Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ELTA nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
„Vienas dalykas, kuris yra pozityvus, kad kelių būklę (...) pavyko stabilizuoti. Praeitų metų atliktų tyrimų preliminarūs duomenys rodo, kad būklę pavyko stabilizuoti, aš tuo labai džiaugiuosi, nes iki šiol buvo blogėjimas, ypač po praėjusios žiemos, prieš metus. Buvo sudėtinga situacija ir tai rodo, kad padidintos investicijos būklei duoda tam tikrą rezultatą. Dabar jas reikia išlaikyti ir didinti”, – ketvirtadienį susitikime su Seimo Darbo partijos frakcija teigė M. Skuodis.
Jis pažymėjo, kad dabar skiriami 540 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programai yra nepakankama suma, tačiau ieškoma sprendimų, kai finansavimą padidinti.
„Kalbant apie biudžetą, faktas, kad tie 540 mln. eurų skirtų Kelių priežiūros ir plėtros programai nepakanka tai būklei, kurios visi norime. Dėl to padaryti tam tikri sprendimai. (...) Kitą savaitę Seimo Ekonomikos komitete yra svarstymai dėl kelių rinkliavų sunkiasvoriam transportui, vinjetėms peržiūros, kas ir leistų peržiūrint mokesčius, kuriuos moka sunkiasvoris transportas, surinkti papildomus dešimtis milijonų eurų, kurie galėtų būti skiriami keliams, šalia kitų šaltinių. Tikiuosi, kad kitais metais bendras biudžetas bus didesnis”, – viltį išreiškė politikas.
„Mano tikslas, kad Kelių direkcija nebūtų priklausoma vien tik nuo biudžetinio finansavimo. Kalbant apie šių metų biudžetą, tai nėra 540 mln. eurų, mes kalbame apie sumą 700–800 mln. eurų visiems Lietuvos keliams, nes yra papildomos ES lėšos, biudžeto lėšos karinio mobilumo projektams, bankų solidarumo mokesčio lėšos”, – pažymėjo jis.
ELTA primena, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinis direktorius Marius Švaikauskas yra tvirtinęs, jog išsikeltam tikslui iki 2035 m. šalyje nebeturėti blogos būklės kelių, kasmet reikėtų po 197 mln. eurų papildomo finansavimo. Pasak jo, tai yra vienas iš kokybinių rodiklių ir visuomenės lūkestis, kuo sparčiau gerinti prastą situaciją susijusią su keliais.
Tuo tarpu tam, kad būtų sutvarkyti blogos būklės tiltai iki 2026 m., reikalingi papildomi 125 mln. eurų, tikino jis.
LAKD Eltą yra informavusi, kad iš šiuo metu parengtoje prioritetinėje eilėje esančių 72 blogos būklės tiltų ir viadukų šalyje, šiemet sutvarkyti planuojama 27.
Galiausiai LAKD vadovas yra pažymėjęs, kad artimiausių 3 metų laikotarpiui taip pat trūksta finansavimo tęstiniams darbams užtikrinti.