Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Lietuvos muitinės nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Muitinės informacinių sistemų centro direktoriaus pavaduotoja Normantė Žekonienė Eltai teigė, kad muitinės IT sistemų sutrikimus lėmęs gedimas esąs nepašalinamas, o visa informacija šiuo metu perkeliama į valstybės IT paslaugų centro sistemas.
„Šis iš tiesų labai rimtas sutrikimas įvyko dėl fizinio infrastruktūros gedimo, dėl tos infrastruktūros nusidėvėjimo ir todėl yra nepašalinamas. Taigi buvo priimtas sprendimas perkelti serverio duomenis ir iš naujo paruošti visiškai visą infrastruktūrą valstybės IT paslaugų centre, valdomame Informacinės visuomenės plėtros komiteto (IVPK)“, – sakė ji.
Anot N. Žekonienės, tuos duomenis į IVPK perkelti planuota jau anksčiau.
„Jau anksčiau planavome migruoti šiuo metu sugedusių serverių duomenis į IVPK infrastruktūrą, bet mums pakišo koją tai, kad sistema „sugriuvo“ anksčiau, nei ją planavome perkelti. Dėl to privalėjome daryti tai drastiškai greitai, neištestavę, ir dėl to šis procesas užtruko“, – tikino ji.
„Mums jau pavyko per kelias iteracijas pačius duomenis perkelti į kitą infrastruktūrą, bet dabar turime daug darbo sutvarkyti duomenis, nuodugniai atstatyti visus sąryšius, iš naujo paruošti sistemas“, – pridūrė N. Žekonienė.
Muitinės departamento vadovas: transporto pralaidumas Lietuvos-Baltarusijos pasienyje atkurtas 80 proc.
Tuo tarpu Muitinės departamento vadovas Jonas Miškinis teigė, kad popierinių deklaracijų, naudojamų sugedus IT deklaravimo sistemai, pateikimo procedūra iš esmės vyksta taip pat greitai kaip teikiant elektroninę jų versiją.
„Pati įforminimo procedūra trunka ne ką ilgiau nei pateikiant elektroninę deklaraciją. Tačiau būtent pereinamuoju laikotarpiu, kai įvyksta tokia avarija, ūkio subjektai nėra pasirengę pateikti tokios popierinės deklaracijos, tuomet susikaupia transporto priemonių, kurios negali jos pateikti tuo metu, ir dėl to pirminiame etape pralaidumas labai krenta.
Jei stebėtume tą pralaidumą įvykus avarijai pirmą parą, jis labai krito, o eilės auga geometrine progresija“, – teigė jis „Žinių radijui“.
Anot J. Miškinio, transporto pralaidumas jau atkurtas 80-85 proc.
„Kai verslas jau žino, kad reikia taikyti veiklos tęstinumo procedūras, tiek Medininkų poste, tiek ir kituose postuose situacija po truputį normalizuojasi, jei prisiminsime, kas vyko prieš tris dienas, kai pirmąją avarijos parą pralaidumas buvo nukritęs beveik 80 proc. Dabar Medininkų posto pavyzdžiu galiu teigti, kad jis siekia 80-85 proc. Per parą praleidžiama apie 380 transporto priemonių į vieną pusę“, – kalbėjo jis.
J. Miškinis teigia, kad ilgesnės vilkikų eilės Baltarusijos pusėje susidaro dėl poreikio akyliau tikrinti atvykstančius vežėjus.
„Iš Baltarusijos pusės eilės didesnės, nes reikia atlikti tikrinimą, mes ten irgi perorganizavome darbą, nukreipėme daugiau muitinės pareigūnų, tikrinome ir atskyrėme į atskirą srautą tuščias transporto priemones. Dirbant ir tokiomis sąlygomis negalima prarasti budrumo“, – akcentavo jis.
ELTA primena, kad apie sutrikimus pranešta dar antradienį. Šiuo metu neveikia Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (IDAIS).
Šiuo metų duomenų perkėlimo darbus planuojama baigti iki kovo 29 d. 10 val.
ELTA