Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Neries krantinės atnaujinimas. © Arvydas Jockus
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Pavasarį atšilus orams vis daugiau vilniečių į darbą sostinės centre traukia ar išeina pasivaikščioti į Neries upės dešiniąją krantinę, kuri vis nebaigiama tvarkyti.
Prieš žiemą čia plušo dešimtys darbininkų, dalis jų – rytais autobusu atvežami trečiųjų šalių piliečiai. Tačiau po žiemos darbininkai į nebaigtą tvarkyti krantinę nesugrįžo.
Šiuo metu čia darbuojasi 3–4 darbininkai, 2 iš jų mažyliais ekskavatoriais išvežioja medelių sodinukus, dar 2–3 darbininkai juos sodina, o kitu laiku kuičiasi nerasdami rimtesnio darbo arba deginasi saulėje.
Tuo tarpu vilniečiams kelias į pusiau rekonstruotą krantinę užtvertas laikinomis tvoromis. Tačiau nusileidus viename jos gale prie Mindaugo tilto nėra perspėjamųjų ženklų, kad kitame gale pakilti į Olimpiečių gatvę prie Žirmūnų tilto ar Tuskulėnų parko teritorijoje nepavyks – kelias į viršų čia užtvertas laikina tvora. Tad pėstieji bando stumdyti tvorą ar pavojingai kabarojasi krūmynais apaugusiu šlaitu.
Krantinės rekonstrukciją būtų galima baigti per kelias savaites, tačiau darbai Neries krantinėje atkarpoje tarp Žaliojo tilto iki Žirmūnų tilto ir Tuskulėnų parko šiuo metu iš esmės nevyksta.
Statybinių atliekų krūvos, sustumti žemės ir smėlio kalnai, iš betoninių šviestuvų stovų styrantys elektros laidai, nebaigti asfalto ir plytelių klojimo, žemės tvarkymo darbai ne tik bado akis, bet ir kelia pavojų praeiviams.
Vienoje Olimpiečių gatvės pusės siauroje, maždaug metro pločio, atkarpoje, kurios dalį juosia laikina tvora, kyla pavojus susidurti pėstiesiems, mamoms su kūdikiais vežimėliuose ir dideliu greičiu e. paspirtukais, riedžiais, dviračiais lekiantiems vilniečiams.
Generalinis rangovas pasitraukė, darbus atlieka darbininkai iš trečiųjų šalių
UAB Vilniaus vystymo kompanijos Statybos valdymo skyriaus projektų vadovas Audrius Markevičius Alfa.lt teigė, kad technologinės pertraukos metu nuo gruodžio 15 d. iki šių metų kovo 15 d. darbai dešinėje Neries krantinėje nevyko.
„Kaip ir planuota, darbus subrangovas UAB „Skominta“ atnaujino iš karto po technologinės pertraukos pabaigos“, – tikino A. Markevičius.
Alfa.lt duomenimis, darbai minėtoje krantinėje iš esmės nevyksta ir praėjus 10 dienų nuo „technologinės pertraukos“ pabaigos.
Vilniaus vystymo kompanijos projektų vadovas tvirtino, kad pagrindinius darbus, susijusius su krantinės įgyvendinimu, planuojama užbaigti iki birželio mėnesio. „Ilgiau gali užtrukti TER 7 (terasos) įrengimas, kur buvo atrastas gynybinės sienos fragmentas. Šiuo metu čia ruošiamas tvarkybos projektas. Darbai šioje vietoje nevyksta“, – teigė jis.
A. Markevičius tikino, kad atsiskaitymas su subrangovais vyksta laiku, sutartyje numatytomis sąlygomis.
Neries krantinės dalies tarp Žaliojo tilto, Mindaugo tilto, Žirmūnų tilto ir Tuskulėnų parko generalinis rangovas yra UAB „Litcon“. Tačiau minėta įmonė siekia išvengti bankroto ir teismui leidus yra restruktūrizuojama. Realiai darbų atlikinėti ji neturi galimybių.
„Likusius darbus sutiko perimti ir užbaigti turimi oficialūs subrangovai UAB „Skominta“ (susiekimo dalis, inžineriniai tinklai) ir UAB „Magdala“ (elektros dalis)“, – teigė A. Markevičius.
Alfa.lt duomenimis, prieš žiemą Neries krantinės atnaujinimo darbus dirbo daug trečiųjų šalių piliečių, juos į statybvietę rytais atveždavo autobusu.
A. Markevičius patvirtino, kad iš tikrųjų objekte dirba trečiųjų šalių darbininkai, tačiau neigė, kad jie vežami autobusais.
„Tokio kiekio, kad juos reikėtų vežti autobusais objekte tikrai nėra. Šiuo metu iš trečiųjų šalių objekte dirba 6 asmenys (turi leidimus tiek gyventi, tiek dirbti Lietuvoje). Darbo jėgos subrangovų atstovų teigimu, darbo jėgos būtent tokiems darbams visuomet trūkdavo“, – teigė A. Markevičius.
Ateityje planuojama sutvarkyti ir kairę Neries krantinės pusę – nuo Šilo tilto prieigų iki Senojo Žvėryno tilto prieigų.
Šiuo metu yra įgyvendinta apie 84 proc. viso projekto. Darbų atlikta už daugiau kaip 5,6 mln. eurų, projektui užbaigti reikia atlikti darbų apytiksliai dar už 1,2 mln. eurų.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.
alfalt-logo-skaidrus.png