Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
2018 metais vykusiame Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime dalyvavo 5 Ignalinos rajono bendrojo ugdymo mokyklos, vykdančios pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas. Taigi į šį patikrinimą įsijungė iš viso 403 mūsų rajono moksleiviai: 89 antrokai, 89 ketvirtokai, 105 šeštokai, 120 aštuntokų. Tai sudaro 97 % visų šiose klasėse besimokančių rajono mokinių.
Mokyklos, įvykdžiusios testus ir suvedusios vertinimo duomenis, gavo išsamias rezultatų ataskaitas mokinio, klasės, mokyklos lygmeniu. Gauti rezultatai buvo analizuojami visais lygmenimis – klasės (mokinio), mokyklos, savivaldybės. Kiekviena mokykla analizavo savo mokyklos rezultatus, atsižvelgdama į juos išsikėlė siekinius šiems mokslo metams.
Dalyvaudami Mokinių pasiekimų patikrinime, ketvirtokai, šeštokai ir aštuntokai pildė klausimynus, kurių duomenimis buvo remiamasi apskaičiuojant mokėjimo mokytis, mokyklos klimato, mokinių savijautos, patyčių situacijos rodiklius. Mokėjimo mokytis rodiklis apibūdina mokinių požiūrį į mokymąsi, jų nusiteikimą mokytis, gebėjimus planuoti, organizuoti, apmąstyti ir įvertinti savo mokymąsi, rasti reikalingą informaciją užduotims atlikti. Mūsų rajono ketvirtokų mokėjimo mokytis rodiklis yra neigiamas (-0,07), tačiau šeštokų ir aštuntokų teigiamas (0,20 ir 0,15), t. y. viršija šalies vidurkį. Patyčių situacijos rodiklis: ketvirtokų 0,24; šeštokų -0,10; aštuntokų 0,02. Mokyklos klimato rodiklis atspindi mokinių savijautą mokykloje ir klasėje, mokymuisi palankią aplinką pamokų metu, vyraujančias elgesio normas: ketvirtokų 0,09; savijautos rodiklis rodo mokinių nuomonę apie mokyklą ir savijautą joje: šeštokų 0,15; aštuntokų 0,11. Mokyklos kultūros rodiklis apibūdina mokyklose vyraujantį socialinį-psichologinį klimatą: 4 klasėje 0,09; 6 klasėje -0,09; 8 klasėje 0,08.
Apibendrinti testų rezultatų duomenys pateikiami vieninga standartizuotų taškų skale, kuri leidžia vienus rodiklius palyginti su kitais. Rodikliai perskaičiuoti į standartizuotus taškus taip, kad šalies vidurkis visuomet bus nulis, o standartinis nuokrypis – vienetas. Jei rodiklio reikšmė mažesnė už nulį, tai parodo, kad mokiniams toje srityje sekasi prasčiau nei šalies mastu, jei reikšmė didesnė už nulį – geriau.
Apžvelgiant dalykų testų rezultatus reikia pasakyti, kad visų testuotų dalykų standartizuoti rodikliai 4, 6, 8 klasėse yra teigiami, t. y. aukštesni nei šalies vidurkis, išskyrus matematikos rodiklį 8 klasėje, kuris yra neigiamas:
4 klasėje: standartizuoti matematikos testo taškai: 0,35; standartizuoti skaitymo testo taškai:0,73; standartizuoti rašymo testo taškai: 0,06; standartizuoti pasaulio pažinimo testo taškai: 0,70;
6 klasėje: standartizuoti matematikos testo taškai: 0,11; standartizuoti skaitymo testo taškai:0,55; standartizuoti rašymo testo taškai: 0,30;
8 klasėje: standartizuoti matematikos testo taškai: -0,09; standartizuoti skaitymo testo taškai: 0,42; standartizuoti rašymo testo taškai: 0,24; standartizuoti gamtos mokslų testo taškai: 0,46; standartizuoti socialinių mokslų testo taškai: 0,06.
Standartizuotas pridėtinės vertės rodiklis tirtose klasėse šiek tiek žemesnis nei šalies vidurkis.
Šiuo metu yra pateikta savivaldybės paraiška dalyvauti 2019 m. Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime, kuris bus vykdomas balandžio 15 d. – gegužės 3 d.
Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo metu gaunamą informaciją vertiname kaip objektyvų įrankį, kurio dėka galime stebėti individualią kiekvieno mokinio, klasės, mokyklos pažangą ir geriau atliepti mokymosi pagalbos poreikius.
Gražina Mackonienė, Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja