Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vitos Jurevičienės nuotr. AR TIKRAI? Nors miesto valdžioje esantys politikai už mokamo parkavimo teritorijos išplėtimą nubalsavo dar praėjusiųjų metų pavasarį, dalis vairuotojų tikina apie tai nieko nežinantys.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo sausio 1 d. Klaipėdoje oficialiai išsiplėtė mokamo parkavimo teritorija į šiaurę ir pietus nuo miesto centro.
Nors didžioji dalis miestiečių tai, kaip ir visus valdžios bandymus dar plačiau atverti jų pinigines, vertina neigiamai, sulaukta ir padėkos žodžių už atsiradusias laisvas vietas mašinai prie namų palikti.
Ratuoti klaipėdiečiai jau anksčiau pastebėjo naujose uostamiesčio vietose pastatytus parkomatus ir suprato, jog labai greitai čia palikti savo automobilių nemokamai nebegalės. Tačiau pernai balandį Klaipėdos miesto tarybos sprendimas, kuriuo išplėsta mokamo parkavimo teritorija, įsigaliojo tik nuo 2022 m. sausio 1 d.
Į šiaurę ji, nuo miesto centro Sportininkų gatvės rajone, praplatėjo iki Malūnininkų gatvės, į pietus - iki Kauno gatvės. Naujos teritorijos priskirtos mėlynai zonai. Palikti jose mašiną valandai kainuoja 0,15 Eur.
Nors naujoji tvarka galioja jau kelias dienas, minėtose teritorijose savo transporto priemones palikę ir už jų stovėjimą sumokėti pamiršę ar specialiai to nepadarę vairuotojai kol kas baudų dar nesulauks. Pasak laikinojo viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Andriaus Samuilovo, tolerancijai yra kelios priežastys. „Kontrolieriai tikrina, tačiau kol kas nebaudžia. Iš vairuotojų šiomis dienomis gauname pačių įvairiausių signalų. Vieni sako, kad dar nespėjo leidimų susitvarkyti, kiti tikina, jog apskritai apie tai pirmą kartą išgirdo. Mes juk negalime labai greitai patikrinti, ar žmogus sako teisybę. Todėl kol kas ir esame tolerantiški. Tačiau tolerancija nesitęs amžinai. Dar norime ir „gyvai“ patikrinti, ar visi informaciniai ženklai teisingai pastatyti. Nors visos pastatymo schemos suderintos, patys viską apeisime ir patikrinsime. Šokių tokių bėdų yra ir su viena sumokėjimo už stovėjimą mobiliąja programėle. Yra techninių kliūčių su žemėlapių atnaujinimu. Neįtrauktos naujos teritorijos“, - „Vakarų ekspresui“ sakė A. Samuilovas.
Šiuo metu „Klaipėdos keleivinio transporto“ darbuotojai yra užversti prašymais įsigyti parkavimo leidimus. Iki Naujųjų metų jų išduota 1 300. Darbo nesumažėjo ir šiais metais.
tr5-1.jpg
„Gyvename labai „karštai“. Nespėjame visų prašymų patikrinti ir patvirtinti. Todėl tai dar viena priežastis nesivadovauti praktika, kai pateiktas leidimas dar nespėtas patikrinti, o mes stovime už kampo ir tik baudžiame. Skambučių gauname daug ir mūsų ausys „kaista“. Užtenka tik vienos neigiamos emocijos ir nuotaika subjūra. Tačiau ją pataiso priešingi skambučiai. Pirmadienį sulaukėme vienos Kauno gatvės rajono gyventojos padėkos. Moteris stebėjosi, kas atsitiko, kad kieme atsirado kur kas daugiau laisvų vietų mašinoms pastatyti. Tikėtina, jog tas pats netrukus atsitiks ir kitose vietose, kuriuose automobilius nemokamai statė ne tik gyvenantieji šalia. Naujų teritorijų apmokestinimas jau duoda lauktą efektą“, - patikino A. Samuilovas.
Naujai apmokestintose teritorijose gyvenamąją vietą deklaravę klaipėdiečiai gali išsiimti parkavimo leidimus. Pirmasis toks leidimas dvylikai mėnesių kainuoja 10 eurų, antrajam automobiliui - 72 eurai. Verslui pirmasis - 30 eurų, antrasis - 80 eurų. Leidimus galima išsiimti ir 24 mėnesiams.
Iš toliau atvažiavę ir savo mašinas palikę vairuotojai centus galės mesti į 29 minėtose teritorijose pastatytus parkomatus. Jie nėra nauji. Daugiausiai jų perkelta iš pajūrio, kur tapo nereikalingi pasibaigus vasaros sezonui ir automobilių stovėjimui tapus nemokamu.
„Retinsime jų skaičių ir seniau apmokestintose teritorijose. Per dvejus pastaruosius metus labai padažnėjo mokėjimai mobiliąja programėle, tad parkomatai pasidarė ne tokie populiarūs, kaip anksčiau. Šiuo metu visoje Klaipėdoje stovi 170 parkomatų. Pavasarį planuojama įsigyti mažiausiai 60 naujų. Vieno kaina - apie 6 000 eurų. Senieji parkomatai pagaminti prieš 13 metų, tad juos remontuoti yra brangiau nei pirkti naujus“, - teigė “Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas A. Samuilovas.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.