PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugsėjo 29 d. 14:41

Mažos taršos zonoms žymėti siūlomas naujas kelio ženklas, norima drausti apmokestinimą

Lietuva

Susisiekimo ministerija. BNS/Fotobankas nuotr.

Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS


321095

Į savivaldybių nustatytas didžiųjų miestų ir kurortų teritorijas netrukus nebus galima įvažiuoti taršiais automobiliais arba jiems galios apribojimai.

Susisiekimo ministerija siūlo įteisinti naują kelio ženklą, nurodysiantį tokias mažos taršos zonas. Kelių eismo taisyklių (KET) papildymus dar turės patvirtinti Vyriausybė.

Tuo metu Seimo narys socialdemokratas Linas Jonauskas įregistravo Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisą, kuria siūlo drausti mažos taršos zonose apmokestinti eismą.

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas transporto saugos klausimais Andrius Karnilavičius BNS teigė, kad kol kas mažos taršos zonos nustatytos tik Kaune.

Šios ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės patarėjas Kęstutis Vanagas nurodė, kad Kaune reikia mokėti dviejų eurų mokestį už įvažiavimą į tokią zoną su taršiu automobiliu.

„Kitas miestas gali nusistatyti švelnesnes taisykles“, – BNS teigė jis.

Pasak K. Vanago, bus nustatytos ir vienodos baudos už kelio ženklo nepaisymą.

Tuo metu Seimo nario L. Jonausko teigimu, šių zonų didmiesčiuose bei kurortinėse vietovėse idėja bus diskredituota, jei jos bus kuriamos apmokestinant į šias zonas įvažiuojantį transportą.

„Apmokestinimas nespręstų pagrindinės problemos – oro taršos, kadangi tie, kas galėtų susimokėti už įvažiavimą į tokias zonas, toliau prisidėtų prie oro taršos didinimo ir diskredituotų mažos taršos zonos idėją. Palikta galimybė apmokestinti įvažiavimą į mažos taršos zoną pažeistų dalies visuomenės interesą poilsiauti miesto erdvėse, kur yra mažiau taršos“, – pataisų aiškinamajame rašte sako L. Jonauskas.

Nustatyti mažos taršos zonas savivaldą įpareigoja Alternatyvių degalų įstatymas, o nauji ženklai būtų statomi siekiant apie šias zonas tinkamai informuoti pėsčiuosius ir vairuotojus.

Įstatymas numato, kad tokias zonas iki 2025 metų privalo įrengti tik didmiesčiai, kurortai ir kurortinės zonos: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Birštonas, Druskininkai, Neringa, Palanga, taip pat Anykščiai, Trakai, Zarasai, Ignalinos rajono Strigailiškio ir Palūšės gyvenvietės bei Kauno rajono Kulautuva, Kačerginė ir dalis Zapyškio.

Konkrečias eismo šiose zonose sąlygas, pavyzdžiui, ar riboti, ar visai drausti taršių automobilių eismą, konkrečias jų klases nustatytų kiekviena savivaldybė.