PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2018 m. Liepos 3 d. 17:17

Mokytojų prašymas: Prezidente, stabdykite etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelį!

Lietuva

Reporteris GabijaŠaltinis: Etaplius.lt


44002

Lietuvos Mokytojų sąjūdžio pirmininkė, Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ profesijos Mokytojų ir darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Rūta Andriuškevičienė kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentę Dalią Grybauskaitę su prašymu stabdyti etatinį Mokytojų darbo apmokėjimo modelį, kuris įsigalios nuo 2018 rugsėjo 1-sios dienos.

Lietuvos Mokytojų sąjūdžio pirmininkės rašte nurodyta, jog etatinis Mokytojo darbo apmokėjimo modelis nėra parengtas iki galo, jame pilna trūkumų, supriešinami Mokytojų kolektyvai ir mokyklos, laiko pasiruošimui liko labai mažai.

Etatinis Mokytojo darbo apmokėjimo modelis yra neteisingas profesijos mokytojų ir neformaliojo ugdymo mokytojų atžvilgiu. Svarbiausias modelio trūkumas - nukreipiamas dėmesys nuo pagrindinio dalyko mokykloje - mokyti, sureikšminant visus papildomus darbus, išskyrus pamokas. Mokytojų, ir taip įtemptame darbe, atsiras dar daugiau papildomų dokumentų, kuriuos, tuo pačiu metu turės užpildyti ir dar suspėti kokybiškai ir svarbiausia įdomiai, išdėstyti pamokas savo mokiniams. Jau ir šiandien per kalnus planų, programų, lentelių, ataskaitų mokytojas paprasčiausiai nebeturi laiko savo asmeniniam tobulėjimui. Būtent nuo Mokytojų asmeninio tobulėjimo labiausiai ir priklauso išdėstomų pamokų ir (ar) užsiėmimų kokybė. Dabar nuo mokyklos vadovų „malonės“ priklausys, kokias kontaktinių pamokų „žirkles“ taikyti kiekvienam Mokytojui. Tiek pat uždirbs ir daug, ir mažai dirbantys Mokytojai. Labai didelei daliai Mokytojų tiesiog kris motyvacija gerai ir kokybiškai dirbti.

Birželio pabaigoje Mokytojai pradėjo vasaros atostogas, taip ir nesužinoję nei pamokų skaičiaus, nei atlyginimų. Pagal Švietimo ir mokslo ministerijos pateiktą skaičiuoklę daugiausiai dirbantiems Mokytojams atlyginimas kris. Ministerijos atstovai negeba atsakyti į daugumą Mokytojams išlilusių klausimų. Kyla labai paprastas klausimas: apie kokį Mokytojo prestižą mes dabar kalbame? Etatinio Mokytojų darbo apmokėjimo modelyje nė karto nebuvo paminėta ugdymo kokybė ir vaikas, jo poreikiai mokytis. Todėl siūlome didinti pamokos koeficientą, o reformas daryti "kaime". Mokytojams atrodo, kad ir toliau vyksta mulkinimas, kalbant apie 95 milijonus iki 2020-ųjų, kai Švietimo ir mokslo ministerija komentuoja, kad „reforma ir nėra atlyginimų didinimas“.