Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Lošimas / Unsplash
Pranešimas spaudaiŠaltinis: ALFA
Lošimų priežiūros tarnyba (LPT) tyrė, kokių veiksmų OCGB ėmėsi reaguodama į Š. Stepukonio operacijas šios bendrovės lošimų svetainėje nuo 2016 m. gruodžio iki 2021 m. birželio pabaigos. Įstatymas įpareigoja lošimų organizatorius įsitikinti, ar klientų lėšos nėra gautos iš nusikalstamos veiklos arba dalyvaujant tokioje veikloje. Taip pat privaloma tikrinti lėšų kilmę. LPT nustatė, kad OCGB taikytos priemonės buvo nekokybiškos ir nepakankamos, o Š. Stepukonio atliekamų operacijų stebėsena buvo formali.
Apie įtartinas operacijas lošimų organizatoriai turi pranešti FNTT. Š. Stepukonio operacijos aiškiai rodė požymius, kurie turėjo kelti įtarimą lošimų organizatoriui, tačiau FNTT apie tai nebuvo informuota.
Patikrinimo metu taip pat surinkti įrodymai, kad Š. Stepukonio lošimas buvo neatsakingas. Tą turėjo pastebėti ir lošimų bendrovė. Juolab, kad klientui buvo priskirtas asmeninis vadybininkas, matęs visas jo operacijas.
„Vietoj aiškinimosi, ar Š. Stepukonis neturi problemų su lošimu, arba priežiūros tarnybos informavimo, „Olympic Casino“ skatino jį lošti dar daugiau. Jam buvo paruoštas individualus skatinimo paketas. Iš viso tam skirta 1,3 mln. eurų. Ši „premija“ galėjo būti išleista tik lošimams. Taip pat skirtos kitos skatinimo priemonės“, – patikrinimo rezultatus komentuoja LPT direktorius Virginijus Daukšys.
Nuo 2021 m. vidurio lošimų bendrovės Lietuvoje nebegali skirti savo klientams paskatinimų, kuriuos šie vėliau praloštų. Prieš pat įsigaliojant šiam sugriežtinimui Š. Stepukonio virtualūs lošimai iš Lietuvos buvo perkelti į Estiją, kur ir toliau buvo leidžiama skatinti lošėjus.
Tokiu būdu pavyko ne tik išlaikyti paskatinimus už lošimą, bet ir išvengti LPT priežiūros. Eiliniam lošėjui iš Lietuvos pabandžius nueiti ir užsiregistruoti estiškoje „Olympic Casino“ svetainėje, jis būtų nukreipiamas į lietuvišką svetainę. Tačiau Š. Stepukonio atveju nukreipimas nebuvo vykdomas. Šios aplinkybės yra ikiteisminio tyrimo dalis.
Patikrinimo metu nustatyti iš viso penkių Pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos bei Azartinių lošimų įstatymų nuostatų pažeidimai.
Įstatymas leidžia skirti iki dviejų kartu didesnę baudą, nei padaryta žala. Nustatyta, kad žala siekė 6,4 mln. eurų – tiek, kiek Š. Stepukonis pralošė „Olympic Casino“ Lietuvoje. Apskaičiuojant baudą buvo atsižvelgta į sunkinančią aplinkybę – bendrovė nebendradarbiavo patikrinimo metu.
Pasak V. Daukšio, paaiškėjus šiai istorijai imtasi veiksmų, kad panašūs atvejai nepasikartotų. Svarbiausias pokytis – LPT siūlymu pakeistas įstatymas, įpareigojantis lošimų bendroves imtis veiksmų pastebėjus neatsakingą lošimą bei teikti apie tai informaciją LPT.
„Iki šiol tokios prievolės nebuvo. Todėl LPT neturėdavo informacijos, kuri leistų iš anksto imtis prevencinių veiksmų“, – teigia V. Daukšys.
Naujasis Azartinių lošimų įstatymas įsigalios šių metų lapkritį. Jo tikslas – mažinti azartinių lošimų prieinamumą, patrauklumą ir jų galimą žalą asmens sveikatai.
LPT taip pat peržiūrėjo savo procedūras, pakoregavo vidaus tvarkas, leidžiančias dažnesnius planinius lošimų bendrovių veiklos patikrinimus. Be to, Finansų ministerija atliko LPT veiklos auditą. Jo metu esminių veiklos trūkumų nenustatyta. LPT atsižvelgė į audito rekomendacijas ir daugiau žmogiškųjų išteklių skyrė pinigų plovimo prevencijos funkcijoms.