PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Sausio 4 d. 15:47

Naujos kartos laive – Lietuvos kapitonas

Klaipėda

NAUJOS kartos laivas „Algoma Innovator“ yra 198 m ilgio, 24 m pločio, grimzlė -6,2 m.

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


25271

Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius lapkričio pabaigoje išvyko į Slovėnijos Koperio uostą priimti iš laivų statyklos naują laivą „Algoma Innovator“.

„Algoma Innovator“ - tik šiemet spalį Slovėnijos Izola laivų statykloje pastatytas birių krovinių naujos kartos pats save iškraunantis laivas.

Laivo savininkė - JAV ir Kanados kompanija ASC (American shipping company), turinti 46 laivus. Daugiausia tai senesnio tipo laivai, statyti iki 2005 metų. Pastaruoju metu ji užsakė statyti kelis naujus laivus tiek Pietų Korėjoje, tiek Europoje, pavyzdžiui, Lenkijoje, Bulgarijoje, Slovėnijoje.

Kapitonas J. Liepuonius, lygindamas „Algoma Innovator“ su kitais panašaus tipo laivais, net statytais 2010-2012 metais, ypač su balkeriu „Hermann Schoening“, kurio vidus kaip keleivinio laivo, sako, kad jis yra labai modernus. Tiltelis pilnas naujausios navigacinės technikos, jame gausybė stebėjimo kamerų. Laivas turi net sonarus, kurie gali aptikti jūroje iš laivo iškritusį žmogų. Laivo įranga iki 3 jūrmylių atstumu jūroje gali užfiksuoti teroristus ar piratus, valtį su žmonėmis - net iki 7 jūrmylių atstumu.

Krova bet kokiu oru

„Innovator“ - iš tiesų naujos kartos laivas, skirtas dirbti JAV, Kanados vandenyse, Arkties vandenyne, Šiaurės Vakarų Atlante bei Aliaskos regione, kur nuolatos blogi orai - audros, vėjas, lietus. Todėl kraunant birius krovinius dažnai laivų prastovos trunka kelias dienas ar net savaites. Krovinių siuntėjams ar gavėjams tai didelis galvos skausmas, nes, laivui atplaukus į uostą, jau būna užsakyti vagonai, autotransportas ir kt. Paskui dėl prastovų vėluojama visur“, - pasakojo kapitonas J. Liepuonius.

Laive „Algoma Innovator“ yra savarankiška iškrovimo sistema - 80 metrų ilgio uždaras besisukantis kranas. Jį pasukus į priėmimo patalpą - sandėlį, geležinkelio vagoną ar kitą įrenginį laivas iškraunamas bet kokiu oru - nesvarbu ar vėjas, ar audra, ar kokie nors kiti gamtiniai kataklizmai.

ke82.jpg

Kapitono J. Liepuoniaus teigimu, iškrovimo sistema įrengta taip, kad krovinys iš septynių laivo triumų byra į po jais esantį bendrą konvejerį ir iš jo patenka į laivo iškrovimo kraną (standžią dengtą žarną). Jei krovinys stringa, t. y. nebyra dėl drėgmės ir pan., laivo triumų dugne įrengta speciali vibracijos sistema, kuri išjudina krovinį, kad visas išbyrėtų.

Jeigu viskas gerai, jeigu krovinio priėmėjas yra pajėgus, 45 000 tonų krovinį galima iškrauti per 60 valandų.

Šalinami defektai

„Šis visiškai automatizuotas laivas turi du vairavimo mechanizmus, tad net ir sudėtingose vietose nereikia nei vilkikų, nei locmano, žinoma, jei tai neprieštarauja vietos taisyklėms“, - pasakojo J. Liepuonius.

Laivas „Algoma Innovator“ turi oro valymo sistemą, panašią kaip į Klaipėdą kursuojančiuose keltuose, tad laisvai gali plaukioti ir Šiaurės, ir Baltijos jūromis, vadinamomis SECA rajonais, kuriuose keliami didesni reikalavimai oro taršai iš laivų.

„Laivo pastatymo kokybė gana aukšto lygio, nors būdamas laivų survejeris ir kai kurių valstybių vėliavų inspektorius, deja, matau, kas yra blogai padaryta, kas veikia nepatikimai. Žinau nemažai laivų statytojų, remontininkų gudrybių, kuriomis bandoma užglaistyti didesnį ar mažesnį broką. Todėl tenka padirbėti norint įrodyti, kad reikia taisyti problemines vietas“, - apie savo darbą pasakojo J. Liepuonius.

Pasak jo, patalpos laive gana gerai įrengtos - ir kajutės, ir įgulos poilsio, ir maitinimo vietos. Beje, yra gimnastikai skirta patalpa.

Sausį gamykla, kurios darbuotojai atostogauja nuo gruodžio 18 d. iki sausio 8 d., privalės ištaisyti visus defektus. Reikės išbandyti krovinio priėmimo ir iškrovimo sistemą, nes laivo savininkas, žinoma, pageidaus iš karto gabenti krovinį ir uždirbti pinigų.

J. Liepuonius priėmė laivą iš statyklos, apmoko dirbti mišrią įgulą, kurioje - kroatai, australai ir kanadiečiai. Jis tikisi vasario viduryje perduoti laivą savininkams Monrealyje (Kanada). Dabar laivo įgulą sudaro 13 jūrininkų, kai jis dirbs, jų bus 23-24.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.