Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Sauliaus Žiūros nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Rytoj sukaks mėnuo nuo liepos 7-osios, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai stebėjo, kaip pokyčiai paveikė vilniečių ir miesto svečių judėjimą centrinėje sostinės dalyje.
Surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, Senamiestyje jau dabar sumažėjo. Pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, o specialistai aiškina, kad tam įtakos turėjo netipinė vasara – karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, be to, vasarą eismo visame mieste mažiau.
„Norisi darkart padrąsinti gyventojus – priprasti prie naujovių reikia laiko. Svarbiausia, kad, praėjus vos mėnesiui po kilpinio eismo įvedimo Senamiestyje, jau galime pastebėti pozityvių pokyčių. Taip žingsnis po žingsnio šios miesto dalies gyventojai ir svečiai pajus akivaizdžias naudas – švaresnį orą, sumažėjusį transporto triukšmą“, – kalbėjo mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.
Naujausi eismo Senamiestyje stebėjimo duomenys rodo, kaip po truputį keičiasi gyventojų judėjimo po miestą įpročiai. Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra 6 proc. Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių po kilpinio eismo įvedimo maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.
Pastebima, jog žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais – lyginant birželio paskutinę savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc. Tai rodo, kad savaitgaliais Senamiestis pritraukia vis daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis ir t.t., jo gatvės naudojamos ne tranzitui, o apsilankymui konkrečiai šioje miesto dalyje. Įdomu tai, kad vis dar nemažai žmonių važiuoja į Senamiestį vien tik susipažinti su nauja eismo tvarka – suka kilpomis vedami smalsumo.
Įvedus kilpinį eismą ir apribojimus automobilių judėjimą po Senamiestį, pastebima, kad gyventojai pradėjo rinktis ir kitus, darnesnius, judėjimo po miestą būdus. Atlikus tyrimą Senamiesčio epicentro sankryžose, pastebėta, kad po Senamiestį pėsčiomis juda daugiau kaip 53 proc. visų eismo dalyvių. Dviračiais keliauja daugiau kaip 12 proc., paspirtukais – 5,6 proc. gyventojų. Tuo tarpu automobiliais po Senamiestį juda šiek tiek daugiau nei 28 proc. vilniečių ar miesto svečių.
Daugiau judančių viešuoju transportu
Senamiestyje kursuojančių 11 ir 89 autobusų maršrutuose keleivių srautas po kilpinio eismo organizavimo per pirmąjį mėnesį bendrai padidėjo apie 12 proc.
„Keleivių daugėja pagrindiniuose centrinėje miesto dalyje važiuojančiuose viešojo transporto maršrutuose. Taip pat ir Senamiesčio prieigose – Pylimo, Maironio, Šventaragio gatvėse – kursuojančių 10, 33, 1G, 21, 53, 88 maršrutų autobusų ir 1, 2, 6, 7, 12, 20 maršrutų troleibusų keleivių srautas po kilpinio eismo įvedimo iš viso padidėjo apie 4 proc. Pokytis jau po pirmo mėnesio rodo gerą tendenciją, jog miestiečiai dažniau renkasi autobusus, troleibusus“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Viešojo transporto punktualumui kilpinio eismo organizavimo įvedimas įtakos neturi – maršrutų nukrypimų nuo eismo tvarkaraščių nepastebima.
Planuojamas papildomas informavimas ir edukacinės akcijos
Nors pirmųjų kilpinio eismo įvedimo dienų buvo dalinamos informacinės skrajutės, išsiųsti pranešimai, savivaldybės ir SĮ „Susisiekimo paslaugos” specialistai ir toliau konsultuoja gyventojus telefonu ir elektroniniu paštu, dažnai vyksta į vietą nagrinėti situacijų. Šiuo metu dauguma vairuotojų jau įsidėmėjo naujus maršrutus arba naudojasi „Google maps“ ir „WAZE“ aplikacijomis arba atnaujino savo navigacijos sistemas.
Dar rugpjūtį kilpinio eismo gatvėse bus įrengtos ir trys ar keturios išmaniosios kameros, galinčios nuskaityti automobilių numerius – tai būsimos eismo kontrolės dalis.
Artėjant rugsėjui, kai eismas mieste tampa gerokai intensyvesnis, planuojamos papildomos kontrolės akcijos – dar vienas skrajučių dalinimas ir vairuotojų edukavimas, atsakinėjimai į kylančius klausimus. Be to, numatytas ir kilpinio eismo zonoje bei prieigose esančių švietimo įstaigų informavimas apie pokyčius. Joms bus pateikiamos schemos ir rekomendacijos, kaip patogiai judėti konkrečiose Senamiesčio vietose.
Šiuo metu iškelta virš 90 administracinių nusižengimo bylų dėl eismo tvarkos pažeidimų Senamiestyje. Dauguma iš jų jau išnagrinėtos ir priimti sprendimai. Tikimasi, kad papildomos informacinės akcijos padės dar geriau susipažinti su nauja tvarka.