Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio / ELTA nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
„Ironiškai galėčiau pakomentuoti, kad Seime galėtume nustatyti tvarką ir kur turėtų būti šviesoforai, perėjos, ar kur blaivumą galima būti tikrinti policijos pareigūnams. Manau, kad tokius sprendimus turi nustatyti už saugų eismą atsakingos institucijos, nepaisant to, jeigu kyla klausimų, į juos turi būti atsakyta“, – trečiadienį LRT radijui teigė M. Skuodis.
„Sutikčiau, jeigu yra abejojama sprendimais, galima įtraukti papildomą instituciją, pvz. Vyriausybėje yra Saugaus eismo komisija, kuri patvirtintų kuriose vietose kažkas galėtų būti. Sprendimų yra įvairių, bet ko nenorėčiau, kad Lietuvoje iš Seimo pusės pradėtume reguliuoti mikrosprendimus, nes darbo gali būti daug, bet abejoju, ar rezultatas tenkins“, – aiškino jis.
Ministras tikino, kad laikantis leistino greičio, matuokliai neturėtų kelti streso, o sprendimą dėl to, kur jie turėtų stovėti, priima ekspertai. Tačiau jis paminėjo, kad institucijos turi paaiškinti Seimo nariui bei visai visuomenei, kodėl tam tikri sprendimai buvo priimti.
„Jeigu laikaisi leistino greičio, tai matuoklių gali būti visas kelias ir jie nekelia jokio streso. Antras dalykas, tuos sprendimus dėl matuoklių, kaip ir kitų eismo saugumo priemonių priima ekspertai. Jeigu šioje vietoje kyla abejonių yra du svarbūs dalykai. Pirmas – už saugų eismą atsakingos institucijos turi paaiškinti Seimo nariui, visuomenei, kodėl sprendimas vienoks ar kitoks. Antras dalykas – sprendimai priimami remiantis duomenimis“, – sakė politikas.
„Reiškia, kad toje konkrečioje vietoje buvo eismo įvykių ar yra kitos priežastys. Sprendimai paremti duomenimis, o ne, kad kažkas sugalvojo“, – tvirtino jis.
Pastaruoju metu daug kritikos greičio matuoklių statymo tvarkai viešojoje erdvėje išreiškė parlamentarai – Darbo partijos pirmininkas Andrius Mazuronis ir konservatorius Mindaugas Skritulskas.
Anot jų, stacionarūs bei vidutinio greičio matuokliai yra montuojami tokiose vietose, kur nėra avaringi ruožai – pvz. automagistralėje Vilnius–Klaipėda.
Vis tik Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl eismo saugumo keliuose tęs momentinių greičio matuoklių ir vidutinio greičio matavimo sistemų diegimą.
LAKD generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko teigimu, nors vairuotojų sąmoningumas keliuose pamažu auga, greičio matuokliai kol kas išlieka viena efektyviausių priemonių, kurios drausmina vairuotojus ir tuo pačiu formuoja saugaus vairavimo įpročius.