Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbė 2019 metų Lietuvos savivaldybių indeksą. Kaip ir kasmet skelbiami du indeksai – šešių didžiųjų pagal gyventojų tankį ir 54 mažųjų savivaldybių. Jau devintus metus skelbiamas reitingas sudaromas pagal gyventojams ir investuotojams svarbiausias sritis, kur sprendimus priima savivaldybės, pavyzdžiui, vertinama ekonominė, socialinė situacija, savivaldybei priklausiusio turto valdymas.
72483118-694856797680625-1356065391759065088-n.png
Plungės rajono savivaldybė šiemet 16-17 vietas mažųjų savivaldybių indekse (59 balai iš 100) dalijasi su Kretingos r. savivaldybe. Palyginti su kitomis savivaldybėmis, geriausiai įvertintos „Švietimo“ ir „Turto valdymo” sritys, prasčiau nei vidutiniškai* – „Komunalinės paslaugos”, „Transportas“ ir „Administracija“. Plungės r. savivaldybė turi efektyviai veikiantį švietimo tinklą.
Vienam mokiniui teko 11,9 kv. m – mažiau nei vidutiniškai mažosiose savivaldybėse(17,6 kv. m). Taip pat buvo taupomos lėšos, savivaldybės skiriamų lėšų santykis su mokymo lėšomis buvo pats mažiausias – 24,2 proc. Plungės r. savivaldybės administracija palyginus maža. Tūkstančiui gyventojų teko 6,2 užimtos pareigybės, kai vidutiniškai – 7,6. Mažesnė administracija – pigesnis jos išlaikymas, sudaręs 6,6 proc. išlaidų. Palyginimui vidutinė savivaldybės administracijos išlaikymo kaina siekė 8 proc. Plungės r. savivaldybė buvo nustačiusi 0,5 proc. nekilnojamo turto mokesčio tarifą (tai – mažesnis nei vidutinis 0,7 proc. tarifas). Tačiau nenaudojamo nekilnojamo turto ir apleistos žemės mokesčių tarifai buvo maksimalūs ir siekė 3 ir 4 proc.
Šiuos mokesčius peržiūrėjus galėtų pagerėti savivaldybės „Mokesčių” srities vertinimas. Vidutinė verslo liudijimų kaina, siekusi 99 eurus, buvo šiek tiek didesnė nei vidutiniškai mažosiose savivaldybėse (96 eurai). Išduotų verslo liudijimų skaičius, tenkantis tūkstančiui gyventojų (39,3), buvo mažesnis nei vidutinis (41). Didesnė nei vidutinė verslo liudijimų kaina galėjo turėti įtakos darbo rinkos rodiklių prastėjimui. Nors nedarbas siekė 7,1 proc. ir buvo mažesnis už vidutinį (9,7 proc.), tačiau augo 0,6 proc. p. – sparčiau nei vidutiniškai (0,4 proc. p.). Nors ilgalaikių bedarbių dalis (20,5 proc. visų bedarbių) buvo mažesnė už vidutinę (28,6 proc.), tačiau ji pat augo 2,4 proc. p., kai vidutiniškai savivaldybėse ilgalaikių bedarbių mažėjo 0,2 proc. p. Gerai vertinta, kad savivaldybė neturėjo jai priklausančių pirminės sveikatos priežiūros centrų. Šeimos gydytojo paslaugas tenkino privatus sektorius. Kaip ir praeitais metais, silpnesniam rezultatui „Transporto“ srityje įtakos turėjo tai, kad 2018 m. nė vienas konkursas, skirtas viešojo transporto maršrutams, nebuvo skelbtas viešai.