PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Lapkričio 14 d. 15:31

Marijampolė tapo patraukliu miestu turistams

Marijampolė

Marijampolės savivaldybės nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


60366

Ilgą laiką vyravo nuomonė, kad Marijampolė derlingų žemių ir stiprios pramonės miestas. Ir to niekas negalėtų paneigti. Taip pat vyravo nuomonė, kad Marijampolė nėra turistų traukos vietovė ir kad iš tiesų – nelabai yra ką čia gero pamatyti. Ir būtent tokią nuomonę būtinai reikėjo paneigti.


Foto galerija:

20181114-turizmas1-17514.jpg
20181114-neeksplauto8-17520.jpg
20181114-neeksplauto5-17513.jpg
20181114-neeksplaut11-17519.jpg

Prieš penkerius metus, ko gero daugelis būtų pritariamai linktelėję galvas išgirdę, kad turistai aplenkia Marijampolę, neužsuka į mūsų miestą, kad kelionių organizatoriai neįtraukia Marijampolės į atvykstamųjų ekskursijų programas. Tai rodė ir statistika – Marijampolė turėjo tenkintis žemais reitingais ir mažais turistų srautais. Marijampolės savivaldybė nusprendė padaryti viską, kad mūsų visų miestas taptų viena iš TOP 10 privalomų aplankyti vietovių.

Pirmiausiai buvo nuspręsta kiek įmanoma labiau išgražinti miestą, kad jis atrodytų puikiai atvykusiems turistams. Tada, kai miestas tikrai pelnytai galėjo didžiuotis nauju ir moderniu veidu – buvo pradėta aktyvi komunikacija įvairiomis priemonėmis. Ši strategija pasiteisino su kaupu – pradėjo augti susidomėjimas.

Matant augantį populiarumą ir norint čia atvykstantiems turistams palikti puikų įspūdį reikėjo žengti antrą svarbų žingsnį - steigti Marijampolės turizmo informacijos centrą. Čia užsukę turistai gali įsigyti suvenyrų, gauti visą reikalingą informaciją apie lankytinas vietas, sužinoti kokie unikalūs Marijampolės muziejai, kokios įdomios vyksta edukacijos, susipažinti su įvairios tematikos ekskursijomis, sužinoti kokie artimiausiu laiku laukia renginiai, kur galima skaniai pavalgyti ir kur prabangiai arba nebrangiai apsistoti.

Kartu su 2016 metais įsikūrusiu Marijampolės turizmo informacijos centru, Marijampolės savivaldybė iš karto pradėjo aktyvią rinkodarą: narystė Lietuvos turizmo informacinių centrų asociacijoje, dalyvavimas parodose, renginiuose, kuriuose buvo pristatoma Marijampolė. Užmegzti geri santykiai su Turizmo departamentu, LR Ūkio ministerija, pradėtas aktyvus bendravimas su Marijampolėje veikiančiomis įstaigomis, muziejais, gidais, amatininkais ir tautodailininkais. Šiuolaikinis turistas yra gana išrankus: jis viliasi ne tik aplankyti žymiausius miesto objektus ir sužinoti jų istorinę reikšmę miestui, bet ir paragauti autentiškų patiekalų ir gėrimų. Žinant tai, pradėti megzti ryšiai su aplinkinių kaimelių bendruomenėmis, siekiant jas įtraukti į turizmo veiklas. Galimybė pasiūlyti turistui jo lūkesčius atitinkantį produktą tiesiogiai įtakoja jo vizito trukmę. Kuo ilgiau turistas pasilieka mūsų mieste, tuo daugiau jo kelionės krepšelio lėšų lieka Marijampolėje.

Marijampolės turizmo informacinis centras pradėjo organizuoti nemokamas ekskursijas įvairiomis temomis, siekiant pritraukti tiek miesto gyventojų, tiek svečių susidomėjimą lankytinais objektais ir norint paneigti iki tol sklandžiusį mitą, kad Marijampolė yra neįdomi. Pradėjo ryškėti tendencija, kad miestelėnai sužinoję koks unikalus savasis miestas dalinasi savo įspūdžiais su kitais. Juk geriausia reklama yra ta, kuri perduodama iš „iš lūpų į lūpas“. Buvo nuspręsta dar stipriau idėjiškai ir finansiškai palaikyti „Malonny“ simpoziumus, kurių metu miesto pastatų sienos pasipuošia unikaliais piešiniais tampančiais traukos objektais. Taip pat buvo kviečiamos atvykti įvairios prodiuserinės kompanijos, kuriančios laidas apie įdomiausius Lietuvos kampelius.

Marijampolės savivaldybė ir Turizmo informacijos centras nuolat ieškojo galimybių gauti ES paramą: parašytos projektų paraiškos į Interreg Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programas. Didelės viltys ir lūkesčiai pradėjo pildytis, kai paraiškos didelėje konkurencinėje kovoje, buvo atrinktos, kaip tinkamos finansuoti. Įgyvendinant projektus buvo suženklintos lankytinos vietos, įsigyti audiogidai lietuvių ir lenkų kalbomis, netrukus turistai galės naudotis ir anglų kalbos versija, organizuoti išvykstamieji pristatymai. Šiuo metu kuriamas turistinis gidas, virtualūs žemėlapiai, taip pat bus paženklinti visi „Malonny“ paveikslai.

Oficiali statistika patvirtina, kad pasirinktas teisingas kelias. Turistų skaičius nuolat auga ir Marijampolės jau seniai nėra reitingų apačioje! Marijampolė lenkia didesnius miestus! Auga skaičius turistų, kurie pasilieka Marijampolėje bent vienai nakvynei. Prieš penkerius metus Marijampolėje bent vienai nakvynei apsistodavo apie 13 000 turistų per metus, o šiemet – jų žada būti daugiau nei 28 00!

„Negalime nurimti ir dabar. Nepaisant to, kad į mūsų miestą užsuka žymūs blogeriai, po kurių vizitų viešoje erdvėje pasirodo įdomūs ir labai pozityvūs straipsniai, kad „National Geographic“ žurnalo viršelį puošia Marijampolės vaizdai, kad kelionių žurnaluose puikuojasi mūsų miestas, o turistų skaičius auga kaip ant mielių – norime plėtoti turizmą dar labiau. Matome būtinybę Marijampolės turizmo informacijos centrui dirbti savaitgaliais turistinio sezono metu, dar aktyviau plėtoti marketingą ir įgyvendinti dar daugiau projektų. Marijampolė – ne tik puikus stiprios pramonės miestas, bet ir vieta, kurią privaloma aplankyti!“ – sako turizmo srities kuratorius Marijampolės savivaldybės merės pavaduotojas Povilas Isoda.

Primename, kad Marijampolės turizmo informacijos centras įsikūręs Marijampolės savivaldybės administracijos pastato 1-jame aukšte. Darbo laikas I-V 8-17 val., vasaros sezonu I-V 8-17 val. VI 9-14 val. Tel. 8 642 23003, www.marijampoletic.lt, Facebook - Marijampolės turizmo informacijos centras

Marijampolės savivaldybės administracijos Komunikacijos skyrius