PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2018 m. Birželio 20 d. 15:43

Mokymasis kūrybiškai mokytis

Utena

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


42326

Įsibėgėjo ir sėkmingai vyksta Ignalinos rajono savivaldybės viešosios bibliotekos projekto „Mokymasis, išmaniosios technologijos ir kūrybiškumas“ (Dotacijos sutartis Nr. 2017-1-LT01-KA204-035204 projektui su keliais Dotacijos gavėjais pagal „ERASMUS+“ programą) veiklos.

Kadangi šios veiklos susijusios su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu, jo tobulinimu, tenka ieškoti patrauklių ir motyvuojančių mokymo metodų.

Projektas „Mokymasis, išmaniosios technologijos ir kūrybiškumas“ suteikė galimybę susipažinti su partnerių Čekijoje ir Norvegijoje patirtimi šioje srityje, išmokti jų metodų, juos išbandyti, pasirinkti geriausius ir juos įgyvendinti.

2018 m. birželio 2–9 d. Ignalinos rajono savivaldybės viešosios bibliotekos darbo grupės atstovai direktoriaus pavaduotoja Vida Sekonienė, vyr. buhalterė Banga Berdikšlienė ir Ignalinos trečiojo amžiaus universiteto atstovai Inga Besusparienė, Lina Jakubsevičienė, Loreta Alelknienė, Milda Raslanienė bei Ona Blažienė vyko į tarptautinę projekto mokymo ir mokymosi kelionę Prachatice (Čekija) susipažinti su šio miesto viešosios bibliotekos, senjorų pilietinės organizacijos veiklomis ir mokymosi metodais projekte „Mokymasis, išmaniosios technologijos ir kūrybiškumas“. Į Čekiją atvyko ir partneriai iš Norvegijos Ostfoldo apskrities bibliotekos bei mokslo centro INSPIRIA.
Pirmoji viešnagės diena praėjo susipažįstant vieniems su kitais, pristatant save ir savo šalis. Čekijos studentai parengė ir vedė ekskursiją anglų kalba po įdomiausias istorines ir architektūrines Prachatice miestelio vietas.

Kitą dieną projekto dalyviai iš Čekijos Respublikos pristatė savo mokymosi metodus, programas. Ypatingai visus sudomino metodas efektyvesniam mokymuisi „suggestopedia“. Norėdami sumažinti psichologines kliūtis ir įveikti baimę mokantis anglų kalbos, partneriai iš Čekijos naudoja dainavimą ir žodžių žaidimus. Šis metodas taip pat padeda tobulinti tartį, daug kartų dainose ar žaidimuose kartojant tuos pačius žodžius galima išmokti ne tik naujų žodžių, bet ir gramatikos taisyklių. Be to, ši metodika – visai maloni!

Kitas dienas buvo bendraujama, dalyvaujama anglų kalbos mokymuose pagal partnerių iš Čekijos metodiką naudojant pasakas, nesudėtingas angliškas knygas, į anglų kalbą išverstas čekų liaudies dainas. Pristatytos ir kompiuterinio raštingumo mokymosi veiklos, pademonstruotas praktinis mokymas: senjorams pateiktos realios gyvenimiškos situacijos, kurias sprendimui buvo naudojamos kompiuterinio raštingumo žinios. Studentai naudodami išmaniuosius telefonus ieškojo informacijos, siuntė pranešimus šeimos nariams ir draugams.
Bendravimas angliškai tęsėsi ekskursijos metu į Šumavos nacionalinį parką.

Paskutinę viešnagės dieną vyko diskusijos, nuspręsta parengti individualias užduotis: Lietuvos ir Norvegijos studentai sukurs skaidrių pateiktis ar trumpus filmukus anglų kalba apie įspūdžius ir patirtį mokantis Prachatice. Ši medžiaga bus paskelbta bendrojoje elektroninėje knygoje antraisiais mokslo metais.

Mokymasis kartu su partneriais iš skirtingo lygio ekonominių, kalbinių ir kompiuterinio raštingumo šalių buvo ir iššūkis, ir puiki galimybė susipažinti su kasdienių problemų sprendimo pavyzdžiais pasinaudojant anglų kalba ir informacinėmis technologijomis.

Šio tarptautinio mokymosi rezultatai – pripažinti dalyvių Europass mobilumo dokumentuose.

Partneriai iš Lietuvos ir Norvegijos rinksis sau tinkamiausius kolegų iš Čekijos darbo pavyzdžius, metodus, išbandys juos antraisiais mokslo metais savo organizacijose.

Apie savo patirtis, problemas partneriai kalbėsis virtualių mokymų ir analogiškų išvykų į Norvegiją bei Lietuvą metu.