PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2025 m. Rugpjūčio 25 d. 13:18

Naktinis autobusų gausmas Viršuliškėse: gyventojai klausia, kodėl tai vyksta po jų langais

Vilnius

Naktinis autobusų gausmas Viršuliškėse / „Tvarkau miestą“ platformos nuotr.

Dominykas JankauskasŠaltinis: ALFA


380002

Sostinės naujuosiuose Viršuliškių kvartaluose, kai vakare miestas nutyla, vienintelis garsas turėtų būti nebent balkone linguojanti skalbinių virvė. Tačiau apie 23 val. prasideda visai kitas vakaro garsų fonas – duslus dyzelinio variklio gausmas, amortizacijos sistemos šnypštimas, pyptelėjimai, šūksniai. Prie „Viados“ degalinės Justiniškių gatvėje rikiuojasi miesto autobusai.

Sostinės naujuosiuose Viršuliškių kvartaluose, kai vakare miestas nutyla, vienintelis garsas turėtų būti nebent balkone linguojanti skalbinių virvė. Tačiau apie 23 val. prasideda visai kitas vakaro garsų fonas – duslus dyzelinio variklio gausmas, amortizacijos sistemos šnypštimas, pyptelėjimai, šūksniai. Prie „Viados“ degalinės Justiniškių gatvėje rikiuojasi miesto autobusai.

Gyventojai prie Viršilų ir Justiniškių langų nebemiega. „Triukšmas yra kiekvieną naktį“, – sako susirūpinęs vietinis gyventojas Mykolas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomas). Jis gyvena visai šalia degalinės. Jam nereikia žiūrėti į laikrodį – autobusų grįžimą atpažįsta iš garso. Vasarą, kai langai atidaryti, dažnai pabunda nuo duslaus murkimo ar staigaus šnypštimo – garsų, kurie į sapną neįsipaišo. Pasak jo, pati degalinė triukšmo beveik nekelia – girdisi ne įrenginiai, o dyzeliniai autobusai: jų varikliai, pneumatinės sistemos, garso signalai ir kartais darbuotojų šūksniai.

Mykolas pasakoja, kad su triukšmu susiduria ne tik jis vienas – problemą jaučia ir keli jo kaimynai. Anot jo, Viršilų g. 11 namo gyventojas buvo netgi kreipęsis į sveikatos centrą, kuris atliko triukšmo matavimus jo bute. „Tai buvo žiemą, kai VVT naktį laikė užvestus dešimtis autobusų“, – prisimena Mykolas. Matavimų metu nustatyti pažeidimai, o po jų seni autobusai buvo perstatyti į kitą vietą, arčiau Viršilų g. 6.

Andrejas, gyvenantis naujai pastatytame „Skylum“ komplekse, dažnai fiksuosja ne tik autobusų triukšmą, bet ir eismo sutrikdymus. Vėliais vakarais grįžtant po komandiruočių, jam tenka kurį laiką palaukti, kol galės pravažiuoti ir įvažiuoti į savo garažą. „Mačiau, kad autobusai stovėjo iki šviesoforo ir sankryžoje jau kitoje gatvėje, tai tikrai buvo 5–6 autobusai“, – rašė jis portalui „Vilniaus naujienos“. Pasak jo, stovintys autobusai užima visą važiuojamąją dalį, o laukdami kai kurie palieka variklius įjungtus.

Andrejus siūlo sprendimą: „Galima kurą pildyti pačioje VVT teritorijoje. Kodėl to nepadaroma?“ Jis taip pat siūlo įrengti alternatyvų išvažiavimą iš parko, kad autobusai nesirikiuotų ant gatvės.

Naktinis autobusų gausmas Viršuliškėse / „Tvarkau miestą“ platformos nuotr.

Grįžimo schema kartojasi kasnakt. Autobusai grįžta po paskutinių vakarinių reisų ir suka prie „Viados“ degalinės Justiniškių gatvėje. Čia papildoma kuro kitai darbo dienai. Pasak Gintarės Žalytės-Štarienės, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovės, tai – įprasta viešojo transporto parko darbo organizavimo praktika.

Anot jos, kuro papildymas naktį vykdomas dėl to, kad dalis autobusų į parką grįžta tik vėlai vakare. Tokiu grafiku, įmonės teigimu, užtikrinama, kad autobusai būtų paruošti naujai darbo dienai – su pilnais degalų bakais, patikrinti ir laiku išvažiuotų į reisus.

Paklausta, ar buvo gauta skundų, G. Žalytė-Štarienė atsakė: „Esame gavę pavienių pastabų – dažniausiai šiltuoju metų laiku, kai gyventojai naktį laiko atvirus langus. Suprantame, kad kai kurie žmonės yra jautresni garsui, todėl kiekvieną pranešimą vertiname atsakingai – visi jie registruojami ir perduodami atsakingiems padaliniams.“

Tačiau, kaip teigė G. Žalytė-Štarienė, ši situacija – laikina. Nuo 2026 m. planuojama pradėti Viršuliškių transporto parko modernizaciją. „Čia nebeliks dyzelinių autobusų ir jiems reikalingos degalų pildymo infrastruktūros. Parke veiks tik šiuolaikiškos, tylesnės ir aplinkai draugiškos elektrinės bei vandeniliu varomos transporto priemonės, taip pat nauji troleibusai“, – rašoma atsakyme portalui „Vilniaus naujienos“.

Bendrovė taip pat pabrėžia, kad pokyčiai reikš ne tik tylesnę ir švaresnę aplinką, bet ir labiau į gyvenamąją kaimynystę integruotą teritoriją: su želdynais, akustinėmis atitvaromis ir moderniomis dirbtuvėmis.

Viršuliškių VT parko rekonstrukcijos vizualizacija / Bendrovė

#VILNIAUS VIEŠASIS TRANSPORTAS#AUTOBUSŲ PARKAS#DYZELINIAI AUTOBUSAI#TRIUKŠMO TARŠA#GYVENTOJŲ SKUNDAI
#NAKTINIS TRIUKŠMAS#JUSTINIŠKIŲ GATVĖ#VIRŠULISKĖS#VIRŠILŲ GATVĖ#SKYLUM KOMPLEKSAS
#VIADA DEGALINĖ#TRANSPORTO INFRASTRUKTŪRA#VIEŠOJO TRANSPORTO MODERNIZACIJA#ELEKTRINIAI AUTOBUSAI#VANDENILIO TRANSPORTAS
#TROLEIBUSAI#AKUSTINĖS ATITVAROS#ŽELDYNAI MIESTE#MIESTO APLINKOSAUGA#VILNIAUS MIESTO PROBLEMOS
#GYVENAMOJI APLINKA#SAUGUS IR ŠVARUS MIESTAS#MIESTO TRIUKŠMO KONTROLĖ#URBANISTINIAI SPRENDIMAI#VILNIAUS RAJONAI