PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Kovo 3 d. 10:58

Miesto darnaus judumo planas: iš nuosavų automobilių – į autobusus ar ant dviračių

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


30636

Jei turi automobilį, kam važiuoti autobusu ar eiti pėsčiomis? Taip, ko gero, mąsto daugelis žmonių – su savo automobiliu patogiau, greičiau ir smagiau. Visgi Šiaulių miesto savivaldybė siekia gyventojus iš nuosavų automobilių persodinti į viešąjį transportą, ant dviračių arba skatinti daugiau judėti pėsčiomis. Tam yra rengiamas miesto darnaus judumo planas, kuriame numatyti infrastruktūros pokyčiai, siekiant sumažinti automobilių srautą mieste. Penktadienį vyko projektuotojų susitikimas su šiauliečiais ir plano aptarimas.

Miesto darnaus judumo planą rengia projektuotojai UAB „Atamis“ ir UAB „Smart Continent“. Susipažinti su šiuo planu gyventojai galėjo jau anksčiau, taip pat – siūlyti pastabas, pateikti klausimų. Pasak Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Bartulio, šiauliečiai aktyviai domėjosi, analizavo rengiamą planą ir teikė pasiūlymus, pakeitimus, o vakar Savivaldybėje vyko susitikimas su projektuotojais, kurie aptarė gyventojų klausimus. „Džiugu, kad yra pastabų, kurios tikrai yra priimtinos, ir jomis bus patobulintas šitas projektas“, – sakė A. Bartulis.

Miesto darnaus judumo planą pristatė projekto vadovas Marius Noreika iš „Smart Continent“. Šiauliuose rengiamas planas yra vienas iš 18, kuriuos ruošia ir kiti Lietuvos miestai Susisiekimo ministerijos iniciatyva.

Šiuo planu siekiama keisti gyventojų judumo būdus. Šiauliečiai kasdien naudojasi privačiu transportu, kurį mieliau renkasi nei viešąjį. Dėl to gatvėse yra intensyvus automobilių eismas, nuo taršos kenčia ir gyventojai. „Buvo nuspręsta keisti gyventojų požiūrį į susisiekimą, kad svarbiausia jiems yra nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Nuvažiuoti patogiai ir saugiai. Dėl to atsirado šis planas, kurio pagrindinis tikslas – pasiūlyti, ką ir kaip reiktų padaryti, kad žmonės galėtų Šiauliuose judėti kitaip“, – pristatė M. Noreika.

Rengiant planą, buvo pereiti keturi etapai: esamos judumo situacijos mieste analizė; 9 teminių dalių analizė; judumo mieste variantai iki 2030 m. ir ekonominis vertinimas; veiksmų planas iki 2020 m.

Vykdytos analizės, gyventojų apklausos, tyrimai atskleidė, kad šiuo metu 42 proc. kelionių mieste yra automobiliu, o įgyvendinus planą, liktų 33 proc. Kelionės viešuoju transportu sudaro 30 proc., o išaugtų iki 33 proc., pėsčiomis dabar yra 27 proc. kelionių, o pagal planą skaičius šiek tiek nukristų – iki 24 proc. Tačiau vienas didžiausių tikslų – nuo 1 iki 10 proc. padidinti naudojimąsi dviračiu, vykdant dviračių takų tinklo plėtrą.

Vienas iš būdų, kuriuo siekiama padidinti miestiečių naudojimąsi viešuoju transportu, yra „Statyk ir važiuok“ aikštelės. Jose numatyta apie 70 vietų automobiliams, kurie būtų laikomi tol, kol su juo atvykę žmonės kelionės tikslą pasiektų autobusu. Mieste atsirastų keturios tokios aikštelės. Norima, kad iš priemiesčių ar kitų vietų atvykę gyventojai savo automobilį iškeistų į viešąjį transportą, su kuriuo ir važinėtų Šiauliuose, palikę automobilius aikštelėse.

Vienas iš prioritetų yra dviračių bei pėsčiųjų takų infrastruktūros gerinimas. Išvis norima nutiesti, atnaujinti 42 km, kasmet sutvarkant po 3–4 km takų.

naujas-paveikslelis.bmp

Ateityje norima įrengti ir viešojo transporto juostas. Tiesa, pirmiausia, pasak Mariaus Noreikos, turėtų būti atnaujintas autobusų parkas, kad gyventojai noriai rinktųsi keliones autobusu, tik tada būtų rengiamos šiam transportui skirtos eismo juostos.

Darnaus judumo plane numatyta ir daugiau būdų, priemonių, kaip pakeisti gyventojų požiūrį į kitokį judėjimą mieste. Jis būtų įgyvendinamas iki 2030 metų. Planą, kuris dar bus koreguojamas, patvirtinti turės Susisiekimo ministerija ir skirti lėšas.