Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: ELTA
Kaip teigiama pranešime, skaičiuojama, kad šiuo metu viename iš Rumunijos ir Ukrainos pasienio kontrolės punktų, Ukrainos pusėje yra susidariusi daugiau nei 40 km ilgio transporto priemonių eilė, Ukrainos–Vengrijos pasienyje eilės siekia daugiau nei 25 km, o Ukrainos–Slovakijos pasienyje maždaug 15 km.
Vežėjai ragina EK kuo skubiau įgyvendinti koordinuotas priemones tarp ES valstybių narių ir Ukrainos, kurios leistų užtikrinti sklandesnį krovinių gabenimą į Ukrainą ir iš jos. Pabrėžiama, kad visos ES valstybės narės, taip pat Ukraina ir Moldova yra dėl TIR konvencijos susitarusios šalys. O gabenimas su TIR sistema nuo išvykimo muitinės iki paskirties muitinės pagal nustatytą TIR procedūrą užtikrina sklandų krovinių judėjimą ir greitesnį pasienio procedūrų įvykdymą.
Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, dar nuo Rusijos sukelto karo Ukrainoje pradžios transporto ir logistikos organizacijų atstovai ėmėsi konkrečių veiksmų, kad užtikrintų nepertraukiamą svarbiausių prekių judėjimą per sienas.
Visgi šiuo metu veiksmai nebėra tokie produktyvūs, nes vieno vairuotojo laukimas Ukrainos pasienyje užtrunka net kelias paras, o tai, anot jo, sukelia nemažai iššūkių tiek vežėjams, tiek tolimųjų reisų vilkikų vairuotojams.
„Dabartinės eilės prie Ukrainos ir jos kaimyninių šalių sienų ne tik neleidžia laiku ir operatyviai pristatyti būtiniausių prekių į Ukrainą ar iš jos išvykti, bet ir sukelia nemažai problemų mūsų vežėjams, o ypač – vilkikų vairuotojams. Vairuotojai, neturėdami būtiniausių patogumų, pasienyje su Ukraina turi praleisti net po keletą dienų ir tai, be jokios abejonės, juos labai išsekina“, – pabrėžia Z. Buivydas.
Be to, kaip teigia asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius, ilgos eilės Ukrainos pasienyje, vežėjus stumia į dar gilesnius nuostolius, kurių dėl didelės infliacijos bei vilkikų vairuotojų trūkumo ir taip gausu.
„Transporto sektoriaus įmonės išgyvena sudėtingą laikotarpį, o situacija Ukrainos pasienyje problemų ratą tik didina. Įmonės negali laiku pristatyti krovinių, sutrinka logistikos grandinės, o logistikos grandinių sutrikdymas – tai ir žala bendram ekonomikos vystymuisi“, – sako Z. Buivydas.
Kreipimąsi į EK ir jos pirmininkę pasirašė IRU prezidentas Radu Dinescu bei generalinis sekretorius Umberto de Pretto, taip pat asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas bei Moldovos, Ukrainos, Serbijos, Slovakijos, Latvijos, Vengrijos, Turkijos, Rumunijos, Lenkijos šalių vežėjų atstovai Visi jie yra pasirengę prisidėti prie prioritetinių TIR maršrutų įgyvendinimo, kad būtų užtikrintas sklandus ir operatyvus krovinių judėjimas šiuo labai sudėtingu laikotarpiu, rašoma pranešime žiniasklaidai.