Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Šalčininkų rajono savivaldybė
Tradiciškai paskutinę rugpjūčio savaitę direktoriai susirenka aptarti svarbiausius švietimo sistemos klausimus, iššūkius ir tikslus. Toks susitikimas, tai – proga bendruomenės vadovams ne tik peržiūrėti praėjusių metų rezultatus, bet ir numatyti būsimas strategijas bei veiklos kryptis.
Direktorių pasitarime dalyvavo Šalčininkų rajono savivaldybės meras Zdzislav Palevič, Šalčininkų rajono savivaldybės vicemeras Valdemar Sliževski, Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Regina Markevič, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento Šalčininkų skyriaus vyriausioji specialistė Jolanta Zuzienė bei svečiai.
Susitikimo pradžioje sveikinimo žodį tarė Šalčininkų rajono savivaldybės meras Zdzislav Palevič. Savo kalboje meras pabrėžė, kad svarbiausi ugdymo procese yra mokiniai, kiekvienam iš jų skiriamas ypatingas dėmesys. Šalčininkų rajono savivaldybės ugdymo įstaigos yra atviros, jose kuriamos geriausios sąlygos tam, kad būtų užaugintas Žmogus: išsilavinęs, emocionaliai subrendęs ir pasiruošęs gyvenimui. Ugdymo įstaigų vadovams meras linkėjo susitelkimo ir bendrystės, ištvermės veiklose susijusiuose su švietimo naujovėmis bei sėkmės tęsiant darbą dėl kiekvieno mokinio gerovės. ,,Dėkoju už Jūsų darbą ir pastangas. Savivaldybė ir aš, kaip meras, visada esame atviri ir pasiruošę padėti. Kartu išspręsime iškilusias problemas ir surasime tinkamiausius spendimus“, – kalbėjo meras.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento Šalčininkų skyriaus vyriausioji specialistė Jolanta Zuzienė susirinkusiems pristatė Šalčininkų rajono savivaldybės Švietimo įstaigų pasiruošimo naujiems 2024-2025 mokslo metams vertinimą. Kartu su mokyklų direktoriais buvo aptartos mokyklų stipriosios pusės ir tobulintini aspektai. Bendrai ieškota geriausių sprendimų.
Šalčininkų rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyriausias specialistas Edmund Učkuronis pristatė brandos egzaminų rezultatus bei rezultatų lyginamąją analizę. Kartu su direktoriais pasidžiaugta aukštais mokinių rezultatais ir apsvarstytos galimos kryptys rezultatams gerinti.
Šalčininkų rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Katažina Sokolovskaja supažindino ugdymo įstaigų vadovus su Šalčininkų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų universalaus dizaino mokymuisi situacijos apžvalgos tyrimo rezultatais. Įtraukiojo ugdymo užtikrinimo kontekste buvo pateiktos vertingos įžvalgos apie tai, kaip dažnai bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai taiko įtraukiojo ugdymo metodus, įvertintos mokytojų vizualios informacijos pateikimo patirtys. Tyrimas atskleidė, kiek mokytojų taiko universalaus dizaino mokymui prieigą organizuojant ugdymo procesą, kokius įrankius naudoja mokinių įvairovei pažinti ir kt. Tyrimo rezultatai taip pat yra vertingi ir Tūkstantmečio mokyklų II programos įgyvendinimo kontekste, kadangi Šalčininkų rajono savivaldybės Pažangos plane yra numatytas įtraukiojo ugdymo srities kiekybinis kriterijus pokyčiui matuoti.
Po tyrimo pristatymo žodis buvo suteiktas susirinkimo svečiui – Ričardui Rimkui, Vilniaus Kolegijos Studijų tarnybos studentų reikalų koordinatoriui, kuris pristatė nepaprastai įdomią programą – FoodEducators. Programa siūlo mokytojams daug smagių, kūrybiškų ir įdomių pamokų planų ir kitų veiklų, skirtų sudominti moksleivius tvariu gyvenimo būdu ir sveika mityba, kad ateityje jie taptų informuotais ir sąmoningais vartotojais. Programa siekia padėti mokiniams vystyti sisteminį mąstymą ir gebėjimą sudaryti sistemų žemėlapius, t. y. mąstymo praplėtimas, siekiant nustatyti skirtingus maisto sistemų elementus ir suprasti jų sudėtingumą bei tarpusavio sąsajas (tvarumas, sveikata, technologijos, teisinė bazė, karjeros galimybės ir kt.). FoodEducators programa skatina puoselėti tvarų ir sveiką gyvenimo būdą bei mąstyti apie ateities karjeros žemės ūkio ir maisto produktų sektoriuje. Ugdymo įstaigų direktoriai susidomėjo galimybe dalyvauti projekte, planuoja apsvarstyti dalyvavimo programoje galimybes.
Susitikimą apibendrino Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Regina Markevič. Vedėja taip pat pristatė 2024-2025 m. m. ugdymo proceso prioritetinius tikslus ir veiklos kryptis, kurie buvo suformuoti remiantys Tūkstantmečio mokyklų II programos išskirta savivaldybės švietimo problematika. Ugdymo įstaigos šiais mokslo metais įsipareigoja skirti ypatingą dėmesį: mokinių lietuvių kalbos, matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų gerinimui bei mokinių mokymosi motyvacijos didinimui. Taip pat svarbiu šių mokslo metų ugdymo proceso komponentu tampa – tinklaveika. Ji yra vienas iš „Tūkstantmečio mokyklų“ principų bei uždavinių, kuriuo skatinamas mokyklų jungimasis į tinklus, kuriant naujus mokyklų tarpusavio ryšius. Savivaldybėje bus siekiama diegti tinklaveika grįstą ugdymo organizavimą, atveriant galimybes materialiaisiais, intelektiniais ir žmogiškaisiais ištekliais naudotis kitų mokyklų mokiniams ir mokytojams. Pagrindinės Šalčininkų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklaveikos kryptys: bendradarbiavimas organizuojant ir įgyvendinant ugdymo proceso veiklas, mokytojų kvalifikacijos tobulinimas bei bendradarbiavimas skleidžiant ir dalinantis profesine patirtimi.
Susitikimo pabaigoje Šalčininkų rajono savivaldybės vicemeras Valdemar Sliževski pasveikino ugdymo įstaigų vadovus, visą švietimo bendruomenę su naujų mokslo metų pradžia. Vicemeras pažymėjo, kad mokykla tai yra bendruomenės sutelktumo ir naujų idėjų reikšmingų visuomenei židinys. Taip pat vicemeras nuoširdžiai padėkojo švietimo bendruomenėms už aktyvų dalyvavimą visuomeniniame gyvenime. Jo teigimu, tai yra puikus būdas, ne tik susitikti pokalbiui, bet ir mokytis vieniems iš kitų, atrasti naujas mokymosi formas, pažinti naujoves, prisidėti prie kultūrinio ugdymo puoselėjimo bei kurti stiprią, pažangią ir iššūkių nebijančią bendruomenę.
Po turiningo susitikimo buvo skirtas laikas klausimams, diskusijai ir dalijimuisi vertingomis įžvalgomis. Naujiems mokslo metams yra pasiruošta tinkamai. Mokyklos laukia grįžtančių mokinių ir nekantrauja pasinerti į naujovių kupiną mokslo pasaulį.