PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Lapkričio 10 d. 16:33

Mobilusis punktas COVID-19 tyrimams atlikti Vilkaviškyje – jau nuo trečiadienio

Marijampolė

Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt


153696

Vilkaviškio rajono savivaldybėje Valstybės operacijų vadovo sprendimu ir Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Vilkaviškyje įsteigiamas mobilusis COVID-19 patikros punktas. Jis savo veiklą pradės nuo trečiadienio, t. y. lapkričio 11 d. 8.00 val.

Didėjant sergančiųjų bei sąlytį turėjusių asmenų skaičiui, mobilusis punktas labai reikalingas, kad žmonėms dėl tyrimo nereiktų važiuoti į Marijampolę ar kitą miestą.

Daugiau ir greičiau atliekami testai – aiškesnė reali situacija bei aiškesni sprendimai, kurių reikia ligos plitimui stabdyti.

Parengiamieji darbai jau atlikti: nuo praėjusio penktadienio buvo buriama sveikatos priežiūros specialistų ir medikų komanda, jie apmokomi, gaminami nukreipiamieji ženklai, statoma palapinė, tvarkoma dokumentacija, vyko ir kiti sklandžiam procesui reikalingi darbai.

Personalas yra apmokytas ir pasiruošęs priimti pacientus, tad lapkričio 11 d. mobilus COVID-19 punktas pilnu tempu pradės veiklą. Jo veiklai vadovaus koordinatore paskirta Vilkaviškio PSPC vadovė Danguolė Almonaitienė.

Mobilusis punktas veiks šalia VšĮ Vilkaviškio ligoninės, adresu: Maironio g. 25, Vilkaviškis (pridedamame paveikslėlyje Mobilaus punkto vietą galite matyti aiškiau). Visur stovės nukreipiamieji ženklai, atvykusius išsitirti pasitiks budinti specialistė.

Nustatytas mobilaus punkto darbo laikas – nuo 8.00 val. iki 12 val. kiekvieną savaitės dieną išskyrus šventines dienas.

KAIP VEIKS MOBILUSIS PUNKTAS

  • Pacientas ar jo atstovas turės registruotis tiksliniams ar profilaktiniams tyrimams paskambinęs į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808 arba bus galima užsiregistruoti internetu, užpildžius specialią anketą interneto tinklalapyje www.1808.lt. Registruojantis būtina pasakyti ar nurodyti, kad tyrimą atlikti pageidaujate Vilkaviškyje;
  • Karštosios linijos konsultantas, įvertinęs paciento pateiktus duomenis, priims sprendimą, ar skambinantį pacientą tikslinga ištirti dėl COVID–19;
  • Įvertinęs paciento pateiktą pirminę informaciją, Karštosios linijos konsultantas surenka šią informaciją: paciento vardą, pavardę, savivaldybę, iš kurios skambina, asmens kodą, mobiliojo telefono numerį, ar pacientas gali asmenine transporto priemone atvykti pats į Mobilų punktą;
  • Karštoji linija informuoja pacientą trumpąja žinute į paciento nurodytą mobilaus telefono numerį apie laiką ir adresą, kuriuo pacientas turi atvykti.

Kiekvienam skambinančiam pacientui nurodoma, atvykus į Mobilų punktą:

  • Pasiimti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, nelipti iš automobilio ir neatidaryti lango, kol nebus nurodyta kitaip, instruktuojama, vyks tyrimo paėmimo procedūra;
  • Pacientui atvykus į Mobilųjį punktą, koordinatorius patikrina asmens tapatybės dokumentą ir registraciją patvirtinantį pranešimą (paciento paprašoma prie automobilio lango pridėti mobilų telefoną ir parodyti gautą registracijos žinutę bei asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą);
  • Slaugytojas paruošia mėgintuvėlį, užrašydamas vardą, pavardę, kodą, pasiruošia priemones Mobiliame punkte mėginiui paimti;
  • Paima tepinėlį iš nosiaryklės ir ryklės. Ėminys paimamas ir supakuojamas transportavimui;
  • Koordinatorius užpildys užsakymą SARS-CoV-2 (COVID-19) diagnostiniams tyrimams per Elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (ESPB IS), formą E200;
  • Po ėminio paėmimo pacientas turi grįžti į namus ir laukti tyrimo atsakymo;
  • Tyrimo rezultatą galima sužinoti „E-sveikata“ programoje;
  • Koordinatorius, gavęs teigiamus paciento tyrimo rezultatus, nedelsiant juos turi perduoti šeimos gydytojui, informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą ir pacientą.