PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Spalio 9 d. 14:28

Naujame Vilniaus oro uosto T4 terminale - balansas tarp modernumo ir patogumo

Vilnius

BNSŠaltinis: BNS.LT


322931

Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo T4 terminalo projekte buvo priimti modernūs sprendimai, skiriant daug dėmesio keleivių patogumui.

Ilgai lauktas naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas duris atvers jau 2025 m. vasario pradžioje. Jo dėka bendras oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1200 iki 2400 keleivių per valandą. Tiek numatomas keleivių pralaidumas, tiek ir planuojamos naujos skrydžių kryptys ruošiantis naujojo terminalo įrengimo darbams padiktavo aiškų poreikį ieškoti patvarių, ilgaamžiškų sprendimų. Lygiagrečiai buvo svarbu atsižvelgti ir į bendrą viso projekto kryptį, kurioje daug dėmesio skiriama atsakingam požiūriui į aplinką ir žmogaus sveikatą, geresnių eksploatacinių parametrų ir ilgalaikės grąžos siekiui.

Dalį interjero sprendimų padiktavo keliautojų ir darbuotojų įpročiai

Visais naujame terminale pritaikytais baldiniais sprendimais rūpinosi interjero sprendimų įmonė „DiStyle Projektai“, kuri taip pat buvo atsakinga ir už kitos Vilniaus oro uosto erdvės – VIP terminalo – idėjos išpildymą. „DiStyle Projektai“ projektų valdymo skyriaus vadovės Kornelijos Šveikauskaitės teigimu, būtent ši patirtis tapo dar vienu atspirties tašku ieškant optimalaus balanso tarp patvarumo ir modernios, šiuolaikiškos estetikos. „Pagrindiniai reikalavimai iš kliento pusės buvo kuo paprastesnė gaminio eksploatacija, ergonomiškumas ir medžiagų atsparumas išorės veiksniams. Kadangi dalis mūsų kurtų baldų jau ne vienerius metus tarnauja senajame išvykimo terminale, rengėme susitikimus su Vilniaus oro uosto darbuotojais, kuriuose siekėme išsiaiškinti pagrindinius esamų baldų trūkumus ir privalumus“, - pabrėžė K. Šveikauskaitė.

Atsižvelgus į surinktas įžvalgas ir architektūrinius sprendimus, naujojo terminalo balduose dominuoja tokios medžiagos, kaip dirbtinis akmuo, Compact HPL, HPL, laminuota medžio drožlių plokštė, lukštas, metalas ir nerūdijantis plienas. Iš viso projekte panaudota daugiau nei 1900 kvadratų baldinės medžiagos ir apie 900 baldinės furnitūros vienetų. „DiStyle Projektai“ projektų valdymo skyriaus vadovė taip pat akcentavo, kad medžiagų pasirinkimą padiktavo ne tik baldo, bet ir atskirų jo detalių paskirtis. Nors bendra architektūrinė vizija buvo sukurti atpalaiduojančią aplinką, oro uostuose žmonės skuba, o tokio skubėjimo pasekmės įvairiomis žymėmis pasilieka ant interjero elementų. Nuspardytos baldų apačios, lagaminų ratukais nutrankyti kampai... Viso to naujame terminale siekta išvengti tikslingai parenkant patvaresnes įprastų medžiagų alternatyvas. „Personalui skirti laipinimo ir registracijos stalai turi nerūdijančio plieno cokolius, kurie ne tik suteikia baldui modernią estetiką, bet ir atlieka apsaugos bei palankesnio eksploatavimo paskirtį. Taip pat per klientų įpročių ir saugos reikalavimų prizmę pamatėme ir kitus elementus, pvz. dirbtinių augalų kompozicijas. Jos yra sutvirtintos plokštėje, dekorui pasirenkant dirbtinę samaną, o ne laisvai papiltus akmenukus, kurie galėtų patekti ant grindų ir kitų paviršių“, - pridūrė K. Šveikauskaitė.

Naujos erdvės – ir ramiam laukimui, ir darbui

Atsižvelgiant į dinamiškus keleivių poreikius, naujame terminale įrengtos funkcionalios erdvės ir tiems, kurie laukimo metu dirba ar užsiima kitomis veiklomis prie telefono ar kompiuterio. Šie keleiviai galės naudotis baro aukščio darbo vietomis su rozetėmis ir USB jungtimis patogiam prietaisų krovimui. Stalų funkcionalumą papildo ir strategiškai išdėstyti kabliukai rankinėms ar kuprinėms.

Be keleiviams skirtų erdvių, naujame terminale kartu veiks ir biuras. Jame taip pat daug dėmesio skirta funkcionalumui, o kartu įvairiais sprendimais siekiama padėti darbuotojams išlaikyti neapkrautą, kuo minimalesnę darbo vietą be jokių nereikalingų trikdžių. Tai įgyvendinti padės patogūs pakeliamo aukščio stalai, procesorių laikikliai, specialiai numatyti laidų pravedimai ir kitos detalės.

Projekto specifika pareikalavo greičio ir tikslumo

Dėl statybos darbų Vilniaus oro uosto keleiviai ir lankytojai pastaruosius metus susidūrė su eismo ir kitais apribojimais, kuriuos siekta kuo greičiau pašalinti. Tai padiktavo ir operatyvų skirtingų paslaugų tiekėjų bendradarbiavimą. „Projektavimo darbai prasidėjo vasarį ir tęsėsi iki gegužės. Tuo laikotarpiu su užsakovu etapais derinome baldus ir iš karto leidome juos į gamybą. Po to prasidėjo montavimas, kuris vyko grandinėlės principu: su statytoju derinome terminus, nuo kada galėsime pradėti įrenginėti kiekvieną erdvę, ir taip palaipsniui perėmėme darbus“, - teigė „DiStyle Projektai“ projektų valdymo skyriaus vadovė. Įrengimo darbai naujame terminale jau baigti, o netrukus šios erdvės bus atvertos ir keliautojams.