Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Justina GaniprauskaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Skirta ne kiekvienam
Paklaustas apie savo prekinio ženklo tikslinę auditoriją, Raimedas neslepia, kad ji nėra ypatingai plati, nes vien jau ženklo pavadinimas FENCISUKA žmonėms gali kelti dvejopus jausmus.
„Žinau, jog tokiu būdu turbūt prarandu dalį klientūros, tačiau nemanau, kad tai blogai“, – atvirauja R. Latvys.
Šiuos žodžius patvirtina ir skirtinguose mados šou pristatyti dizainerio kūriniai, kuriuose, akivaizdu, vietos susivaržymui bei prisitaikymui nėra. Čia vyrauja ryškios spalvos, netikėti siluetai bei neeiliniai dizaino sprendimai.
Kaip pasakoja Raimedas, viename iš įvaizdžių buvo įkomponuoti alaus skardinių motyvai, nes taip jis norėjo atkreipti dėmesį į tai, jog žmonės, siekdami trumpalaikių malonumų ir aklai tarnaudami konformizmui, praranda tikrąją gyvenimo prasmę. Šis reiškinys lyginamas su šiuolaikinėje visuomenėje egzistuojančiais vartotojiškais įpročiais.
Kitame galima įžvelgti taip vadinamo gatvės „marozo“ tipinį vaizdavimą – hiperbolizuojamos kūno proporcijos, ypač platūs pečiai, taip sukuriant grėsmės pojūtį. Įspūdžiui sustiprinti naudojama modelių kūno kalba, pavyzdžiui, grėsminga eisena ar nusispjovimo ant šaligatvio imitavimas.
Anot jaunojo dizainerio, jo drabužius perkantys žmonės turėtų suprasti už kūrinių slypinčią ironiją, o ne tik simpatizuoti jam kaip žmogui, nes dėmesį jis stengiasi atkreipti į tam tikras socialines problemas, o ne į save.
„Aš žmogus paprastas kaip dvi kapeikos“, – juokauja Raimedas.
Kritika
Mados dizaineris nesiginčija, jog jo ar kolegų kūriniai gali būti kontroversiški, tačiau nesutinka su mintimi, kad tikslas yra vien provokacija – kartais tai tiesiog savotiškas būdas skleisti tam tikrą žinią, kuri slypi kiek giliau.
„Manęs asmeniškai nežeidžia jokie komentarai apie mano kūrybą, bet Lietuvoje yra tiek daug jaunų talentingų menininkų, nusipelniusių pripažinimo, o kai kurie žmonės jaučiasi labai kompetentingi viską nurašyti. Dar blogiau, kai tie žmonės turi didelį sekamumą, nes Lietuvos auditorija yra gana paveiki viskam“, – taip R. Latvys kalba apie vienintelį kartą, kuomet atsakė viešojoje erdvėje negatyviai apie tvarios mados šventę pasisakiusiai Lietuvos nuomonės formuotojai.
Visgi, Raimedas teigia norintis talentingo kūrėjo statusą užsitarnauti iš kitų, todėl nebūtų linkęs įnirtingai kovoti su kritika, skirta būtent jam asmeniškai:
„Jeigu sulaukčiau negatyvo ir pulčiau įrodinėti kažkam, jog esu teisus, ir kad jie nieko nesupranta, tai būtų kiek žema. Kiekvienas turi teisę į savo nuomonę, todėl tokių ginčų vengiu.“
Nuo savęs nepabėgsi
R. Latvys teigia jau nuo mažens domėjęsis mada bei stiliaus ypatybėmis, tačiau „mažojo dizainerio“ etiketės dar būdamas berniuku vengė dėl tam tikrų įsisenėjusių stereotipų ir jausmo, jog visi potencialą jame įžvelgiantys žmonės permato jo vidinį pasaulį kiaurai.
„Vis nusipirktą drabužį tai su mašinėle pataisydavau, tai ką nors nukirpdavau, pasakydavau mamai, kad tam tikrų rūbų nevilkėsiu, nes atrodo negražiai ir panašiai. Šeimoje mane pradėjo vadinti dizaineriu, bet aš to nemėgau, nes man tai iškart asociavosi su homoseksualumu, o aš dar nenorėjau, kad kas nors šitai žinotų, nors supratau labai anksti“, – atvirauja Raimedas.
Jis neslepia dėl šios priežasties atstūmęs daug žmonių, kurie iš anksto pastebėdavo jo talentą, nes tuomet jautėsi taip, lyg visi „viską“ apie jį žinotų.
„Bėgau nežinia nuo ko. Mes patys gyvenime pasistatom sau daug barjerų. Žinau, kad gyvenime nereikia nieko gailėtis, bet iki dabar pamąstau, kaip viskas būtų buvę, jei būčiau nuo mažens leidęs sau skleistis ir pripažinęs: „Taip, aš esu dizaineris“. Bet turbūt viskas ir turėjo taip būti.“
Šiuo metu R. Latvys yra baigęs bakalauro studijas Vilniaus Dailės Akademijoje , o apie magistro studijas kol kas negalvoja.
„Mano kasdienybė iš tiesų nelabai pasikeitė pabaigus mokslus, nes ir tuomet daug dirbau savarankiškai. Kartais pritrūksta patarimų, kokius gaudavau akademijoje, bet tada gaunu jų kitais būdais“, – sako Raimedas.
Šiuo metu dizaineris teigia didžiausią laiko dalį skiriantis savarankiškam prekinio ženklo vystymui bei svarstymui, kaip galėtų paversti jį unikaliu bei prasmingu.