PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugsėjo 4 d. 11:23

Mažinti spūstis sostinėje kviečia iniciatyva „Pusvalandis“

Vilnius

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


50922

Sostinei po vasaros grįžtant į įprastą ritmą ir intensyvėjant transporto srautams, Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) pradeda iniciatyvą „Pusvalandis“, kuria siekiama mažinti spūstis rytinio ir vakarinio pikų metu. Įmonės ir įstaigos skatinamos koreguoti savo darbo laiko grafiką, taip bent laikinai perskirstant intensyviausius transporto srautus. Planuojama, kad pirmieji iniciatyvos rezultatus pajustų Pilaitės gyventojai, kur prie iniciatyvos prisijungė pirmosios įmonės.

„Sostinėje transporto spūstys yra opi problema, ypač išryškėjanti ankstyvą rudenį ir vairuotojams vidutiniškai pradanginanti valandą laiko kelyje kone kasdien. Žinoma, situacijai pagerinti visada galima rinktis alternatyvų ar viešąjį transportą, ieškoti technologinių ir infrastruktūrinių problemos sprendimo būdų, tačiau mes savo iniciatyva „Pusvalandis“ siūlome nestandartinį, tačiau efektyvų būdą - centralizuotai koreguoti įmonių ir įstaigų darbo laiką ir tokiu būdu perskirstyti bent dalį piko metu susidarančio automobilių srauto“, - sako LNTPA direktorius Mindaugas Statulevičius.

Anot jo, „Pusvalandis“ - tik vienas iš žingsnių, kurių asociacija ketina imtis, ieškodama išeičių, kaip mažinti spūstis.

Akcijos organizatoriai pirmiausia dėmesį sukoncentravo į Pilaitės gyventojus. Šiuo metu viename sparčiausiai augančių gyvenamųjų rajonų gyvena per 25 tūkst. žmonių, kurie į miesto centrą ir atgal dažniausiai juda pagrindine transporto arterija - Pilaitės prospektu.

„Iniciatyva gimė glaudžiai bendradarbiaujant su Pilaitėje NT projektus vystančiomis įmonėmis „Eriadas“, „Citus“ taip pat naujo išparduotuvių centro šalia Vakarinio aplinkkelio ir Pilaitės prospekto vystytojais „Ogmios grupė“. Svarstėme, ką šalia jau vykstančių bei suplanuotų centralizuotų infrastruktūrinių sprendimų galime padaryti, jog Pilaitės gyventojai į centrą bei Naujamiestį nuvyktų dar greičiau“, - aiškina M. Statulevičius.

Prie iniciatyvos „Pusvalandis“, be minėtų NT plėtros įmonių, prisijungė ir įmonių grupė „Eika“ bei Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla. Ši įstaiga savo darbo pradžios laiką pavėlino pusvalandžiu ir nuo rudens dirba pagal naują tvarkaraštį.

„Ši iniciatyva - įsibėgėjantis pirmasis bandymas, bet tikime, kad ji įgaus pagreitį ir duos realių rezultatų kartu su kitais eismo srautų valdymo sprendimais Pilaitės prospekte. Rudenį planuojame susitikimus su bendruomene, kad miesto savivaldybei galėtume pateikti geriausius sprendimus, kaip mažinti spūstis“, - teigia M. Statulevičius.

Skaičiuojama, kad šiuo metu vidutiniškai Pilaitės prospekte dėl didelio automobilių srauto rytinės spūstys pradeda formuotis apie 7.30 val. ir trunka maždaug pusvalandį. Alternatyvius, kiek ilgesnius maršrutus, pavyzdžiui, pro naujai išasfaltuotą Taurupės gatvę, besirenkantys vairuotojai sutaupo nuo 10 iki 20 minučių kasdien. Netrukus Pilaitės prospektas taps dar pralaidesnis ir dėl išplatintų eismo juostų, papildomai įrengiamų viešojo transporto juostų, naujo viaduko prie Vakarinio aplinkkelio bei kitų papildomų sprendimų.

ELTA