PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Vasario 1 d. 10:10

Merdinčios stoties atomazga: senąją pardavė, statys naują

Klaipėda

A. Valaičio nuotr.

Reporteris Gargždų BangaŠaltinis: Etaplius.lt


163556

Daug metų merdėję Gargždų autobusų stoties reikalai pajudėjo iš mirties taško. Kone metų sandūroje parduotos Klaipėdos rajono savivaldybei priklausiusios akcijos. Planuojama, jog šių metų pabaigoje gargždiškiai turės jau naują šiuolaikišką ir modernią stotį, kuri išdygs P. Cvirkos g. 32, dabartinėje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Privatizavimas įstūmė aklavietėn

Nemažai skaitytojų teiraujasi, kodėl nauja stotis negalėjo atgimti dabartinėje teritorijoje, kuri yra strategiškai patogioje vietoje? Kam sprausti stotį šalia daugiabučių? Kaip bus sprendžiami automobilių stovėjimo klausimai? Šalia gyvenamoji zona, daug daugiabučių namų, kiemuose žaidžia vaikai, tad naujoji stoties vieta kels grėsmę gyventojų saugumui. Tokius klausimus ir nuomones beria „Bangos“ skaitytojai.

Priminsime, kad Gargždų stoties privatizavimo procesas prasidėjo po Nepriklausomybės atkūrimo. Tuomet tarp akcininkų atsirado du fiziniai asmenys ir viena uždaroji akcinė bendrovė. Likęs akcijų paketas buvo Klaipėdos rajono savivaldybės rankose. Mero pareigas einant Ričardui Vaitiekūnui (2000–2003 m.), pradėta tolimesnė privatizacija. Šių įvykių liudininkų pasakojimu, tuometės Tarybos sprendimu parduota dar apie 15–18 proc. akcijų paketas. Tokiu būdu prarasta kvalifikuota 2/3 balsų dauguma akcininkų susirinkimuose. Tai reiškia, kad Klaipėdos rajono savivaldybė atsidūrė savotiškoje aklavietėje, nors turėjo 51,85 proc. akcijų valdomąjį paketą, tačiau nebuvo pajėgi priimti strateginių sprendimų, neturėjo palaikančios daugumos.

Aukcionas pateisino lūkesčius

Paskutiniu metu UAB „Stotis“ akcijos buvo pasiskirsčiusios taip: Klaipėdos rajono savivaldybė – 51,85 proc. akcijų, UAB „Plungupė“ – 46,48 proc., ir po 0,84 proc. du pavieniai asmenys. UAB „Plungupė“ ir Klaipėdos rajono savivaldybė daug metų ieškojo sprendimų, kaip atgaivinti merdinčią stotį, tačiau vis nepavykdavo rasti bendro sutarimo. Buvusi parlamentarė, dabar Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Rasa Petrauskienė yra viešai teigusi, kad bendrovė „Plungupė“ siūlė stotį renovuoti savo lėšomis (mainais į kontrolinį akcijų paketą), bet buvusi rajono valdžia net nesileido į kalbas. Anot jos, bendrovė siūlė derėtis ir su prekybos centrais. Kviesdama valdžią susiprotėti rodė sėkmingą Klaipėdos autobusų stoties modelį (ten veikia prekybos centras, kavinės). Net „Lidl“ esą norėjo mūsų stotyje įsikurti. Tačiau buvusiai valdžiai taip ir nepavyko pajudinti šio miesto skaudulio.

Po rinkimų, pasikeitus Savivaldybės tarybai, 2019 m. gegužės 30 d. Klaipėdos rajono Savivaldybės taryba nusprendė pritarti savivaldybei priklausančio UAB „Stotis“ 51,85 proc. akcijų paketo privatizavimui, o gautas lėšas investuoti į naujos stoties statybą.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Artūras Bogdanovas informavo, kad 2020 m. gruodžio 30 d. vyko Savivaldybei priklausančių UAB „Stotis“ akcijų privatizavimo aukcionas, kurį laimėjo didžiausią kainą pasiūliusi UAB „Plungupė“. Savivaldybės akcijų dalis – 51,85 proc., o už akcijas pasiūlyta kaina – 222 770 Eur. Skelbta pradinė akcijų paketo kaina buvo 86 tūkst. 200 Eur, tad aukcionas išties pasiteisino.

Paslaugas užtikrins dvejus metus

UAB „Plungupė“ direktorė Viktorija Vrublevska „Bangą“ informavo, kad bendrovė jau pasirašė sutartį su Klaipėdos rajono savivaldybe dėl 51,85 proc. akcijų paketo iš Savivaldybės pirkimo. „Artimiausiu metu su Klaipėdos rajono savivaldybe ketiname inicijuoti diskusiją dėl plėtros vizijos dabartinėje stoties teritorijoje. Po to galėsime informuoti gargždiškius apie ateities planus“, – sakė V. Vrublevska.

Administracijos direktorius A. Bogdanovas akcentavo, kad senoji stotis toje vietoje turės veikti 2 metus arba trumpiau, jei naujoji stotis bus pastatyta ir pradės veikti greičiau. „Tai numatyta akcijų privatizavimo sąlygose. Dvejus metus turės būti užtikrintas autobusų stoties paslaugų teikimas toje pačioje vietoje, turės išlikti keleivių laukiamoji salė ir patalpos stoties tarnybai, ne mažiau kaip 3 keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo vietos bei autobusų stovėjimo tarp reisų aikštelė, tualetas lankytojams ir darbuotojams. Taip pat įmonėje dvejus metus turės būti išsaugotos ne mažiau kaip trys darbo vietos. Dvejų metų terminas gali būti trumpinamas, jei jau bus pastatyta ir pradės veikti naujoji autobusų stotis“, – aiškino situaciją Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius A. Bogdanovas.

Pats žemės sklypas, kuriame yra dabartinė stotis, nepriklauso Savivaldybei – jis nuomojamas iš valstybės, todėl parduoti jo tiesiog negalima. Anot A. Bogdanovo, žemės sklypas yra skirtas eksploatuoti pastatus, todėl toliau žemę nuomosis pastatų savininkai.

Įkurtuvės – metų pabaigoje

Šiuo metu jau yra parengtas naujos autobusų stoties statybos projektas, atliekama statybos projekto ekspertizė. Administracijos direktorius A. Bogdanovas sakė, kad planuojama, jog statybos bus baigtos metų pabaigoje. Kiek tiksliai kainuos pastatyti stotį, bus žinoma po rangos darbų konkurso, tačiau lėšos, gautos pardavus akcijas, bus panaudotos stoties statybai.

Naujajai stočiai buvo pasirinktas ovalo formos pastatas, kuris, pasak architektų ir projektuotojų, akcentuoja šiuolaikiškumą ir modernumą. Aukščiausioje vietoje vieno aukšto pastatas sieks beveik septynis metrus, o jame persipins mediena, stiklas ir metalas. Atsižvelgdami į Klaipėdos rajono savivaldybės suformuotą užduotį, projektuotojai pasiūlė statyti 140 kv. m stoties pastatą su keleivių laukimo sale, prekybos vieta – spaudos kiosku, bilietų kasa, informacijos centru, sanitarinėmis ir administracinėmis patalpomis. Suplanuotos keturios autobusų sustojimo vietos, vienuolika vietų automobiliams. Perone bus įrengta lauko medija ir keleivių informavimo sistema. „Realu, kad 2021-ųjų metų Kalėdoms naujoji Gargždų autobusų stotis priims pirmuosius keleivius“, – teigia Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius A. Bogdanovas.