Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Aviacija / Unsplash
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA
„Mes matome, kad tai iš Rusijos ateinantys signalai, bet nematome indikacijų, kad tai siekis kryptingai pakenkti mūsų aviacijai“, – po trečiadienį vykusio Valstybės gynimo tarybos (VGT) posėdžio teigė M. Česnulevičius.
„Ukrainiečiai ne tik priima smūgius, jie ir atgal smūgiuoja. Jie tai daro tiek raketomis, tiek dronais, kurie turi būti valdomi. (...) Rusija, siekdama apsaugoti savo objektus, imasi elektroninės kovos priemonių. Neinant į detales, Rusija, siekdama apsisaugoti, imasi priemonių, kad dronai ir raketos negalėtų sunaikinti taikinių jų teritorijoje. Ir kaip pašalinio poveikio priemonė yra trikdžiai, kuriuos patiria mūsų aviacija“, – aiškino jis.
Ieškoma galimybių pašalinti GPS trikdžių keliamus nepatogumus
Anot M. Česnulevičiaus, šiuo metu ieškoma galimybių techniškai pašalinti šių trikdžių keliamus nepatogumus. Anot jo, nors GPS signalo sutrikimai patiems lėktuvams nekelia pavojaus, tai apsunkina pilotų darbą bei mažina Lietuvos, kaip skrydžių tikslo, patrauklumą.
„Šiuo metu ieškome galimybių, ar galima į trikdžius atsakyti techniškai, kad tai palengvintų pilotų darbą (...) Aviacinis saugumas yra užtikrintas, bet ieškome priemonių normalizuoti situaciją“, – kalbėjo M. Česnulevičus.
„Atskiriems lėktuvams grėsmių nėra, bet patiriant trikdžius Lietuva gali atrodyti ne tokia patraukli, kaip skrydžių tikslas“, – sakė jis.
Prezidento patarėjas paminėjo, kad su trikdžiais susiduria ne tik Lietuva, bet ir kitos Baltijos valstybės bei Lenkija.
„Su GPS trikdžiais susiduria ne tik Lietuva, bet ir visos Baltijos valstybės bei Lenkija“, – sakė jis.
ELTA primena, kad sausio 16 d. Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą, tačiau 23.47 val. jis sėkmingai nusileido sostinės oro uoste.
Kaip tuo metu informavo bendrovė „Oro navigacija“, lėktuvų įgulų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius kiekis tarp 2023 m. ir 2024 m. išaugo daugiau nei 6 kartus. Be to, 2023 m. paskutinį ketvirtį fiksuoti 124 pranešimai apie tokius trikdžius, 2024 m. paskutinį ketvirtį – virš 800.