Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Pranešimas žiniasklaidai
Pirmiausia, svarbu, kokiu būdu jos buvo pirktos – fizinėje ar elektroninėje parduotuvėje. Mat skiriasi prekių grąžinimo termino skaičiavimo metodas.
Fizinėse parduotuvėse taikomas 14 dienų grąžinimo terminas, kuris pradedamas skaičiuoti sekančią dieną po pirkimo. Kitaip sakant, jeigu dovaną pirkote pirmadienį, terminas, per kurį galite grąžinti prekę, bus skaičiuojamas nuo antradienio.
Reikėtų pabrėžti, kad prekes galima grąžinti tik toje pačioje parduotuvėje, kurioje jos buvo įsigytos. Išimtis galioja tik tuo atveju, jeigu pardavėjas yra nustatęs kitokią tvarką.
Kaip jau minėta anksčiau, grąžinimo terminas priklauso nuo to, kokiu būdu prekės buvo įsigytos. Sąlygas perkant fizinėje parduotuvėje jau aptarėme, o dabar aptarkime, kokie grąžinimo terminai galioja, jeigu daiktas buvo įsigytas internetu. Šiuo atveju 14 dienų grąžinimo terminas pradedamas skaičiuoti sekančią dienos po faktinio prekių gavimo.
Verta žinoti ir tai, kad prekę išsiųsti atgal pardavėjui galima ir vėliau nei po 14 dienų. Šis terminas – tik reikalavimas informuoti pardavėją apie sutarties nutraukimą. Pačias prekes galima išsiųsti per 14 dienų nuo pranešimo apie sutarties nutraukimą.
Beje, jeigu interneto parduotuvėje nepateikiama informacija apie galimybę nutraukti sutartį ir grąžinti prekes, vartotojas nuotolinę sutartį gali nutraukti per 12 mėn. nuo prekių gavimo. Vis tik jeigu pardavėjas per šį 12 mėn. terminą pasitaiso ir išsiunčia pranešimą apie galimybę nutraukti sutartį, 14 dienų terminas skaičiuojamas nuo tokio pranešimo išsiuntimo dienos.
Tiesa, pirkėjui teks pačiam sumokėti už prekės grąžinimą, nebent pardavėjas nebuvo to aiškiai nurodęs. Tokiu atveju prekės grąžinimo išlaidos tektų pardavėjui.
Ką galima ir ko negalima grąžinti
Gal dovanotojas ir prašovė pro šalį, tačiau visi bent viena ausimi esame girdėję apie prekes, kurių grąžinti negalime. Mažmeninės prekybos taisyklėse vardijami ne pavieniai gaminiai, o plačios grupės. Pavyzdžiui, laikrodžiai, baldai, juvelyriniai dirbiniai ir transporto priemonės (įskaitant paspirtukus).
Savo ruožtu Civilinis kodeksas numato negrąžintinų prekių, įsigytų internetu, grupes. Tarp jų – prekės, kurių kaina priklauso nuo rinkos svyravimų, greitai gendančios arba pagal užsakymą pagamintos prekės ir kt.
Nemažai pardavėjų taiko ilgesnius prekių grąžinimo terminus ir priima grąžinamas prekes, kurių pagal įstatymus priimti neprivalo. Tad geriausia dar prieš apsiperkant pasidomėti konkretaus pardavėjo taikoma prekių grąžinimo politika.
Nenulupkite apsauginės plėvelės
Trečia, grąžinama prekė negali būti panaudota. Ji turėtų turėti etiketę ir išlaikyti savo prekinę išvaizdą. Jeigu pirkinys įsigytas nuotoliniu būdu, jį galima grąžinti ir išpakuotą. Tačiau tik tiek, kiek tai būtina prekę apžiūrėti ir išbandyti. Negalima nuplėšti apsauginių plėvelių ir etikečių.
Ketvirta, grąžinant prekes būtina pateikti jų įsigijimą liudijantį dokumentą – kasos kvitą, sąskaitą-faktūrą, mokėjimo kortelės išrašą ar pan. Jeigu dovaną įteikęs asmuo jums neperdavė pirkimo dokumento, būtinai paprašykite.
Taip pat noriu akcentuoti, kad kreipiantis į pardavėją dėl prekių gražinimo, (nesvarbu, raštu, žodžiu ar užpildant formą internete) nėra privaloma nurodyti dėl kokios priežasties tai daroma.
Grąžinus prekę, belieka sulaukti pinigų. Lėšas už fizinėje parduotuvėje grąžintą daiktą pardavėjas turi perduoti nė vėliau kaip per 14 dienų. O už nuotoliniu būdu įsigytą prekę – per 14 dienų nuo jos gavimo dienos arba nuo įrodymų apie prekės išsiuntimą pateikimo.
Pinigai turi būti grąžinami tokiu pačiu būdu, kokiu mokėta. T.y., jeigu atsiskaityta kortele, į ją bus gražintinos ir lėšos. Tiesa, su pardavėju galima tartis ir dėl kitokio būdo.
Negrąžintinos prekės, įsigytos iš fizinių parduotuvių:
Negrąžintinos prekės iš interneto parduotuvių: