ilgėja.
Vairuotojams, pastebėjusiems bitumo perteklių, rekomenduojama apvažiuoti „prakaituojančias“ vietas ir apie jas informuoti telefono numeriu 1871. Šitokia „išprakaitavusi“ danga Kaune paskutinįkart pastebėta 2018-ųjų gegužės pabaigoje, kai automobilių ratai gabalais lupti pradėjo asfalto lopus Chemijos gatvėje.
Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, artimiausią naktį oro sąlygos beveik nesikeis, išliks giedra ir sausa, o vėjas visai nurims. Antradienio dieną iš vakarų priartės žemesnio slėgio sritis, padidės debesuotumas ir oro drėgnumas, darysis tvanku. Popiet gali palyti, griaudės perkūnija, tačiau temperatūra kils iki 28–33 laipsnių karščio.
Daugiau naujienų apie Kauną skaitykite čia.
kasvykstakaune-1.jpg