PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugpjūčio 30 d. 18:10

Moksleivių kūrybos centras – vieta, kurioje kiekvienas gali atrasti save

Marijampolė

Moksleivių kūrybos centro nuotr.

Greta PaulevičiūtėŠaltinis: mmm.lt


316257

Jau visai netrukus prasidedantys naujieji mokslo metai reiškia ne tik pamokų pradžią, tačiau ir būrelių naująjį sezoną. Susirūpinę vaikų popamokine veikla, tėvai plūsta į įvairius vaikų ir jaunimo laisvalaikio centrus ieškodami įdomiausio būrelio savo atžalai. Galime pasidžiaugti, kad mūsų mieste veikia Moksleivių kūrybos centras, kuris gali didžiuotis ne tik labai plačiu veiklų spektru, tačiau ir tuo, kad yra „užauginęs“ ir į pasaulį išleidęs ne vieną žymų žmogų. Apie Centro veiklą papasakojo Marijampolės moksleivių kūrybos centro direktorė Beata Valungevičienė.

Su kiek būrelių startuosite rugsėjį? Ar atsirado naujų veiklų, ar galbūt sumažėjo?

Visuomet naujomis idėjomis ir kūrybinėmis iniciatyvomis pulsuojantis Marijampolės moksleivių kūrybos centras 2024-2025 m.m. miesto vaikus pasitiks su gausia neformaliojo ugdymo veiklų įvairove. Šiemet Centre mokiniai sau mylimą veiklą galės rinktis iš 30 įvairaus profilio būrelių – programų, apimančių 14 neformaliojo švietimo krypčių. Iš jau sėkmingai veikiančių programų 2024-2025 m.m. pasiūlysime 7 naujas programas: „Mažieji prezidentai“, „Jaunieji gidai“, „Pats sau šefas“, „Tenisas“, „Infokampas“, „Anglų kalba“, „Iš senelės skrynios“.

Nauja pradžia pasižymi inovatyvumu, nes siūlome vaikams integruotas veiklas, pavyzdžiui, anglų kalbos vyresnių klasių mokiniai mokysis dirbdami ir „prisijaukindami“ dirbtinį intelektą, Infokampe – ruošime naujus kūrybinių medijų entuziastus ir dar daug naujovių, kurias pasiūlysime šiais mokslo metais.

Koks užsiėmimas pats populiariausias?

Vienos konkrečios veiklos kaip favoritės išskirti negalime, nes veiklos yra tolygiai mėgstamos bei gausiai lankomos. Be to, atsižvelgdami į nuolat besikeičiančius vaikų poreikius, mes atnaujiname programas ir uždarome praradusias susidomėjimą. Žinoma, yra programų, kurios gyvuoja ne vieną dešimtmetį, tokiu atveju atnaujiname tik darbo su vaikais metodus, bet programos esmę paliekame. Tai tokios programos, kaip Skautų centras, Muzikavimo erdvė, Menų laboratorija ir dar keletas kitų. Tačiau informacinių technologijų laikais labiau išryškėja technologinių krypčių būreliai, fotokūrybos ir lego robotikos. Nors technologijos didžiąja dalimi užkariavę visuomenę, verta didžiuotis mūsų vaikais – pilietiškumo programos taip pat yra vienos iš gausiai mėgiamų.

Kuo vaikams naudingi užsiėmimai? Kokius įgūdžius lavina?

Turbūt visais laikais neformaliojo švietimo poreikis išlieka svarbus, siekiant užtikrinti mokinių pažinimo, kūrybiškumo ir saviraiškos galimybes. Sparčiai kintanti socialinė, darbo aplinka reikalauja nuolatinio kompetencijų tobulinimo, kurį geriausiai įgyjame neformalaus švietimo pagalba, nes čia mes mokomės per įsitraukimą, ugdytinių poreikių tenkinimą ir saviraišką. Neformaliojo švietimo veiklos leidžia vaikams ugdyti savarankiškumą, pasitikėjimą savimi ir gebėjimą spręsti problemas. Tai skatina savęs pažinimą ir asmeninį augimą, padeda ugdyti socialinius įgūdžius, bendravimo gebėjimus, komandinio darbo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Tai itin svarbu jauniems žmonėms, kurie mokosi prisitaikyti prie įvairių socialinių situacijų.

Neformalusis švietimas skatina kūrybiškumą ir inovacijas, nes leidžia mokytis per praktiką, eksperimentus ir saviraišką. Šios veiklos dažnai neturi griežtų ribų ir suteikia galimybę vaikams kurti naujas idėjas ir sprendimus. Tai leidžia greičiau prisitaikyti prie naujų tendencijų ir technologijų.

Kiek per savaitę vykdote užsiėmimų ir kiek jie trunka?

Užsiėmimai paprastai vyksta vieną ar du kartus prie savaitę, priklausomai nuo pasirenkamos programos. Vienas užsiėmimas trunka 2 akademines valandas.

Kada pradėsite būrelių sezoną? Galbūt jį vykdote ir vasarą?

Kiekvieni nauji mokslo metai centre – veiklų nauja gyvenimo pradžia. Kiekvienas rugsėjis – naujas sezonas. Tačiau ir mokinių atostogų metu siūlome įvairias užimtumo programas.

Kokį patarimą duotumėte tėvams, kurie nori padėti vaikui išsirinkti tinkamiausią būrelį? Į kokias vaiko savybes reikėtų atsižvelgti?

Renkantis vaikui būrelį, svarbu atsižvelgti į kelis pagrindinius kriterijus, kad pasirinktas būrelis ne tik patiktų vaikui, bet ir padėtų jam tobulėti: vaiko interesai ir pomėgiai, vaiko amžius (amžiaus grupė: būreliai dažnai skirstomi pagal vaikų amžiaus grupes, todėl svarbu pasirinkti tokią veiklą, kuri būtų tinkama konkrečiai amžiaus grupei), būrelio kryptis (pilietinio ugdymo, informacinių technologijų, dailės, kalbinio ugdymo ir pan.), laikas ir lankstumas (ar tvarkaraštis derinasi su šeimos dienotvarke ir kitomis veiklomis ir vaiko interesai gali keistis, todėl svarbu suteikti galimybę pakeisti būrelį, jei pasirodys, kad jis netinka arba nebeteikia džiaugsmo).

Galbūt žinote atvejų, kuomet pas jus užsiėmimus lankęs vaikas su tuo pradėjo sieti ir savo ateitį?

Ne vienas mūsų buvęs mokinys moksleivių kūrybos centre įgytas žinias ir gebėjimus taiko praktikoje, nes turime ne vieną jauną fotografą, užsiimantį švenčių fotografavimu, muzikantų, prisijungusių prie profesionalių kolektyvų, savanorių, nusprendusių tapti pedagogais. Galėčiau vardyti daug ir ilgai. Net turime būrelio mokinę, dabar dirbančią pedagoge pas mus. Per septynis veiklos dešimtmečius tikrai turime daug tokių atvejų. Kad ir Edmundas Seilius – į pirmąjį savo konkursą keliavo iš mūsų įstaigos.