Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Mokyklos klasė (asociatyvi nuotr.) / Freepik
ELTAŠaltinis: ELTA
Savo ruožtu Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas akcentuoja, kad nors programų atnaujinimas buvo būtinas, tačiau įgyvendinimo procesas parodė sistemines spragas.
„Lietuvoje programų atnaujinimą atliko ekspertai, bet vadovėlių leidyba nebuvo sinchronizuota. Leidyklos neturėjo pajėgumų, todėl vadovėlių trūksta iki šiol, kyla nemažai praktinių sunkumų, būtinos skaitmeninės mokymosi priemonės“, – pranešime cituojamas Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas.
Mokytojai taip pat akcentuoja, kad vadovėlių autoriams tenka ne tik kurti turinį, bet ir derinti jį su netiksliai suformuotomis programomis. Dėl to skaitmeninės mokymosi priemonės tampa ne papildoma, o pagrindine darbo priemone.
Ši tendencija atsispindi ir statistikoje – „EDUKA klasė“ duomenimis, šiais metais vartotojų aktyvumas išaugo 36 proc., o lyginant su 2023–2024 mokslo metais, bendras vartotojų skaičius padidėjo 24 proc.
„Mišrus mokymas – spausdinto ir skaitmeninio turinio derinimas – tapo šiuolaikinės mokyklos kasdienybe. Ypač aktyviai skaitmeninis turinys naudojamas 1, 2, 4 ir 6 klasėse“, – sako „Ateities pamoka“ turinio grupės vadovė Jūratė Mikulevičiūtė.
Pasak jos, jau antrus metus iš eilės platformoje populiariausiais dalykais išlieka matematika ir lietuvių kalba. Taip pat itin išaugo greitojo pasitikrinimo užduočių naudojimas – jų aktyvumas padidėjo net 33 proc.
ELTA primena, kad dar 2023 metų rudenį nelyginių klasių moksleiviams pradėjus mokytis pagal atnaujintas ugdymo programas, mokytojai atkreipė dėmesį į naujų vadovėlių trūkumą.
Reaguodama į nusiskundimus, Vyriausybė praėjusių metų sausį priėmė sprendimą dvigubinti lėšas skaitmeninio ugdymo plėtrai. Taip pat nuspręsta vadovėliams ir mokymo priemonėms, įskaitant ir skaitmenines, skirti beveik 29 mln. eurų.
Šiais metais vadovėlių įsigijimui papildomai skiriama maždaug 10 mln. eurų.
Skaičiuojama, kad per 2023–2024 m. laikotarpį leidyklos išleido daugiau nei 200 pagal naujas programas parengtų vadovėlių ar jų dalių.