Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Pastaruoju metu viešojoje erdvėje pasirodo vis daugiau informacijos apie atšauktus ar atidėtus skrydžius, taigi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, kad kiekvienas vartotojas turi teisę reikalauti kompensacijos už dėl atšaukto ar atidėto skrydžio patirtus nepatogumus.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Civilinės aviacijos administracija konsultuoja vartotojus ir teikia informaciją nemokamai, taigi norint gauti kompensaciją nebūtina kreiptis į tarpininkavimo paslaugas teikiančias įmones.
Ką pirmiausia turi daryti vartotojas?
Visais skrydžio sutrikimo atvejais keleivis, gindamas savo, kaip keleivio, teises, pirmiausia turi raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo. Oro vežėjas turi kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo pretenzijos gavimo, raštu atsakyti keleiviui. Neaišku, kaip surašyti pretenziją? Vartotojai visada gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar Civilinės aviacijos administraciją, kvalifikuoti specialistai suteiks visą reikiamą informaciją bei pagalbą.
Kaip elgtis, jeigu oro vežėjas atsisako mokėti kompensaciją?
Jeigu oro vežėjas į pateiktą pretenziją neatsako per 4-6 savaites arba atsako neigiamai, tačiau, keleivio nuomone, oro vežėjas nepagrįstai atsisako tenkinti jo reikalavimus, keleivis gali kreiptis ir pateikti skundą Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento Nr. 261/2004 įgyvendinimą prižiūrinčiai institucijai priklausomai nuo to, kurioje šalyje įvyko skrydžio nesklandumas.
Svarbu pažymėti, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, jos padalinys Europos vartotojų centras bei Civilinės aviacijos administracija visais atvejais vartotojams teikia nemokamas konsultacijas ir pagalbą.
Kokio dydžio kompensacijos gali reikalauti keleivis?
Jeigu nustatoma, kad keleivis turi teisė į kompensaciją, tai ji turėtų būti tokio dydžio:
Ar visais atvejais oro vežėjas privalo mokėti kompensaciją?
Keleiviui kompensacija nepriklauso tokiu atveju, jeigu skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, ir, jei aviakompanija gali tai įrodyti. Taip pat keleivis netenka teisės į kompensaciją, jeigu:
Jeigu nežinote, kokios yra Jūsų teisės atšaukus, atidėjus skrydį, jums kyla klausimų, norite gauti daugiau informacijos ar kreiptis dėl ginčo nagrinėjimo, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba bei Civilinės aviacijos administracija konsultuoja vartotojus ir nagrinėja ginčus neatlygintinai.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba