Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Tai yra skaitytojo nuomonė, už kurios turinį Etaplius.lt redakcija neatsako.
Liūdnai pagarsėjusi Tilžės ir Ragainės gatvių sankryža, kur mane patį yra „nukalęs“ sunkvežimis, o kitam dviratininkui yra baigęsi ir gerokai blogiau.
5d2dd071238a1.png
Matyt, čia yra buvę ir daugiau panašių nelaimių, nes Šiaulių valdžia ėmėsi to, ką pati galimai laiko „saugumo didinimu“. Kas čia padaryta? Nedaug kas – tiesiog sumontuotas papildomas apšvietimas: pastatytas naujas gatvės apšvietimo žibintas, nukreiptas į dviračių pervažą ir pėsčiųjų perėją (žr. nuotrauką).
Sprendimas daugiau nei keistas. Naktį jis šiek tiek pagerina matomumą, bet tik toje zonoje, kur jau per vėlu imtis veiksmų susidūrimui išvengti (į pervažą patekęs dviratininkas arba suspės pravažiuoti, arba bus partrenktas arba nepartrenktas nepriklausomai nuo to, ar jis to žibinto šviesoje pasimatys automobilio vairuotojui). Prie šios pervažos dar tik artėjančių dviratininkų šis žibintas neapšviečia. To ir nereikia, nes yra ir kitų apšvietimo žibintų, o savo saugumu besirūpinantys dviratininkai yra ryškiai apsirengę, tamsiuoju paros metu naudoja atšvaitus ir signalinius mirksinčius dviračių žibintus – šios priemonės yra nebrangios ir itin efektyvios. Todėl šis naujas baslys su lempele neatlieka funkcijos, kuriai paprastai tokie daiktai naudojami.
Tragikomiška yra tai, kad šis „patobulinimas“ (naujas apšvietimo stulpas) ne tik galimai neatitinka įstatymų reikalavimų, bet netgi kelia naują grėsmę dviratininkams ir net pėstiesiems. Mat jis pastatytas neleistinai arti dviračių tako (jei čia toks išvis yra), todėl važiuojantis dviratininkas gali kliudyti stulpą vairu (arba ranka), dėl to virsti ir susižeisti arba net žūti.
Tai gal nusileidus nuo viaduko dviratininkui važiuoti kairiau, kad už stulpo neužkliūtų? Galimas variantas, bet tik jei nėra priešpriešais atvažiuojančio kito dviratininko, nes toks išvažiavimas (į priešpriešiniam eismui skirtą pusę) sudarytų jam kliūtį ir susidūrimo atveju kaltas liktų būtent į priešpriešinio eismo pusę išvažiavęs (stulpo užkliudymo išvengęs) dviratininkas. Saugiai prasilenkti nėra galimybių: raudona juosta tiesiog per siaura.
Tiek verta ši „dviračių miesto inovacija“. Na, gal dar prokurorų tyrimo.