Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Įvairūs mokomieji dalykai ir užsienio (ypač anglų) kalbos gali puikiai sutarti. Apie dalyko ir anglų k. integruoto mokymo (angl. CLIL- Content and Language Integrated Learning) modelio būtinybę šiuolaikiniame pasaulyje, privalumus ir trūkumus, darbo metodus, žinių vertinimą, aktyvų mokinių dalyvavimą pamokose, tinkamų užduočių paruošimą, darbo planavimą mokėsi trys Šiaulių “Juventos” progimnazijos anglų k. mokytojos V. Klimavičienė, V. Bernikienė ir Ž. Leinartienė Prahoje lapkričio 19-23d. vykusiuose kvalifikacijos kėlimo kursuose pagal Erasmus+ KA1 projektą „Projektinis mokymas(is) – įrankis sėkmingam visuminiam asmenybės ugdymui“.
Dalyko ir anglų k. integruotas mokymas žinomas Europoje jau daug metų. Ši dalyko ir užsienio k. mokymo(si) sistema buvo sukurta 1994m. Jyvaskyla universitete Suomijoje. Kai kuriose Europos ir Skandinavijos šalyse integruotas dalyko ir anglų k. mokymas yra įgyvendinamas valstybės lygmeniu, jau matomi ir vertinami tokio mokymo(si) rezultatai. Europos komisija skatina tokio mokymo(si) modelio įgyvendinimą mokyklose, nes mokinys gauna apčiuopiamą naudą: jis gali naudoti įgytas žinias realiame gyvenime jau dabar, o ne kažkada ateityje, gali sėkmingai komunikuoti su bet kuriuos žmogumi, kalbančiu angliškai įvairiomis temomis, padidėja pasitikėjimas savimi, mokymosi procese atsiranda daugybė inovatyvių mokymosi metodų. Kursų metu buvo akcentuojama, kad galimas visų mokomųjų dalykų ir anglų k. integruotas mokymas, nors dažniausiai vyksta istorijos, geografijos, matematikos, pasaulio pažinimo, biologijos, etikos/tikybos ir užsienio (anglų) k. mokymas(is). Integruotas dalyko ir užsienio k. mokymas gali būti dvejopas: kai dalyko mokytojas moko dalyko užsienio kalba (didesnis dėmesys skiriamas dalykui nei užsienio kalbai- hard integration) ir kai užsienio k. mokytojas moko dalyko (didesnis dėmesys skiriamas užsienio k. gebėjimų ugdymui- soft integration).
Mokymų metu praktiškai išbandėme įvairius metodus, kurie puikiai veikia kalbos įgūdžių tobulinimui bei dalyko žinių įsisavinimui bei kritinio mąstymo ugdymui. Rekomenduojama integruotą mokymą pradėti dar priešmokykliniame amžiuje ir sėkmingai tęsti iki mokyklos baigimo. Atlikome daugybė užduočių, skirtų pradinukams, 5-8kl. mokiniams ir gimnazistams. Tikras iššūkis buvo įvardinti geometrines figūras, sudėlioti istorijos faktus chronologine tvarka, pakomentuoti žmogaus kvėpavimo sistemą, sukurti žodynėlį apie Europos sąjungą ir pan.
Smagiausia kursų metu buvo tai, kad pristatydamos pavyzdžius iš savo pamokų, pamatėme, kad tai, kaip mokome ir mokomės savo mokykloje yra iš tikrųjų veiksminga ir prasminga.
O Praha mus pasitiko saulėtais, nors šaltokais orais. Savo ypatingą aurą turinti viena gražiausių Europos sostinių jau pradeda puoštis Kalėdoms, tuoj čia šurmuliuos didžiausia kalėdinė mugė, nors jau dabar miestas kvepia imbieriniais sausainiais ir kviečia puodelio karštos arbatos... Ž.Leinartienė,
Šiaulių „Juventos“ progimnazijos anglų k. mokytoja