Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Maistas gali būti skirtas ne tik skrandžiui ar skonio receptoriams pamaloninti, bet ir akims paganyti. Ši tendencija ypač akivaizdi šiuolaikiniame pasaulyje, kai į restoranus einama ar namuose gaminama ne vien tik norint skaniai pavalgyti, bet ir dėl galimybės savo virtuvės atradimus įamžinti bei jais pasidalinti socialiniuose tinkluose. Patraukliai ir estetiškai atrodantiems patiekalams apibūdinti naudojama nauja – instagramiško maisto (angl. instagrammable food) sąvoka, prie kurios vis labiau taikosi ir Lietuvos verslas bei prekės ženklai.
Žmonės ieško emocijų ir patirčių
Soc. tinklas „Instagram“ nuo pat atsiradimo yra siejamas su maisto kultūra – patraukliai atrodančio, išskirtinio ar tiesiog žmogaus nuotaiką ir emocijas tądien atspindinčio maisto nuotraukomis, žmonės dažniausiai dalinasi būtent šioje platformoje.
„Pats „Instagram“ pavadinimas sufleruoja mums apie momentiškumą, dalinimąsi maloniomis kasdienybės akimirkomis čia ir dabar. Juk maistas ir yra kiekvieno iš mūsų kasdienybės dalis, dažnai susijusi su teigiamomis emocijomis – prie vakarienės stalo susiburia šeima, papietauti kviečiame draugus, kulinarinės patirtys neretai lydi ir kelionėse. Viskuo, kas teikia geras emocijas norisi dalintis, o geriausiai ir greičiausiai tai padaryti leidžia vaizdas“, – pasakoja skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė J. Narkevičiūtė.
Šiais laikais, kai žmonės valgo, ilsisi ir net keliauja akimis, daugelis išmoko užfiksuoti kadrą, kuris soc. tinkle „Instagram“ sukelia milžinišką susidomėjimo bangą. Būtent dėl šios priežasties, pasak J, Narkevičiūtės, instagramiško maisto sąvoka tapo patraukliai atrodančio maisto sinonimu.
Verslui – naujos galimybės
Pastaruoju metu ne tik viešojo maitinimo įstaigoms, kavinėms ir restoranams, bet ir prekybos tinklams tapo svarbu, kad jų maistas būtų instagramiškas, kitaip tariant – estetiškai patrauklus.
Prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė pastebi, kad augantis pirkėjų dėmesys maisto išvaizdai, estetiniam patrauklumui ir jo pateikimui, pastaruoju metu itin jaučiamas ir prekybos sektoriuje. Dėl to stengiamasi ne tik siūlyti kokybišką ir įvairų maistą, bet siekiama, kad jis būtų kuo patraukliau pateiktas.
„Nuolat sekame maisto kultūros tendencijas, o viena iš jų, šalia siekio vartoti sveikesnį ir įvairesnį maistą, šiuo metu neabejotinai yra dėmesys parduodamų produktų ir gaminių išvaizdai. Gyventojai nori vartoti tokius kulinarijos, mėsos, žuvies ar duonos gaminius, kokius mato receptų žurnaluose ar kulinarijos žvaigždžių socialinių tinklų paskyrose. Dėl to ir mūsų parduotuvėje ruošiamai produkcijai skiriamas didelis dėmesys ne tik jos kokybei, bet ir estetinei išvaizdai, ypač – įvairių konditerijos gaminių – tortų, pyragų, eklerų, keksų“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.
Didėjantys pirkėjų lūkesčiai ne tik gaminių skoniui, kokybei, bet ir išvaizdai, anot B. Čaikauskaitės, rodo augančią maisto kultūrą šalyje, todėl prekybininkai turi prie to taikytis ir pasiūlyti vartotojų poreikius atitinkančius produktus ir gaminius – tuos, kurie taptų instagramiški ir patrauklūs vartotojo akiai.
Tuo metu J. Narkevičiūtė pastebi, kad prekės ženklai įamžindami maistą soc. tinkluose, siekia natūralumo ir nori, kad viskas atrodytų kuo šviežiau ir skaniau. Tai, anot specialistės, formuoja ir sveikesnius gyventojų mitybos įpročius. Specialistė pateikia patarimus tiems, kas nori patraukliai įamžinti maistą nuotraukose.
5 patarimai, kaip patraukliai įamžinti maistą nuotraukoje: