Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: Etaplius.LT
„Raginame Ingridą Šimonytę ir ministrą Marių Skuodį įvertinti turimus faktus siekiant nustatyti, ar šiuo metu AB „Lietuvos geležinkeliai“ eksploatuojamų traukinių ir viešosios infrastruktūros būklė atitinka reikalavimus, taikomus sklandžiam ir saugiam keleivių vežimui“, – sako parlamentaras.
E. Sabutis pabrėžia, kad „Lietuvos geležinkeliai“ privalo vadovautis visuomenės interesais, o ne vien siaurais naudos ir pelno išskaičiavimais.
Jis atkreipia dėmesį, kad viešojoje erdvėje vis dažniau pasirodo informacija apie gendančius ir vėluojančius traukinius.
„Keleiviai patiria didžiulių nepatogumų ir nuostolių, bet daugėja liudijimų, kad žmonėms vis sunkiau išsireikalauti aiškios informacijos iš „Lietuvos geležinkelių“ administracijos, nors teisės aktuose yra numatyta aiški tvarka, kaip turi būti elgiamasi su klientais nutikus incidentams“, – komentuoja E. Sabutis.
Jo teigimu, „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės sprendimai kelia daug abejonių.
„Panašu, kad bandoma taupyti keleivių saugumo sąskaita, masiškai atleidžiami darbuotojai, o tokie sprendimai galiausiai sukelia jau ne tik nepatogumų, bet ir pavojų keleivių sveikatai bei gyvybei.
Taip nutinka, kai ekonominės naudos interesai iškeliami aukščiau pareigos užtikrinti keleivių saugumą“, – komentuoja socialdemokratas Eugenijus Sabutis.
Parlamentaras primena visą virtinę neseniai įvykusių incidentų: sugedus traukiniui, iš Vilniaus į Klaipėdą keliavę žmonės savo namus pasiekė tik kitą rytą – kelionė užtruko beveik pusę paros.
„Vienas po kito pasipylę incidentai rodo, kad situacija darosi neprognozuojama – būtina nedelsiant įvertinti traukinių parko būklę. Matome, kad vis dažniau genda apynaujai keleiviniai traukiniai, juos traukia seni šilumvežiai, tačiau ir jie neatlaiko krūvio.
Nerimą kelia dažnėjantys atvejai, kai keičiami traukinių sąstatai: vietoj žemagrindžio atvažiuoja senas keleivinis traukinys. Tai – smūgis judėjimo negalią turintiems žmonėms. Paskutinę minutę be perspėjimo pakeistas traukinio sąstatas neįgaliajam gali reikšti kelionės pabaigą“, – komentuoja E. Sabutis.
Parlamentaras įtaria, kad viešumą pasiekia ne visa informacija apie incidentus.
„Prireikė specialaus žurnalistinio tyrimo, kad sužinotume, jog kovo mėn. vos nesusidūrė du keleiviniai traukiniai. Tik per plauką išvengta didelės katastrofos“, – pažymi E. Sabutis.
Jis stebisi, kad „Lietuvos geležinkelių“ atstovai incidento plačiau nekomentavo, nors įvykis nutiko kovą, žinutė viešumoje pasirodė tik gegužę.