PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Kovo 29 d. 16:51

„Linava“: Lietuvos-Baltarusijos pasienyje vilkikų eilė mažėja lėtai

Lietuva

Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


169903

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ informuoja, kad savaitgalį Muitinės departamentui atstačius elektroninę tranzito deklaravimo sistemą, pasienyje įstrigusių vilkikų eilė mažėja, bet ne tokiais tempais, kaip tikėtasi.

Šiuo metu, anot „Linavos“, Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje yra 1944 įstrigę vilkikai – per parą eilėje stovinčių vilkikų sumažėjo 225, sekmadienį jų skaičius siekė 2169.

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, svarbu tai, kad eilė jau mažėja, nors ir ne tokiais tempais kaip tikėtasi.

„Per pasienio postus jau juda Lietuvos ir užsienio šalių vežėjai. Visgi eilės mažėja lėtai dėl to, kad dauguma vežėjų, sužinoję apie atstatytas sutrikusias IT sistemas, išleido sulaikytus krovinius: jie turi tesėti užsakovams duotus pažadus ir kuo mažiau vėluoti, kitu atveju gresia didžiulės baudos. Tad prie senos eilės prisideda ir naujai atvykę vairuotojai. Svarbiausia, kad sunkvežimių pralaidumas pasienyje didėja, o dokumentai ir toliau forminami tiek elektroniniu, tiek rankiniu būdu“, – sakė R. Austinskas.

„Linavos“ prezidentas Eltai taip pat pranešė, kad tikimasi, jog krovinių srautai Lietuvos-Baltarusijos pasienio punkte normalizuosis per ateinančias tris dienas.

„Šiuo metu taip pat sprendžiame klausimą ir su Baltarusija dėl kelio posto atidarymo tuštiems krovininiams automobiliams“, – pridūrė jis.

Anot jo, dauguma eilėje stovinčių vairuotojų čia yra įstrigę jau beveik savaitę, ir šį periodą turi išgyventi itin blogomis sąlygomis, negalėdami pailsėti, išsimiegoti, normaliai pavalgyti.

„Visi tikimės, kad šis košmaras baigsis kuo greičiau ir vairuotojai galės jau greitai grįžti namo. Tai – precedento neturintis atvejis, kai dėl IT sistemų gedimo susiformavo tokio masto vilkikų eilės pasienyje. Labai norėtųsi, kad eilė mažėtų didesniais tempais, nes dėl to labiausiai kenčia vairuotojai, sėdintys už vilkikų vairo. Tuo tarpu transporto įmonės ir toliau skaičiuoja didžiulius nuostolius“, – teigė R. Austinskas.  

Asociacija „Linava“ jau skelbė, kad Lietuvos vežėjai buvo priversti nebesiųsti sunkvežimių su kroviniais ir taip pažeidinėti sutartis su užsakovais, kuriose numatyti konkretūs krovinių pristatymo terminai. Dėl to jiems gresia ne tik nuostoliai, bet ir baudos, priklausomai nuo sutartyse numatytų sąlygų.

„Linavos“ duomenimis, viena diena prastovos vilkikui kainuoja 300 eurų. Šiuo metu vertinamos teisinės galimybės kreiptis dėl patirtų nuostolių kompensavimo į atsakingas institucijas.