Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Palangos oro uostas / Lukas Balandis/BNS / Fotobankas
Lukas JuozapaitisŠaltinis: BNS
Institucijos rugpjūčio pabaigoje arba rugsėjo pradžioje ketina pasirašyti bendradarbiavimo susitarimą dėl skrydžių skatinimo. Susitarimui ketvirtadienį turėtų pritarti Klaipėdos miesto taryba.
„Susitarimo tikslas – siekti pritraukti svarbių maršrutų sąraše nurodytas kryptis, pagal kompetenciją bendradarbiauti skatinant atvykstamąjį turizmą, Klaipėdos regiono konkurencingumą ir patrauklumą, tarptautinį susisiekimą bei sudaryti sąlygas verslo ir turizmo plėtrai“, – teigiama susitarimo projekte.
Jame nurodoma, jog ministerijos turėtų siekti valstybės finansavimo skrydžių Palangos oro uoste skaičiui didinti. Jos taip pat įsipareigotų į verslui ir atvykstamajam turizmui svarbių maršrutų, kuriuos reikėtų skatinti, sąrašą įtraukti dvi naujas regionui svarbias kryptis.
Tuo metu Lietuvos oro uostai (LTOU) turėtų sukurti trimetį Palangos oro uosto vystymo ir plėtros planą, jame numatyti papildomas oro bendrovių pritraukimo priemones ir oro uostų rinkliavų nuolaidų sistemas.
Klaipėdos apskrities savivaldybes vienijanti asociacija „Klaipėdos regionas“ rūpinsis Palangos oro uosto ir viso regiono žinomumo didinimu.
Susitarimą pasirašys „Klaipėdos regionas“, Klaipėdos miesto ir rajono, Kretingos, Neringos, Palangos, Skuodo, Šilutės savivaldybės ir abi ministerijos.
„Pasirašius susitarimą bus sudarytos sąlygos bei galimybės bendradarbiauti tiek regioniniu, tiek nacionaliniu lygmeniu didinant Klaipėdos regiono tarptautinį pasiekiamumą, skatinanti naujus ir stiprinant esamus regiono verslo ryšius su kitomis šalimis bei skatinant atvykstamąjį turizmą“, – teigiama susitarimo dokumentuose.
Prioritetinės kryptys – Vokietijoje
Vasaros sezonu iš Palangos oro uosto dabar pasiekiami šeši miestai: Ryga, Oslas, Kopenhaga, Dublinas, Londonas ir Amsterdamas. Į svarbių krypčių sąrašą taip pat įtrauktas Hamburgas.
„Palyginus su kitų miestų oro uostais Klaipėdos regiono šį situacija netenkina. Nacionalinė valdžia turi išgirsti ir suprasti regiono savivaldybes, nes patogus susisiekimas oru yra ir būtina infrastruktūra, lemianti regiono investicinį patrauklumą“, – komentare BNS sakė Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Regiono atstovai pabrėžia, jog diskusijose dėl naujų krypčių kaip viena pagrindinių šalių įvardijama Vokietija, taip pat Lenkija.
„Nuo šių metų antrojo ketvirčio atsiradusi Amsterdamo kryptis yra reikalinga, tačiau svarbios ir prioritetinės kryptys verslui ir matomas poreikis skrydžių kryptims į anksčiau buvusią ir, mano supratimu, labai pasiteisinusią Hamburgo kryptį, Frankfurtą bei Varšuvą“, – kalbėjo A. Vaitkus.
„Visą laiką buvo žiūrima į Vokietiją dėl to, kad ir turistų atvyksta ir čia, ir verslo ryšiai. Bet dar bus atliekamos analizės, sprendžiama“, – BNS teigė asociacijos „Klaipėdos regionas“ vykdomoji direktorė Raimonda MacGeever (Raimonda Makgyver).
Vis dėlto, anot jos, institucijos dar nėra nustačiusios, kurios kryptys Palangoje turėtų būti skatinamos. Asociacijos teigimu, susitarimu jų bus ieškoma kartu.
„Šiandien neišeis pasakyti. Reikia pasidaryti namų darbus, pasižiūrėti, kur vaikšto srautai, kokie yra verslo poreikiai, iš kur atvyksta turistai, kokios galimybės mums daugiau iš tam tikrų turizmo rinkų jų pritraukti“, – BNS sakė R. MacGeever.
„Atlikus visas analizes, įsivertinus mūsų vertinamus poreikius, galimybes, tos kryptys tuomet ir būtų identifikuotos“, – teigė ji.
A. Vaitkaus teigimu, 2023 metų pabaigoje apklausti vakarų Lietuvos regiono verslininkai pabrėžė, jog jiems trūksta oro susisiekimo su Vokietija ir Pietų Europa.
„Esamų krypčių laikas yra nepatogus, per mažai jungiamųjų skrydžių iš Palangos į Rygą“, – sakė A. Vaitkus.
Pasak mero, daugiausia verslo partnerių, svečių ir turistų į Klaipėdą atvyksta iš Vokietijos, regione taip pat dažnai lankosi Lenkijos, Danijos, Nyderlandų piliečiai.
LTOU duomenimis, Palangos oro uostas birželį aptarnavo 35 tūkst. keleivių – 28 proc. daugiau nei prieš metus. Pernai per Palangą skrido 307 tūkst. keleivių – 11,6 proc. daugiau nei 2022-aisiais.