Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Bekelė“ į Stačiūnus
Aušrinė PetrevičiūtėŠaltinis: Etaplius.lt
Pakruojo rajone esančio kelio Nr. 2914 Bitaičiai–Degučiai–Stačiūnai–Pavėzgiai ruože pastatytuose stenduose puikuojasi atgalinis asfaltavimo darbų baigimo terminas – 2017 metų rugsėjo 14 diena. Deja, reali situacija spalio mėnesį – Marso paviršių primenantis sunkiasvorių automobilių išplaktas, duobėtas kelias ir visiškas vietinių gyventojų nusivylimas darbus vykdančiomis įmonėmis.
Rangovų „neįgalumas“
Vadinimasis „zebrų“ projektas, pagal kurį turi būti išasfaltuotas beveik 10 kilometrų kelio ruožas, laimėtas praėjusiais metais, po to prasidėjo projektavimo, matavimo darbai. Šių metų pradžioje, kai pasirašyta darbo sutartis su laimėjusia įmone UAB „Žemaitijos keliai“, išdalinti pinigai, – kovo pabaigoje pradėtas kelio pralaidų keitimas, kuris prie Pavėzgių kaimo taip ir liko nebaigtas (jau balandžio 14 d. technika buvo išvaryta į kitą „degantį objektą“), o per rugpjūtį kelio ruože Degučiai–Stačiūnai apie 1,5 km atstumu abejose kelio pusėse išgilinti pakelės grioviai. Tai iki šios dienos yra viskas, o apie kelio remontą informuojantys ženklai minėtame kelio ruože tebestovi...
„Mūsų pajėgumai dideli, mes padarysime greitai“, – taip vasaros pabaigoje kalbėjo rangovai, kai suabejojus darbų vykdymu, susisiekta su atsakingais asmenimis. Gaila, kad vien tik liežuviu darbų nenudirbsi. Dėl kelio suinteresuoti vietos gyventojai ne kartą kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos, tačiau reali darbų pradžia buvo vis atidedama.
„Šiemet asfalto nebus“, – toks UAB „Žemaitijos keliai“ atsakymas apstulbino jau spalio pradžioje, pasibaigus darbų įvykdymo terminui. Atsakingi asmenys teigia, kad dėl prastų oro sąlygų esą nepajėgūs toliau dirbti šiame ruože. Nors vasarą, esant palankiam orui, darbai net nebuvo vykdomi. Vietiniams gyventojams kyla klausimas, ar tokia „neįgali“ įmonė apskritai gali imtis bet kokio projekto vykdymo ir, ar už tokius „darbelius“ įmonė neturėtų bankrutuoti?
Kelio ruožas – strategiškai svarbus
Keliu Bitaičiai–Degučiai–Stačiūnai–Pavėzgiai pasiekiamas Pakruojis, Šiauliai, Radviliškis; į mokyklas vežiojami moksleiviai, žmonės vyksta į darbus ir atgal, pasiekiamos gydymo įstaigos. Šį kelią renkasi ir miškovežių vairuotojai, žinodami, kad čia nebus patikros ir niekas nepareikalaus kelių mokesčio. Be to, artėja Visų šventųjų diena, kai į Stačiūnų kapines iš visos Lietuvos atvažiuojantys mirusiųjų artimieji vėl griebsis už galvų: „Ar tai galima vadinti keliu?“
Kelio ruožas problemiškas visais metų laikais. O šiuo metu didelių keblumų sukelia tai, kad Pakruojo kelių tarnyba neatsiunčia greiderio. Pasak tarnybos, kelio ruožo Degučiai–Stačiūnai priežiūra šiuo metu yra kapitalinį kelio remontą vykdančių įmonių atsakomybė, tą patį raštiškai patvirtino ir Kelių direkcijos atsakingi atstovai. Dėl tokios prastos dabartinės kelio būklės dar galima ir padėkoti „Šiaulių plentas“ atstovams, kurie, per visą vasarą veždami žvyrą į netoliese esantį Petraičių kaimą, diena iš dienos dar labiau išmušinėjo kelią.
Paradoksas, bet ta pati įmonė „Šiaulių plentas“ Radviliškio kryptimi nuo Stačiūnų per laukus vingiuojančiame kelyje 410 metrų ruože per Petraičių gyvenvietę dirbo visu pajėgumu. Nors čia viso labo gyvena 2–3 gyventojai, o automobilių srautas palyginti menkas. Dabar ta pati įmonė „Šiaulių Plentas“ skuba baigti asfaltavimo darbus per 500 m ruoželį per Beniulių gyvenvietę, kurioje viso labo 6 trobos ir ne visos gyvenamos. Vietiniai gyventojai apie šį paradoksą sako taip: šiuo metu asfaltuojamas kelias Voskoniai–Stačiūnai tėra menka kraujagyslė, visiškai nėra svarbu funkcionuoja ji ar ne, o štai kelio ruožo Bitaičiai–Degučiai–Stačiūnai–Pavėzgiai atkarpa nuo Degučių iki Pavėzgių – kraujuojanti arterija, kuri yra gyvybiškai svarbi mūsų kaimams.
Kyla klausimas, ar tik ne kažkas „iš aukščiau“ yra suinteresuotas, kad šalia po ekologinės nelaimės atsigaunančio Petraičių tvenkinio būtų išlietas asfaltas?