PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Kovo 7 d. 10:48

Lygių galimybių kontrolierė: parduotuvės „Elektronikos taškas“ reklama internete žemino moteris

Lietuva

BNS/Fotobanko nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: ELTA


261049

Lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė nustatė, kad parduotuvę „Elektronikos taškas“ valdanti įmonė savo prekių reklamoje žemino moteris. Moters kūno dalys vaizdo įraše naudotos kaip pardavimus skatinantys objektai, teigiama Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pranešime žiniasklaidai.

Pasak tarnybos, elektronikos prekes reklamuojančiame vaizdo įraše rodyti seksualizuoti stambaus plano moters krūtų ir liemenėlės, blauzdų kadrai, lentynomis lipančios apnuogintos moters kojos. Šiuose epizoduose vartotojų dėmesys koncentruotas ne į reklamuojamas prekes, o į atskiras moters kūno dalis.

Bendrovės „Supportive Electronic Service“, valdančios „Elektronikos tašką“, atstovai teigė, kad reklaminę kampaniją sukūrė ir jos sklaida socialiniame tinkle „Instagram“ rūpinosi bendrovė „Bmedia“.

Parduotuvės valdytojų teigimu, aptariamame vaizdo įraše, kaip ir kituose reklaminės kampanijos įrašuose, moterys, kaip ir vyrai, vaizduojami ne kaip daiktai, o kaip klientai bei klientės. Siekiant didesnio reklaminio efekto, pasitelktas humoras, „retro“ elementai, tam tikros frazės ar vaizdai, skirti būtent moterų auditorijai. Reklaminių vaizdo ir videoįrašų serija norėta parodyti, kad į „Elektronikos tašką“ galima atvykti be jokio išankstinio pasiruošimo, pažymi jie.

Pasak bendrovės „Supportive Electronic Service“ atstovo, nurodyti kadrai vaizdo įraše išskirti atsitiktinai – juos iš visos nufilmuotos medžiagos atrinko programėlė „Videoleap“. Kadrų kaita naudota siekiant sukurti dinamišką vaizdo klipą, o ne diskriminaciniais tikslais.

Anot B. Sabatauskaitės, už galutinį reklamos viešinimą ir jos poveikį yra atsakinga kūrybos paslaugas užsakiusi įmonė.

„Seksualizuota ir stambiu planu rodoma moters krūtinė bei kojos niekaip nesusijusios su vaizduojamais produktais – toks moters kūno vaizdavimas gali būti pavadintas sudaiktinimo ir menkinimo klasika. Šią ir kitas įmones norėčiau paraginti į reklaminio turinio kūrimą žiūrėti atsakingiau. Pavyzdžiui, perkant paslaugas sutartyje iš karto nusimatyti reikalavimą, kad reklamoje nebūtų reiškiama diskriminacija“, – sako lygių galimybių kontrolierė.

Tyrimą kontrolierė pradėjo gavusi gyventojos skundą. Bendrovė, sulaukusi kontrolierės rekomendacijos nutraukti lygias galimybes pažeidžiančius veiksmus, pašalino diskriminacinę reklamą iš „Elektronikos taško“ „Instagram“ paskyros.

Skunde prašyta įvertinti ir kitas įrašų serijos reklamas. Nors jose moterys vaizduotos itin stereotipiškai, įstatymai jomis nebuvo pažeisti.