Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Pagal Kauno rajono ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) bendradarbiavimo sutartį jau yra perkvalifikuoti 38 mokytojai. Bet rajone pastebimai daugėjant jaunų šeimų, daugėja ir vaikų, todėl auga ikimokyklinio bei mokyklinio ugdymo pedagogų poreikis. Ieškodama kuo sėkmingesnių pastaraisiais metais daugelyje Lietuvos vietovių aštrėjančios mokytojų trūkumo problemos sprendimų, Kauno rajono savivaldybė apie tai diskutavo su Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) atstovais.
Rajono mero Valerijaus Makūno teigimu, artėjančiam rugsėjui reikia 28 ikimokyklinio ugdymo pedagogų, 7 pagalbos specialistų, 4 pradinio ugdymo, 7 pagalbos mokiniui, 4 matematikos, 3 fizikos specialistų, 8 kitų specialybių darbuotojų. Labiausiai nerimą kelia geografiškai atitolusios ugdymo įstaigos Čekiškėje, Vandžiogaloje, Taurakiemyje, Ežerėlyje, Zapyškyje, Vilkijos krašte. Šiose vietovėse jaučiamas didelis pedagogų poreikis. Ikimokyklinio ugdymo specialistų trūksta Domeikavoje, Giraitės darželyje, Lapių darželyje, Batniavoje, Kačerginėje, Vandžiogaloje. Ypač šiais metais jų trūks Noreikiškėse ir Garliavoje, nes veiklą pradės dvi naujos įstaigos.
Mokytojų, jaunesnių nei 30 metų, Kauno rajono mokyklose dirba vos 4,3 proc., 30-40 metų amžiaus – daugiau kaip 10 proc., 40-50 m. – 26 proc., 50-60 m. – daugiau kaip 40 proc., 60 metų ir vyresnių pedagogų – beveik 19 proc. Ikimokyklinio mokymo įstaigų vadovų vidutinis amžius – 52 m., neformaliojo ugdymo – 62 m.
Moksleivių kasmet vis daugėja, šiandien Kauno rajone mokosi daugiau kaip 10 tūkstančių vaikų. Pakaunėje yra 48 ugdymo įstaigos, 9 privatūs lopšeliai-darželiai, 2 pagrindinės mokyklos, viena privati pradinė mokykla. „Tai - tinklas, kuris leidžia mums gerai jaustis ir atliepti vaikų ir bendruomenės lūkesčius. Turime daugiau kaip 1 600 mokytojų. Džiaugiamės jų kompetencijomis ir atliekamu darbu, tačiau tinklą jau reikia pastiprinti naujais kvalifikuotais pedagogais, ir jų poreikis kasmet vis didės,“ – kalbėjo Kauno rajono savivaldybės meras V. Makūnas.
Jis pabrėžė, kad mokytojų trūkumo problemos sprendimui Savivaldybė kasmet galėtų skirti 100 tūkst. Eur. Šie pinigai būtų panaudoti studentų stipendijoms, taip pat – jaunų pedagogų įsikūrimo išmokoms ar mokytojams perkvalifikuoti. Studentai gautų stipendijos priedą po 200 eurų per mėnesį, o vėliau bent 4 metus turėtų dirbti Kauno rajono mokyklose. Norintys persikvalifikuoti mokytųsi metus ir kas mėnesį gautų 100 Eur priedą.
Meras V. Makūnas pažadėjo Kauno rajono Tarybos nariams pateikti sprendimo projektą dėl pedagogų rengimo ir mokytojų pritraukimo į mokyklas, - pabrėžiama Savivaldybės pranešime.
VDU rektoriaus prof. Juozo Augučio pastebėjimu, įvairūs vertinimai ir prognozės remiasi tik šių dienų aktualijomis, tačiau reikėtų žvelgti į tolimesnes ateities perspektyvas. Per ateinančius 5-6 metus Lietuvoje reikės pakeisti apie 50 proc. mokytojų, – tai neišvengiama. Šiam pokyčiui įgyvendinti reikia 20 tūkstančių naujų pedagogų, per metus - po 3-4 tūkstančius universitetų absolventų.
Jau dabar studentai, įstoję į valstybės finansuojamą pedagogikos studijų programą, gauna 300 Eur stipendiją. Tokia stipendija neskiriama kitų studijų programų studentams. Universiteto rektorius išreiškė viltis, kad bendradarbiaujant kartu su gimnazijomis ir Kauno rajono savivaldybe, pavyks atrasti būsimų mokytojų, studentų. Taip pat padedant mokytojams bei specialistams, galėtų būti atrinkti mokiniai, kurie norėtų nuo 11 klasės pradėti ruoštis pedagogo profesijai. Pakviesti apsilankyti VDU vaikai sužinotų daugiau apie šios specialybės privalumus. Svarbu paskatinti būsimuosius pedagogus rinktis Kauno rajono mokyklas praktikai ir nuolatiniam darbui.
Kaune įsikurs pagrindinis Lietuvos mokytojų rengimo centras, kuris leistų kartu su savivaldybės prisidėjimu padidinti pedagogų skaičių. „Esame pasiryžę padaryti viską, kad Kaunas ir Kauno rajonas kiek įmanoma būtų aprūpinti geriausiais mokytojais, geriausiomis galimybėmis kvalifikacijai kelti,“ – kalbėjo VDU rektorius.
VDU Švietimo akademijos kanclerė Lina Kaminskienė išskyrė 3 tipus žmonių, kurie galėtų dirbti pedagogais mokyklose: žmonės, įgiję aukštąjį išsilavinimą, bet neturintys pedagogo kvalifikacijos (tikslinė grupė, į kurią galima orientuotis, siekiant skubiau įdarbinti mokytojus), žmonės, įgiję kitą pedagoginį išsilavinimą ir norintys persikvalifikuoti, bei studentai, įstoję į pedagogikos studijas.
„Nuo kitų metų startuosime su Škotijos Stratklaido universiteto projektu. Šios šalies švietimo struktūra - artima Lietuvai. Bus specializuojamasi į lyderystę. Ši programa leistų išugdyti rajono mokyklų bei darželių vadovų ir pritrauktų jaunų žmonių“, – sakė kanclerė. Taip pat ji minėjo, kad VDU su UNESCO tarptautiniu švietimo biuru vykdo programą, skirtą mokyklų vadovams gilintis į ugdymo turinį, o ne tik į infrastruktūros vadybą, – ko ir kaip mokoma, kaip vertinami mokinių pasiekimai, kokios priemonės naudojamos.
ELTA