Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Litgrid“ / Marius Morkevičius/ELTA
EtapliusŠaltinis: ELTA
Sutartys pasirašytos su „LTG Infra“ ir rangovu „Elecnor Servicios y Proyectos S.A., Lietuvos filialas“, įgyvendinant geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimą, skelbia „Litgrid“.
Pranešama, kad projektuose numatyta įgyvendinti 110 kV ir 330 kV įtampos oro linijų dalies, patenkančios į vykdomo elektrifikacijos projekto Vilnius–Klaipėda kapitalinio remonto darbus.
„Rekonstrukcijos darbai apims naujų plieninių atramų su gelžbetonio pamatais statybas, tarp jų sumontuojant naujus elektros perdavimo laidus ir naujus žaibosaugos trosus su šviesolaidiniu kabeliu. Daugelyje naujai statomų atramų taip pat projektuojamos naujos izoliatorių girliandos, linijinė armatūra, vibracijos slopintuvai“, – rašoma pranešime.
Be to, visos keičiamos naujos linijų atramos bus statomos esamų atramų vietose, neišplečiant esamų ir nesukuriant naujų apsaugos zonų.
Skaičiuojama, kad įgyvendinus Vilnius–Klaipėda elektrifikacijos projektą bus įrengtas 363 km ilgio kontaktinis tinklas. Taip pat, be kontaktinio tinklo statybos darbų elektrifikacijos projektas apima šešių traukos pastočių statybas, jų prijungimą prie „Litgrid“ elektros tiekimo tinklų bei testavimą, taip pat aštuonių transformatorių pastočių, užtikrinančių elektros įtampos stabilumą kontaktiniame tinkle, statybas, skelbiama pranešime.
„Elektrifikacija sudarys sąlygas keleivių ir krovinių pervežimui naudoti atsinaujinančių išteklių energiją“, – sako „Litgrid“ Strateginės infrastruktūros departamento vadovas Karolis Sabaliauskas.
„Įgyvendinus projektą elektrifikuoto geležinkelio dalį visoje infrastruktūroje nuo dabar esančių 8 proc. padidinsime net iki 28 proc., o oro taršą sumažinsime 150 tūkst. tonų per metus. Tikime, kad (...) jau 2026 metais sudarysime sąlygas išriedėti pirmiesiems elektriniams traukiniams“, – sako „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Kaip skelbia „Litgrid“, Vilnius–Klaipėda yra intensyviausiai naudojamas geležinkelio ruožas šalyje – praėjusiais metais juo pervežta apie 40 proc. geležinkeliu gabenamų krovinių ir 16 proc. keleivių srauto.