PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Lapkričio 8 d. 10:03

LL3 projekto mokymai „Efektyvūs metodai mokėjimo mokytis kompetencijai tobulinti”

Alytus

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


59449

Šių metų spalio 30 d. Alytaus „Sakalėlio" pradinėje mokykloje vyko projekto „Lyderių laikas 3" mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys – Efektyvių metodų mokėjimo mokytis kompetencijai tobulinti mokymai. Juose dalyvavo šešių bandomųjų Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų – Alytaus „Sakalėlio" pradinės mokyklos, Senamiesčio pradinės mokyklos, „Drevinuko" mokyklos-darželio, Panemunės progimnazijos, Dzūkijos pagrindinės mokyklos – pradinių klasių mokytojai.

Mokymų lektorė, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros mokyklų išorinio vertinimo skyriaus vedėja dr. Snieguolė Vaičekauskienė pateikė efektyvaus metodo ir mokėjimo mokytis kompetencijos sampratą paradigmų kaitoje. Mokėjimo mokytis kompetencija – tai asmens noras ir pasirengimas imtis naujų užduočių, gebėjimas kontroliuoti pažintinius ir emocinius procesus mokymosi metu, taikyti įgytus gebėjimus įvairiose situacijose.

S. Vaičekauskienė kalbėjo apie tai, ar ir kaip mūsų mokiniai (at)pažįsta veiksmingas mokymosi strategijas, pateikė mokinių mokėjimo mokytis kompetencijos požymius: mokinys mokymąsi laiko prasmingu ir vertingu, tiki, kad gali geriau, pasitiki savo jėgomis, nevengia iššūkių, planuoja savo laiką, ieško įvairių šaltinių, sieja žinomus dalykus su nežinomais, klausia, tikslinasi, apmąsto, kritiškai vertina, diskutuoja, išsikelia realius mokymosi tikslus ir uždavinius; pasirenka tinkamą mokymosi strategiją ir priemones; planuoja mokymosi laiką; objektyviai vertina mokymosi pažangą; numato tolesnius mokymosi žingsnius, mokymosi strategiją.

Mokymuose aptartas mokinių savivaldus mokymasis, informacijos apibendrinimas, supratimo pasitikrinimas, informacijos plėtojimas ir susiejimas su kitais kontekstais; ugdymosi tikslų kėlimas, kuris suvokiamas ne kaip paruošiamasis mokymosi etapas, bet kaip ypač svarbi mokymosi proceso dalis – joje ugdomas mąstymas, skatinama motyvacija, padedanti suvokti savo poreikius ir galimybes.

Lektorė priminė mokėjimo mokytis kompetencijos tobulinimo metodus – Bostono matrica, Solo taksonominis ir kt.

Atliekant praktines užduotis grupėse analizuotas sero Keno Robinsono straipsnis „Ugdymo paradigmos kaita", skatinantis į ugdymą pažvelgti įvairiais aspektais: ekonominiu, kultūriniu. Sparčios technologijų ir ekonomikos kaitos, kultūros ir politikos susiliejimo, globalios žmogaus socialinės raidos ir visuomenės pažangos siekio amžiuje didžiausia vertybė – žmogus. Šiuolaikinės visuomenės dinamiškume sudėtinga numatyti, kokią įtaką žmogaus gyvenimui turės išoriniai ir vidiniai faktoriai. Todėl straipsnio autorius ragina atsisakyti įsisenėjusių sąvokų – akademinis, neakademinis, abstraktus, teorinis ir kt. Anot autoriaus, būtina suprasti, kad efektyviausias mokymasis vyksta grupėse, remiantis bendradarbiavimu. Taip pat mokytojų grupės kūrė ir pristatė pamokos planą.

Ugdant mokymosi mokytis kompetenciją, pokyčius mokykloje lemia mokytojo ir mokinio motyvacija, (pasi)tikėjimas, gebėjimas ir žinios. Šiandien didelė atsakomybė tenka mokytojui ir mokyklai, kur mokiniai ne tik turi gauti kokybišką ugdymą, bet augti ir ugdytis kaip asmenybė.

„Ne pinigai, ne technologijos, o mokytojai ir dar kartą mokytojai lemia gerus sėkmingiausių pasaulio mokyklų rezultatus". (Andreas Schleider)