PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugsėjo 20 d. 08:46

Už „savižudybių prevencijai naudojamo“ mineralinio vandens reklamą skirta 4,4 tūkst. eurų bauda

Telšiai

Pexels.com nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


53002

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atliko tyrimą dėl bendrovės „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ mineralinio vandens „Tichė“ reklamoje naudojamų teiginių apie gydomąsias produkto savybes.

Informaciją dėl to, kad „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ nesilaiko įstatyme numatytų reklamos naudojimo reikalavimų, VVTAT gavo iš Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos.

Protokole nurodoma, kad bendrovė interneto tinklalapiuose www.tiche.lt ir www.delfi.lt, taip pat viešosios įstaigos Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo Vaikų ligoninėje demonstraciniame plakate ir platinamame lankstinuke skleidė natūralaus mineralinio vandens „Tichė“ reklamą, vartodama draudžiamus teiginius apie žmogaus ligų gydymo ir profilaktines savybes, pavyzdžiui: „Ličio klinikinis vartojimas yra nukreiptas prieš bipolinį sutrikimą ir naudojamas savižudybių prevencijai„; „(...)Rusijos daktarų patvirtintas kaip gydomasis - stalo mineralinis vanduo, rekomenduojamas vartoti kaip gydomasis, esant šiems susirgimams: virškinimo organų ligos; virškinimo organų sutrikimai po skubios intervencijos; endokrininės sistemos ligos, maitinimosi sutrikimai ir sutrikusių medžiagų apykaita; šlapimo ir lyties organų ligos„; „(...) Šarminiai mineralai padeda organizmui pašalinti šlakus, o deguonis mažina vėžio ir kitų ligų riziką, nes vėžinės ląstelės nemėgsta deguonies prisodrintos aplinkos“ ir kt.

VVTAT pažymi, kad Reklamos įstatymo 14 straipsnis numato, jog maisto reklamoje draudžiama nurodyti ar užsiminti apie tas maisto savybes, kurių jis neturi, taip pat apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jeigu tokios informacijos pateikimas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

Vertindama pažeidimo mastą, VVTAT atsižvelgė į tai, kad bendrovės teiginiai apie įvairių ligų prevenciją ir gydymą galėjo būti aktualūs plačiam vartotojų ratui. Bendrovės skleistoje reklamoje užsimenama apie onkologinių ligų prevenciją, kas galėjo daryti poveikį onkologinėmis ligomis sergantiems asmenims, kurie tokią informaciją vertina itin atidžiai ir jautriai.

Taip pat bendrovė skleidė informaciją apie savižudybių prevenciją bei informaciją apie vaikų ir jaunimo organizmo tinkamą vystymąsi bei jo aprūpinimą įvairiomis medžiagomis, o tokią informaciją itin jautriai vertina tėvai. „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ reklamoje skelbta informacija galėjo padaryti poveikį vartotojų ekonominiam elgesiui, t. y. paskatinti vartotojus įsigyti reklamuojamą mineralinį vandenį tikintis, kad jis turės nurodytų gydomųjų savybių, kurių iš tikrųjų neturi.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę ir mastą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą „Baltijos mineralinių vandenų kompanijai“ skirta 4488 bauda. Tyrimo metu bendrovė teisės aktų neatitinkančius teiginius nedelsiant pašalino.

VVTAT komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

ELTA