PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Gegužės 28 d. 16:21

Naujas keltas Klaipėdoje jau apšilo kojas

Klaipėda

Vitos Jurevičienės nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


132499

AB „DFDS Seaways“ keltas „Sirena Seaways“ pradėjo dirbti linijoje Klaipėda-Karlshmanas (Švedija) šiemet gegužės 5 d. Jis šiuo metu yra daugiausia keleivių galintis gabenti keltas, plaukiojantis su Lietuvos vėliava. Deja, kol kas jis gali paimti tik pusę keleivių.

Į Klaipėdą „Sirena Seaways“ atplaukė gegužės 1 d. iš Prancūzijos ir iki pirmojo reiso buvo atliekami paruošiamieji darbai. Laive pasikeisdamos dirbs dvi įgulos, kurių kiekvieną sudaro 32 komandos nariai. Į Švediją jis plaukia 6 kartus per savaitę.

Naujasis laivas pakeitė keltą „Liverpool Seaways“ (pastatytas 1997 m.), kuris su Lietuvos vėliava plaukiojo nuo 2014 m. sausio. Iš pradžių jis aptarnavo Karlshamno liniją, vėliau dirbo DFDS maršrute tarp Estijos ir Švedijos, o praeitų metų pabaigoje vėl grįžo į Klaipėdą. Dabar jis parduotas prancūzams ir pastatytas buvusiame Jūrų perkėlos terminale pietinėje uosto dalyje laukia, kol jį pasiims naujieji šeimininkai. Didžioji dalis kelto įgulos buvo perkelta į „Sirena Seaways“.

Dabar, kai DFDS riboja keltuose parduodamų vietų skaičių stengdamasi užtikrinti keleivių saugumą koronaviruso pandemijos metu, reisuose iš Lietuvos į Švediją pradėjo trūkti vietų. Šiuo metu į Karlshamną dažniausiai vykstama darbo reikalais.

„DFDS nuolat planuoja ir ieško galimybių optimizuoti ir vystyti savo laivyną bei maršrutus. Keltas „Sirena Seaways“ padės geriau išlaikyti to paties standarto paslaugas linijoje tarp Lietuvos ir Švedijos“, - sako AB „DFDS Seaways“ viešųjų ryšių ir komunikacijos Baltijos šalims vadovas Vaidas Klumbys.

Maršrutu Klaipėda-Karlshamnas toliau plauks DFDS keltai „Athena Seaways“ ir „Patria Seaways“.

Nėra sėdimų vietų salono

Keltas „Sirena Seaways“ įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre šiemet balandžio 28 d. Iš viso su Lietuvos vėliava atviruose vandenyse plaukioja dvylika DFDS laivų. „Sirena Seaways“ pastatytas 2003 metais, yra 6 metais naujesnis už savo pirmtaką linijoje. Iki tol jis priklausė DFDS A/S. Kurį laiką dirbo viename iš seniausių DFDS maršrutų tarp Anglijos ir Danijos (Harvičas-Esbjergas). Vėliau, uždarius šią 140 metų veikusią liniją, „Sirena Seaways“ buvo išnuomotas Prancūzijos įmonei. Pasibaigus nuomos laikotarpiui atsirado galimybė keltą įdarbinti Lietuvos ir Švedijos linijoje. Iš viso naujajame laive yra 181 kajutė, kurioje gali apsistoti 610 keleivių. Krovininė laivo talpa siekia 2 tūkst. linijinių metrų - net 2 km į vieną eilę sustatytų automobilių.

Šis laivas išskirtinis tuo, kad neturi sėdimų salono vietų, todėl visi keliauja kajutėse. Yra įrengta speciali skaitymo-poilsio zona su panoraminiu vaizdu į jūrą. Jame daugiau kajučių, kuriose galima apsistoti su gyvūnais, yra vaikų žaidimų kambarys, kavinė ir parduotuvė, du restoranai, baras.

„Dabar, kai taikomi apribojimai, vietų skaičius kelte yra sumažintas perpus. Keleiviai, žinoma, džiaugiasi didesniu ir modernesniu laivu. Gaila, kad šiuo metu jiems negalime pasiūlyti įprastų paslaugų - ribojama prekyba didžiulėje kelto parduotuvėje, veikia tik vienas baras, taip pat neveikia užsakomųjų patiekalų restoranas“, - sako V. Klumbys.

Vidutiniškai dabar vieno reiso metu iš Lietuvos į Švediją keliauja 240-280 žmonių, įskaitant ir krovininių vilkikų vairuotojus. Dėl draudimo keltais grįžti iš Švedijos į Lietuvą besinaudojančiųjų šia kryptimi skaičius siekia 100-120 asmenų - didžioji jų dalis yra vilkikų vairuotojai.

Birželį tikimasi atidaryti barus

V. Klumbio teigimu, keltų bilietų iš Lietuvos į Vokietiją jau galima gauti, tačiau iš Vokietijos visi bilietai išpirkti artimiausioms trims savaitėms. Keliaujantiems iš Švedijos į Lietuvą šiuo metu taikomi dideli apribojimai, todėl jų keltuose vienas kitas. „Laukiame Vyriausybės sprendimo leisti žmonėms, vykstantiems iš Skandinavijos, naudotis mūsų Švedijos maršrutu. Toks sprendimas gerokai palengvintų dalią tų keleivių, kurie iš Skandinavijos į Lietuvą priversti grįžti per Estiją, netaikančią grįžtantiems tokių ribojimų. Vis dėlto ir panaikinus visus kelionių draudimus sunku tikėtis, kad keleivių srautai vasarą atsistatys į normalias vėžes. Tiek lietuvių, tiek užsieniečių atostogų kelionėms atsigauti, tikėtina, reikės daugiau laiko. Kita vertus, tai priklausys ir nuo to, kaip valstybėms pavyks kontroliuoti pandemiją„, - sako jis.

Jo teigimu, šiuo metu keltuose toliau ribojamas keleivių skaičius. Sėdimų vietų salone parduodama tik kas trečia kėdė, vairuotojai apgyvendinami po 1-2 kajutėse. Keleiviai toliau neturi galimybės įsigyti vietos kajutėje, galima pirkti tik visą kajutę.

Reikalavimai laivuose sušvelnėjo kaip ir visoms maitinimo įstaigoms krante. Nuo praeitos savaitės keleiviams leidžiama savitarnos restorane valgyti vietoje, žinoma, išlaikant saugų atstumą - yra išnešta dalis kėdžių, atitvertas kas antras staliukas. Taip pat laivuose veikia po vieną barą, kuriuose galima įsigyti užkandžių ir gėrimų, tačiau didžioji dalis keleivių juos linkę vartoti kajutėse arba lauko deniuose. Norima keleiviams suteikti daugiau pasirinkimo, todėl nuo birželio tikimasi atidaryti visus barus ir užsakomųjų patiekalų restoranus.

V. Klumbys sakė, kad kompanija šio sezono metu buvo numačiusi tam tikrų naujovių, tačiau dalį jų tikrai teks pristabdyti dėl susidariusios situacijos. „Artimiausiu metu ketiname pasiūlyti atnaujintą užsakomųjų patiekalų meniu, kelte „Patria Seaways“ ką tik įrengėme dvi „Commodore“ klasės kajutes. Tai geriausios laivo kajutės. „Sirena Seaways“ kelte bus įrengtas naujo tipo baras su kitokiu asortimentu, nei buvo įprasta matyti mūsų laivuose“, - aiškino jis.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.

ke93-5.jpg