Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Abiturientai po valstybinio matematikos egzamino. ELTA / Žygimantas Gedvila
Raminta MajauskaitėŠaltinis: ELTA.LT
„Šis konsultacijų ciklas nepatenkino mokytojų lūkesčių, klausimų kilo daugiau negu atsakymų“, – trečiadienį viešai išplatintame rašte į NŠA kreipėsi Lietuvos matematikos mokytojų asociacija (LMMA).
Dėl šios priežasties LMMA rašte pateikė su konsultacijomis susijusių problemų sąrašą bei siūlomus jų sprendimų būdus. Asociacija akcentuoja, kad konsultacijų matematikos mokytojams medžiaga privalo būti skubiai paviešinta ir būti prieinama nuolat. Be to, ragina parengti kiekvienos konsultacijos santrauką raštu.
Taip pat tarp problemų įvardijama, kad konsultacijų ciklo metu aiškiai nebuvo aptarta vertinimo sistema, neapibrėžti matematikoje naudojamų santrumpų reikalavimai, pateiktas nekvalifikuotai parengtas valstybinių brandos egzaminų (VBE) aprašas, pavyzdinės užduotys. LMMA nurodo ir daugybę kitų problemų.
Negaili kritikos NŠA veiklai
Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos teigimu, NŠA neturi vieno konkretaus žmogaus, kuris būtų įgaliotas spręsti visus su matematikos mokymu susijusius klausimus.
„Realiai niekas NŠA neprisiima jokios atsakomybės už matematinį ugdymą“, – pabrėžė LMMA.
„Visos įvardintos problemos yra tampriai susijusios tarpusavyje, tačiau atsakomybės už jas išskaidytos, mokytojams neaišku kur kreiptis, o siūlomi vienos problemos sprendimo būdai dažnai nedera su kito specialisto siūlomais kitos problemos sprendimo būdais“, – rašoma išplatintame rašte.
Be to, pasak asociacijos, dėl kai kurių NŠA konsultacijų metu išsakytų teiginių kyla abejonės.
„Abejojant išsakytų teiginių teisingumu, pristatytų teorinių teiginių pagrįstumu, formalaus aprašymo subtilybėmis, ir nesant šių konsultacijų įrašams, kyla pagrįstas klausimas – ar neįrašant ir neviešinant konsultacijų turinio nėra slepiamos NŠA veiklos spragos, imituojama veikla, skaldoma bendruomenė, kai dalis jos informaciją turi, o kita dalis – ne“, – viešame kreipimesi svarstė LMMA.
Nuotolines konsultacijas matematikos mokytojams NŠA pradėjo rengti rugsėjo 3 dieną. Aštuonių konsultacijų ciklą numatoma baigti rugsėjo 25-ąją.
Kaip anksčiau skelbė NŠA, konsultacijose aptariami esminiai atnaujintos bendrosios matematikos programos ypatumai, matematikos mokymo dalykiniai aspektai, pristatomi mokinių pasiekimų patikrinimų (PUPP, VBE) užduočių pavyzdžiai, teikiamos rekomendacijos mokytojams rūpimais klausimais.
„Konsultacijos kaip forma pasirinktos siekiant dalyviams sudaryti sąlygas atvirai klausti, diskutuoti ir tartis. (...) Numatoma parengti dažniausiai užduodamų klausimų ir atsakymų sąrašą, kuris kartu su visa kita konsultacijų medžiaga bus patalpintas NŠA interneto svetainėje pasibaigus konsultacijų ciklui“, – rugsėjo pradžioje išplatintame pranešime rašė NŠA.