Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA
„Bendras uosto krovos rezultatas yra maždaug -21 proc. Tai yra kritimas. Bet jeigu pažvelgtumėme į atskirus segmentus, nes uosto stiprybė yra ta, kad krova yra diversifikuota, tai mes turime kai kurių sričių rekordus. Viena iš sričių yra perkrautų konteinerių rekordas, nes mūsų uostas vis labiau įsitvirtina kaip konteinerių perskirstymo centras“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ teigė M. Skuodis.
„Į uostą atplaukia didesni laivai. Jie čia palieka konteinerius, kurie jau mažesniais laivais yra išvežiojami ir išplukdomi po kitus uostus. Tai kalbant apie konteinerius, yra perkrauta virš vieno milijono konteinerių, matuojant pagal standartinius vienetus“, – pridėjo jis.
Ministras priminė, kad 2022 metais didelė dalis pasaulio sankcionavo baltarusiškas trąšas ir Lietuvoje veikiantys trąšų gamintojai buvo priversti stabdyti veiklą. Jo teigimu, būtent šie faktoriai nulėmė tai, kad bendri krovos rezultatai atrodo nukritę.
„Bet kur yra didžiausias kritimas, tai yra trąšų segmentas. Tai yra ir dėl baltarusiškų trąšų, kurios yra sankcionuotos Europos Sąjungos, JAV ir kitų šalių ir mūsų uoste nekraunamos. Ir dėl to, kad ir Lietuvoje veikianti įmonė, „Lifosa“, buvo priversta sustabdyti savo veiklą. Tai tas kritimas yra realiai dėl trąšų. Daug kur kitur yra krovos rezultatai daug geresni“, – aiškino M. Skuodis.